KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Een rustig rondje binnendoor NL, wel net de pomp gehaald.

c767912d-0770-49ce-bb86-77675c18554f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel liters maximaal hebben jullie getankt met de GT.
Graag ook melden wat je tankt.
Ik rij meestal op Super 98 en op vakantie tank ik meestal 95.
300 km haal ik net aan als ik sportief rij op super 98, getankt +/- 22.5 liter
430 km haal ik met gemak met cruise control en getankt 95 +/- 22.5 liter.
 
Dit was plus/min 20Km na de nul.
Tank altijd 98
Ik heb de fueldongels geplaatst.
Max getankt 23,4 Ltr. (geknepen billen in Italië, tankstation's die wel in de navigatie staan maar in werkelijkheid niet meer bestaan...)
Bij sportief rijden ongeveer 340Km
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit op autostrade van Aalst naar Amsterdam en terug 400 km op een tank gehaald. Hoe je 430 haalt is me een raadsel.
Normaal 300-330 km, met debiel uit te hangen de eerste weken ook al op 260 km het lampje zien aangaan.

Regelmatig ruim meer dan 23 l getankt.
Altijd 98, ook al tank ik om de 2 dagen.
 
Vandaag pittig gereden, in lage versnellingen. Getankt 20.12 liter, 290,2 km gereden.
 

Bijlagen

  • image0 (2).jpeg
    image0 (2).jpeg
    42,2 KB · Weergaven: 19
Even opgezocht, maximaal wat ik al getankt heb was 20.66 liter (308km ver mee gekomen)

Gemiddeld over 24.000km kom ik uit op 6,83liter / 100km
 

Bijlagen

  • KTM sprit.JPG
    KTM sprit.JPG
    13,9 KB · Weergaven: 12
Hoe hebben jullie de KTM verzekerd?
Ik heb een 2019 model en nu moet ik van mijn verzekeraar een SCM alarm installeren voor dekking tegen diefstal...
 
Hoe hebben jullie de KTM verzekerd?
Ik heb een 2019 model en nu moet ik van mijn verzekeraar een SCM alarm installeren voor dekking tegen diefstal...
Ik heb gister mijn sdgt wa+ (incl diefstal) verzekerd. Weliswaar via mijn tussenpersoon, maar de motor is volgens mij verzekerd bij Unigarant. Daar is een alarm geen vereiste, alleen een art 4 slot.
 
Ik zit ook meestal rond de 300km. En dan zo'n 20 á 21 liter tanken. Tank vaak 102 (Zit zo'n pomp op de weg naar huis) of 98. Tank wel vaak voordat de lamp gaat branden.
 
2 vragen:
- Hebben jullie wel eens dat als je tankniveau nog niet eens rood knippert (wel bijna) en je flink optrekt, de motor vermogen verliest boven 7.500rpm? Alsof de benzinedruk wegvalt door de snelle acceleratie (geen wheelie).
- Welke tankgrips gebruiken jullie? Ik merk dat ik toch wel de gladde tank vervelend begin te vinden nu ik wat meer kilometers op 2 wielen heb doorgebracht 😂

Mijn 2019 GT staat inmiddels op 16k kilometers, en bij MCE nu om na te kijken waarom de launch control niet werkt terwijl ik wel het track pack heb laten instelleren.
 
Is dit 'vermogensverlies' niet je rijmodus, die voorkomt dat je bij hard optrekken de neus omhooggevallen trekt? Dus wheeli control/ traction control. Ik meen het af en toe ook te merken dat ie bij 'lomp' optrekken in de streetmodus iets nuanceert. (Dit heb ik trouwens nog niet ervaren met minimaal brandstof niveau)
Heb die zwarte tankgrip platen in de flank en tegen de buik vd tank. Prima grip, zonder dat je broek kapot schuurt tegen de tank.
 
Hoe hebben jullie de KTM verzekerd?
Ik heb een 2019 model en nu moet ik van mijn verzekeraar een SCM alarm installeren voor dekking tegen diefstal...
Ik zou je aanraden een verzekering te zoeken die dat niet vereist (bijv. Unigarant, heb ik ook).
Als je nml. een SCM goedgekeurd alarm achteraf laat installeren, dan moet je deze ook nog eens elk jaar laten inspecteren en daar bewijs van op schrift hebben, anders kun je 'm net zo goed niet tegen diefstal verzekeren.
 
Ik zit ook meestal rond de 300km. En dan zo'n 20 á 21 liter tanken. Tank vaak 102 (Zit zo'n pomp op de weg naar huis) of 98. Tank wel vaak voordat de lamp gaat branden.
Merk je daar nou ook iets van, 102 vs 98 vs 95? Of zit dat alleen tussen de oren? :)
 
Haha, dat zit vast tussen mn oren. Heb v/d week 98 getankt, en daar liep de gt ook weer als de brandweer op. Ik merk het eerlijk gezegd niet.
De verkoper heeft me wel aangeraden om 98 te tanken ipv 95.
 
Minder ethanol is vooral belangrijk als je voertuig soms lang stilstaat. Bij de meeste motoren is dat het geval. Als er bv bij een auto wekelijks vers wordt getankt is 95 / E10 minder een probleem.
 
Ja, het scheelt ook niet veel.
In Holland is dat ongeveer 0,10 euro per liter verschil 95 vs 98.
Stel ik rij 10.000 km per jaar en het verbruik is 1 liter per 13 km dan heb ik ca. 770 liter nodig.
Extra kosten van 98 zijn dan bijna 80 euro.
 
Gisteren naar de dealer geweest in Bergeijk voor de eerste 1000 km beurt. Op de terug weg genoten van alle pk,jes die nu helemaal los mochten. Heb hiervoor 3 jaar probleemloos op een Superduke R gereden, op de R werd het bij tien minuten 140 rijden al onplezierig door de druk op armen, borst en nekspieren. Nu rij je 160 zonder dat het merkt. Ook de fun factor, klaverblad rondjes en van rotonde naar rotonde knallen met het voorwiel omhoog is bij de GT nog steeds aanwezig. Kortom...ik ben super gt blij mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20210422_132012~3.jpg
    IMG_20210422_132012~3.jpg
    363,8 KB · Weergaven: 39
Hier nog iemand die interesse heeft in een verhoogde Puig smoke kuipruit? Gezien mijn lengte van 175 voegt de verhoogde niks toe. Heb er nu een korte van powerbronze op en voldoet prima.
 

Bijlagen

  • IMG_20210326_204630.jpg
    IMG_20210326_204630.jpg
    128,5 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan