KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ja maar er gaan een paar superduke R nieuw voor mooie prijs weg momenteel, de gt nieuw is een stuk duurder
 
Heren, even een vraag.
Als je een Superduke r neemt en er een ruitje opzet, en eventueel die softe zijkoffers van ktm, Is dat dan wat vergelijkbaar met een Superduke gt kwa rijervaring? (Windbescherming en zithouding) Ik twijfel namelijk tussen de 2. En de nieuwe superduke R is wel al beschikbaar met quickshifters up down, cruise control aan de linkerkant en lcd dash...
Ik denk niet dat je met een R met ruitje hetzelfde comfort gaat halen. Terwijl het sportieve rijden volgens mij vrijwel gelijk is.

Het nieuwe model van de GT heeft inderdaad al die dingen die je opnoemt wel.

Overigens ga je de dingen die jij opnoemt echt niet missen als je een tweedehands GT zou pakken. Terwijl je het comfort er moeilijk bij kunt klussen op een R.
 
Heb je daar ook een linkje? Heb wel interesse, mag ook via een pm.

Mocht je interesse hebben, en ook een ontwerp, kun je het me even toesturen en kan ik een prijs voor opvragen! Je kunt.ook.zelf.een Pakistaanse kiezen, maar uit ervaring weet ik dat er nogal wat prutsers bij zitten die ook geen garanties geven.
 
Ik zit dagelijks op de motor dus van stilstand ia geen sprake van.
Ging als volgt.
Motor uit de steeg gehaald en gestart. Vervolgens de load aangepast toen ik stond. Na 5 seconden ging ik zitten en vrouw achterop. Na een kwartier uur rijden viel het me op dat het persoon icoontje nog aan het knipperen was.
Ik ging even aan de kant om af te stappen met mn vrouw om nogmaals de load opnieuw af te stellen en toen kwam de melding.
De handvatverwarming stond inderdaad aan op low. We hebben daarna nog een minuut of 40 gereden.
Ik zal zo nog eens even kijken. Op internet lees ik verhalen dat de ecu en de adjuster vervangen moeten worden. Sommigen zeggen weer regelmatig de load aan te passen zodat het mechanisme niet vast raakt door de hitte.
Het zou eigenlijk allemaal geen verschil mogen maken. Ding zou moeten de vering veranderen als je dat vraagt, zonder meer.
Daarvoor was het ook ontworpen, maar het werkt niet zo goed, dus werden een hele hoop randvoorwaarden verzonnen door KTM die het risico op falen beperken.
Weerstand verminderen, beschikbaar elektrisch vermogen maximaliseren.
Ik heb tot dusver (17500 km sinds april) 3 x errors om m'n oren gehad, maar telkens hebben die zichzelf gereset.
 
Heren, even een vraag.
Als je een Superduke r neemt en er een ruitje opzet, en eventueel die softe zijkoffers van ktm, Is dat dan wat vergelijkbaar met een Superduke gt kwa rijervaring? (Windbescherming en zithouding) Ik twijfel namelijk tussen de 2. En de nieuwe superduke R is wel al beschikbaar met quickshifters up down, cruise control aan de linkerkant en lcd dash...
Dan heb je alleen een naked Super Duke R met een raampje aan de voorkant. Bij een GT heb je een volwaardig voorkuip. Weet niet hoe het met de koffers zit. Met de GT heb je een makkelijk kliksysteem.

Gisteren heb ik een uur of 3 gereden en de melding is nog niet verdwenen.
 
Dan heb je alleen een naked Super Duke R met een raampje aan de voorkant. Bij een GT heb je een volwaardig voorkuip. Weet niet hoe het met de koffers zit. Met de GT heb je een makkelijk kliksysteem.

Gisteren heb ik een uur of 3 gereden en de melding is nog niet verdwenen.
Dealer kan de error gewoon ff uitlezen en resetten. 5 minuten werk.
 
Ik kan gewoon naar een andere dealer gaan voor garantie toch? Goedhart is niet echt om de hoek, maar Motorcity Amsterdam wel.
 
Ik kan gewoon naar een andere dealer gaan voor garantie toch? Goedhart is niet echt om de hoek, maar Motorcity Amsterdam wel.
Denk van wel. In principe zullen ze denk ik blij zijn met een nieuwe klant en garantiegevallen worden (grotendeels) door de fabriek betaald.
Error uitlezen en resetten mag in principe sowieso geen geld kosten. Helemaal niet als je nog garantie hebt.
 
Net even langs Motorcity gereden om dat Preload adjuster fout te laten checken. Die zeiden dat ze dit niet onder garantie doen. Ik moet maar naar Goedhart waar ik mijn 1290 GT aangeschaft heb.
 
Net even langs Motorcity gereden om dat Preload adjuster fout te laten checken. Die zeiden dat ze dit niet onder garantie doen. Ik moet maar naar Goedhart waar ik mijn 1290 GT aangeschaft heb.
Die willen dus geen nieuwe klanten, wat een eikels.
 
Fun fact: eigenaar van Motorcity is zoon van goedhart motoren ;)

Maarja die kerel zei dat de plek waar je hem aanschaft als service dan de garantie regelt.
Wel vreemd want normaal gesproken hoor je bij iedere dealer terecht te kunnen toch?

Daarom wil ik ook die extended warranty niet vanwege dit soort geneuzel.
 
Fun fact: eigenaar van Motorcity is zoon van goedhart motoren ;)

Maarja die kerel zei dat de plek waar je hem aanschaft als service dan de garantie regelt.
Wel vreemd want normaal gesproken hoor je bij iedere dealer terecht te kunnen toch?

Daarom wil ik ook die extended warranty niet vanwege dit soort geneuzel.
Ik denk dat de dealers meer opdraaien voor de kosten van garantie t.o.v. de KTM fabriek dan wij misschien denken, of KTM heeft bepaald dat garantie alleen wordt vergoed via de dealer waar de motor gekocht heeft ofzo. Ik zal het eens navragen als ik weer in Cuijk ben.
 
In Belgie is het wettelijk gezien in ieder geval de verkoper van een goed die voor de garantie dient in te staan. Hij mag zich daarbij bovendien ook niet verschuilen achter of je doorverwijzen naar bv een importeur. Maar een andere winkel bv hoeft je geen garantie te geven. Als je even niet aan motoren denkt is dat ook enkel maar logisch.
 
Laatst bewerkt:
Dan maar weer een ritje naar Bodegraven. Is een klein uurtje rijden. Ik hoop dat het een kwestie is van een software update of het wissen van de storing. Anders moet ik dat ding weer achterlaten
 
Beste SD-GTers,
Ik heb proefgereden op de SD-GT en ben helemaal verliefd..
Nu wil ik een 2e hands exemplaar aanschaffen. (Nieuw word te gek icm met mijn andere hobbies 🙈🙈😂😂)
Wat zijn de dingen waar ik op moet letten..
Kan ik beter alle 2016 modellen vermijden of vanaf een bepaalde maand.. Ik weet niet wat de productiemaand is van de 2017 modellen.. Heb me laten vertellen dat ik zowieso het type moet nemen met de wp stickers op de voorvork.. klopt dit of is dit onzin.. Ik zoek nu tot 20 dkm is dit verstandig? Dacht beter een fiets met 17dkm die net z’n beurt heeft gehad dan 1 met 13 dkm die over 2 dkm een beurt moet hebben of valt dat allemaal mee..
Alle tips zijn welkom..
Ps ik heb alle 57 pagina’s gelezen en vindt het hier nu alle gezellig.. 😉
 
Mijne heeft nu 18500 km en het blok wordt nog steeds soepeler. Dus 17000 km is nog niet helemaal ingereden.
Op die km standen moeten ook bij een 2016 model de kleine euvels al wel boven gekomen en aangepakt zijn. In Belgie bv dient een dealer op een tweedehands motor eveneens een jaar garantie te geven, dus bij een dealer kopen kan handig zijn.
Als de fabrieksgarantie van 2 jaar nog niet verlopen is, kan je misschien ook bijkopen?
 
Ik denk dat de dealers meer opdraaien voor de kosten van garantie t.o.v. de KTM fabriek dan wij misschien denken, of KTM heeft bepaald dat garantie alleen wordt vergoed via de dealer waar de motor gekocht heeft ofzo. Ik zal het eens navragen als ik weer in Cuijk ben.
Bij mijn 6 jaar oude BMW moest pas o.a. de startmotor worden vervangen onder garantie. Er was hierover een info bulletin vanuit BMW geweest dat dit bij bepaalde klachten kon gebeuren (dus geen algemene recall). De dealer waar ik hem heb gekocht was inmiddels geen BMW dealer meer, dus daar kon het niet worden gedaan. Ik heb toen zelf een andere BMW dealer uitgezocht om dit te laten uitvoeren. Dat kon zonder problemen. Ik begreep wel dat ze hierover overlegt hebben met BMW Nederland. Maar ze kregen de kosten volledig vergoed, inclusief een hoeveelheid standaard uren die voor deze reparatie staan.
 
Ik merk nu met 4200km op de teller dat hij een heel stuk soepeler loopt dan toen hij nieuw was. Die hamerslag van de V-twin die ik in het begin had is echt een stuk minder nu.
Was best vervelend als je rond de 5000 toeren ging rijden, want een versnelling lager dan loopt hij net te hoog in toeren.
 
Bij mijn 6 jaar oude BMW moest pas o.a. de startmotor worden vervangen onder garantie. Er was hierover een info bulletin vanuit BMW geweest dat dit bij bepaalde klachten kon gebeuren (dus geen algemene recall). De dealer waar ik hem heb gekocht was inmiddels geen BMW dealer meer, dus daar kon het niet worden gedaan. Ik heb toen zelf een andere BMW dealer uitgezocht om dit te laten uitvoeren. Dat kon zonder problemen. Ik begreep wel dat ze hierover overlegt hebben met BMW Nederland. Maar ze kregen de kosten volledig vergoed, inclusief een hoeveelheid standaard uren die voor deze reparatie staan.
Een collega vertelde mij net dat het bij MAN trucks iig zo is dat ze inderdaad met een standaard aantal uur voor een bepaalde reparatie werken, maar belangrijker nog dat de fabriek een lager uurtarief aan de dealer betaalt dan een consument omdat ze zoveel uren afnemen (soort van gedwongen korting).

Als dat bij KTM ook zo is dan snap ik wel dat je liever je werkplaatsuren besteed aan volledig betaald werk dan aan garantiegevallen. Echter is dat natuurlijk wel erg korte termijn denken want die garantie loopt ook een keer af.
 
Is hier iemand die een origineel scherm van de GT kwijt wil?

In mijne zit een onverklaarbare barst. Vermoedelijk een botsing met een steen of zo. Geen idee...
 
Is hier iemand die een origineel scherm van de GT kwijt wil?

In mijne zit een onverklaarbare barst. Vermoedelijk een botsing met een steen of zo. Geen idee...
Ik vermoed dat mijn originele scherm nog bij mijn dealer in Cuijk gekocht kan worden. Maar waarom niet meteen een donker ruitje kopen? Is veel mooier :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan