FlowDesign
MF veteraan
- 11 sep 2008
- 18.728
- 1.417
Valt zo'n lekkende radiateur onder de garantie? Denk het niet toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Valt zo'n lekkende radiateur onder de garantie? Denk het niet toch?
Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met de koude start van de SDGT bij buitentemperaturen rond of onder het vriespunt?
Ik zit zelf nog erg te twijfelen over Navi kopen of gewoon m'n smartphone gebruiken.
Staan lithium accu's er niet om bekend dat ze problemen hebben in de kou? (Ik weet niet of DucBMW die gebruikt?)
Zie ook deze thread
Met wat zoeken vond ik deze.En verder, bestaan er accu's die géén problemen hebben bij koud weer? Het is natuurlijk simpel, zolang het ding groot genoeg is en bergen stroom kan leveren (in auto's bijvoorbeeld) dan merk je geen problemen. Maar een joekel van een accu in een motor is niet praktisch.
Ik gebruik Li-ion accu's omdat ze kilo's lichter zijn, kleiner en over het algemeen betrouwbaarder. Gewone lood/zuur accu's kunnen soms onverwacht zomaar de geest geven (sluiting in een cel). Er is ook een nadeel: li-ion's zijn duur. Voor de mijne betaalde ik 170 euro.
Maar daarvan wordt niets gespecificeerd over het temperatuurbereik...
Voornaamste gebruiksreden voor de lithium accu's is denk ik het lagere gewicht, en de langere levensduur.Persoonlijk nooit de behoefte gehad om iets anders dan een conventionele accu te gebruiken, want nog nooit problemen mee gehad, ook niet bij -15 graden Celsius.
Het is blijkbaar een vaker voorkomend probleem?In dit geval was er dus het matige starten en belangrijker: langdurig onvoldoende vermogen om de motorfiets te kunnen aandrijven. En dat laatste past niet bij de huidige generatie motoren.
Tevens weet ik uit ervaring dat de SDGT best in staat is om direct te starten bij vrieskou, en daarna ook meteen inzetbaar is qua brandstofhuishouding. Immers, dat was bij de vorige het geval, althans, na aanpassing van de mapping en vervanging van een handvol sensoren.
Aldus: inmiddels verdenk ik 1 of meerdere sensor(en) ervan niet de juiste info naar de ECU te sturen. En tja, als de motor niet weet dat het koud is, dan kan-ie daar ook z'n mengsel niet op aanpassen.
Welke is dat in jouw geval, als ik vragen mag? Goedhart?Binnenkort dus maar weer eens de dealer met een bezoek verblijden.
motor staat altijd in een grote werkplaats waar het altijd min 12 graden is.Li-ion accu's hebben net zo goed last van kou, dus alleen daarvoor hoef je het niet te doen.
Schakellichtje ging wel erg vaak aan. Doortrekken is nog beperkt tot 6.500 t/min nu