KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik vond dat net helemaal niet.. de voorband was binnen de kortste keren op een V gesleten. Road 5 doet dat veel beter, maar stuurt minder progressief.
Ligt mischien aan rijgedrag, bv dat jij veel korter "indraaid " ? Ik lees dit wel meer, maar ik lees ook dikwijls over tevreden Angel GT rijders.
Het is geen slechte band, mijn inziens, maar iedereen, en zeker de snellere jongens, heeft 'zijn' band bij 'zijn' stuurkunsten. Misch als de CRA3 op
is dat ik ook eens de Road 5 moet proberen.
Gaat helaas nog paar maandjes duren eer we weer deftig kunnen gummen '(
 
Ik zou je eigenlijk eerder de roadtec 01 aanraden. Stuurt neutraler. Ziet r alleen niet zo sporty uit.
 
Twee setjes Michelin Road 5 opgereden op mijn SRD. Was er zeer over te spreken. Geven erg veel vertrouwen in de meest uiteenlopende omstandigheden. Mijn dealer adviseerde me op iets anders over te stappen omdat ze erg veel last van cupping hadden (zowel voor als achter). Nu een setje Continental Road Attack 3. De eerste indruk is goed. Sturen vlotter en zijn comfortabeler. Echter bij 160 km/u en meer (echte gps-km) wordt de motor onrustig. Dit had ik bij de Michelins niet. De oorzaak kan ook elders liggen, maar ik merk het nu met deze nieuwe banden. Als ik opnieuw kon kiezen zou ik weer voor de Road 5 gaan ondanks het cuppen.
 
Maar zijn ze ook zoveel beter dan de angel?
Ik heb mijn eerste setje nog erop liggen dus kan nog niet vergelijken maar vind ze echt goed voor mijn rijstijl
 
Maar zijn ze ook zoveel beter dan de angel?
Ik heb mijn eerste setje nog erop liggen dus kan nog niet vergelijken maar vind ze echt goed voor mijn rijstijl
Precies deze vraag inderdaad. Eigenlijk is iedereen hier erg tevreden over de Angel GT en bij elke andere band benoemt men pluspunten maar ook tekortkomingen.

Dus als ik het zou moeten samenvatten, scoort de Angel GT zeg maar op elk onderdeel 4 sterren, waar andere banden op sommige aspecten misschien 5 sterren scoren maar ook 3 sterren. De Angel GT blinkt nergens echt heel erg in uit (behalve misschien grip op nat), maar het compromis is gewoon overall een enorm goede band.
 
Ik vond de angel gt op alle vlakken minder scoren dan de roadtec en de road 5. Levensduur 2/3 vd andere twee. Angel is bij echt warm weer niet top, dan durft ie wat schuiven. Michelin vond ik het beste sportief in de zomer, is best nerveus vond ik, maar iets minder bij slecht weer. De roadtec beschouw ik als een wat rustigere, stabielere band die gewoon altijd goed is.

Heel persoonlijk allemaal.
 
Laat het duidelijk zijn.. mocht ie even lang meegaan zou ik de angel gt ook perfect terug leggen. Dit zijn allemaal steengoede banden.
 
Ik vond de angel gt op alle vlakken minder scoren dan de roadtec en de road 5. Levensduur 2/3 vd andere twee. Angel is bij echt warm weer niet top, dan durft ie wat schuiven. Michelin vond ik het beste sportief in de zomer, is best nerveus vond ik, maar iets minder bij slecht weer. De roadtec beschouw ik als een wat rustigere, stabielere band die gewoon altijd goed is.

Heel persoonlijk allemaal.
Idd persoonlijk. Voor iemand die slechts 5.000 km per jaar rijdt bijvoorbeeld en/of best wat levensduur in wil ruilen voor meer grip enzo zou de keuze anders kunnen liggen.
 
Allemaal heel afhankelijk van wegdek, motor, setup, weersomstandigheden, gebruik (inderdaad, op m'n sportmotor vind ik 4000 km voldoende qua levensduur, op de ktm is 10000 wel handig), rijstijl, gewoonte, ervaring en een beetje geluk.
Moest ik m'n KTM enkel als 'moto' gebruiken (voor lol in het weekend) zou ik de metzelers niet leggen. De Michelins en Pirellis sturen scherper. Voor de alledaagse woonwerkbrommer is net die rust en progressiviteit wel leuk.
 
Ligt mischien aan rijgedrag, bv dat jij veel korter "indraaid " ? Ik lees dit wel meer, maar ik lees ook dikwijls over tevreden Angel GT rijders.
Het is geen slechte band, mijn inziens, maar iedereen, en zeker de snellere jongens, heeft 'zijn' band bij 'zijn' stuurkunsten. Misch als de CRA3 op
is dat ik ook eens de Road 5 moet proberen.
Gaat helaas nog paar maandjes duren eer we weer deftig kunnen gummen '(

Ik heb nu een tripje gedaan met de Road 5, daarvoor 2 sets GT opgereden. De Road 5 stuurt veel scherper en voelt stabieler. Bij allebei heb ik af en toe het gevoel dat ze bij bocht uit weleens willen smeren, maar dat zal ook vermogen, gewicht en rijstijl zijn (iets subtieler op het gas gaan). Ik vind dat dan ook niet storend ofzo.
 
Maar zijn ze ook zoveel beter dan de angel?
Ik heb mijn eerste setje nog erop liggen dus kan nog niet vergelijken maar vind ze echt goed voor mijn rijstijl
Je geeft het antwoord op je eigen vraag, zoals ik al zei : …….iedereen heeft 'zijn' band bij 'zijn' stuurkunsten.....
Ik heb nu de CRA3 gemonteerd, omdat ik vrienden met deze banden best snel zag rijden en ik nieuwsgierig was naar hun
gedrag op de SDGT . Maar ik zou het niet als een straf ervaren om de Angels terug te leggen. Natuurlijk 'voelen' ze anders
aan, maar het is de kunst van de piloot om hierop in te spelen, toch ?
 
Los van de andere types, had ik elk van deze laatste generatie sporttoerbanden gereden los van de andere, dan waren het allemaal de beste straatbanden geweest die ik ooit gehad had.
Ik was op mn sportmotoren vroeger een immens fan van de pilot power 2ct. Tot ik die banden na een setje angels op de gt legde... Het was alsof ik op zeep reed.
 
Bon... De GT heeft een onderhoud gehad, volledige software reset, kalibratie en nieuwe batterij.

Vanmorgen was het niet heel koud, maar toch weer 4 moeizame startpogingen nodig gehad voor ze dan uiteindelijk met tegenzin aansloeg.

Dure beurt, geen oplossing. Batterij is duidelijk niet de oorzaak. Beetje pissed nu.
 
Bon... De GT heeft een onderhoud gehad, volledige software reset, kalibratie en nieuwe batterij.

Vanmorgen was het niet heel koud, maar toch weer 4 moeizame startpogingen nodig gehad voor ze dan uiteindelijk met tegenzin aansloeg.

Dure beurt, geen oplossing. Batterij is duidelijk niet de oorzaak. Beetje pissed nu.
Misschien te simpel gedacht, maar kan je het probleem niet bij de dealer / ktm neerleggen? Zit er nog garantie op?
 
Er zit nog garantie op, maar batterij valt daar niet meer onder.
Bovenstaande is uiteraard het resultaat van het 'neerleggen van het probleem bij de dealer'.

135 euro nieuwe batterij niet onder garantie, terwijl de oude het niet slechter deed.

Uiteraard is er al een mailtje terug naar de dealer, op dit moment ook nog steeds in goede verstandhouding. Man heeft ook geprobeerd het probleem daarmee op te lossen, uiteraard en zal ook wel verder helpen zoeken. Maar daarmee sta ik nog geen stap verder op dit moment.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
…..euh niet om te pesten hoor, maar mijn SDGT staat in de veranda, het vriest daar net niet in, en hangt niet aan de lader.
Het alarm is niet actief en hij stond toch al 4-tal weken stil. Dus ik was net heel benieuwd...….contakt aan zoem zoem...start....baf knal,
onmiddellijk aan de gang hehe. Zucht van opluchting.
 
…..euh niet om te pesten hoor, maar mijn SDGT staat in de veranda, het vriest daar net niet in, en hangt niet aan de lader.
Het alarm is niet actief en hij stond toch al 4-tal weken stil. Dus ik was net heel benieuwd...….contakt aan zoem zoem...start....baf knal,
onmiddellijk aan de gang hehe. Zucht van opluchting.
Bedankt, eik*l! :+:')
 
Yessss... Startpoging nr 4 deze morgen.

Het uiteindelijke aanslaan was met een streepje gas.

 
Yessss... Startpoging nr 4 deze morgen.

Het uiteindelijke aanslaan was met een streepje gas.

Lijkt mij dat de startmotor toch voldoende snel en vlot draait om succesvol te starten.
Slechte benzine doorstroming ? Of wordt de vonk even uitgesteld door het choke-systeem ?
 
Dit is 200% geen accu probleem. Ik ben meer van autotechniek, maar een motor is een motor natuurlijk.
Mijn gok? Een temperatuur sensor die niet goed is. Is het mogelijk om sensoren uit te lezen op een SDGT met een computer? Zo niet, kun je ook de weerstand eens doormeten.
Of je geeft hem aan de dealer en maakt een beetje stampij, want dit slaat nergens op natuurlijk.

Welke brandstof tank je als ik vragen mag?
 
Dit was vanmorgen met gloednieuwe batterij. Niet dat dat verschil maakt, was identiek met de oude 'versleten' batterij.
Temperatuursensor is absoluut gaga, dat heb ik al meermaals gemeld. Vond op dat moment dat de olie -1 was, lucht 6,5 (zie dash). Lucht is correct, ik zie niet in hoe die olie kouder zou zijn dan de lucht er rond. 6,5 is niet heel koud. Dan nog, zou enkel nog beter moeten starten denk ik dan.
Olietemp geeft al even gewoon random zaken aan (ergste was 108° bij koude motor, 13° buiten of zo).
Dealer wilde die tot zover liever niet vervangen want die zit blijkbaar goed verstopt, en soms wordt dat blijkbaar veroorzaakt door de te platte batterij (samen met nog elektrische gremlins). Was ik ook wat lastig om, ik had dit voor de onderhoudsbeurt al meermaals (ook schriftelijk) aangegeven.
Hij gaat die sensor nu toch bestellen. Al vrees ik zelf dat dat weinig zal helpen met het starten.

Ik tank 98 E5 in een populair station, bij voorkeur 's avonds als de tanks al wat omgewoeld zijn (zonder ethanol is hier helaas niet meer te krijgen).
 
Yessss... Startpoging nr 4 deze morgen.

Het uiteindelijke aanslaan was met een streepje gas.


100% zelfde als die van mij, al slaat hij in het filmpje uiteindelijk wel aan. Ik verving de accu zonder verbetering en ook de olie temperatuur sensor (15 graden afwijk). Maar ook dat mocht niet baten, olie en lucht zit nu max 1 graden verschil in. (Tank ,moet er af om bij de stekker van de olie temp sensor te komen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan