KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik vind de GT wat lastig in zijn neutraal te krijgen zo ook bij de GT van mijn zoon .
Zijn er nog anderen die ook dat probleem ervaren en misschien een oplossing weten ?
Ja, herken ik ook. Niet een groot issue, maar mijn vorige motoren (allen honda’s) hadden daar nooit last van.
 
Ik krijg hem makkelijk in z’n vrij (2017 model), maar moet soms wel even een heel klein tikje terug naar beneden geven voordat het groene lampje gaat branden.

Die tip van @Road_Runner is een goeie, maar ik moet het nog eens rustig doorlezen voor ik het precies snap, denk ik. Je moet dus zo’n naald hebben om hem door te prikken?
 
Het is gewoon een sproeiertje net zoals vroeger in je brommer, koperdraadje en/of luchtspuit voldoet als je hem eruit hebt gehaald.
Heb nog een votoo

4A352331-0A6E-44D1-9F29-3320308BFA19.jpeg
 
Van die honda van m'n bazin vind ik het altijd vervelend dat je helemaal niet voelt of je wel gezchakeld hebt.
Beetje klunk ter confirmatie mag wel van mij.
 
Nu heb ik nog een vraagje ? 🙈😁
Mijn zoon kan een kofferset overnemen maar dan zit ee natuurlijk geen sleutel bij , kan hij dit ergens omlaten bouwen naar zijn sleutel ?
 
Ik vind de GT wat lastig in zijn neutraal te krijgen zo ook bij de GT van mijn zoon .
Zijn er nog anderen die ook dat probleem ervaren en misschien een oplossing weten ?
Ik krijg hem ook lastig in z'n vrij, dus zet hem meestal in z'n 1.
Starten en gelijk wegrijden zonder je voet eerst op je stepje te zetten (ik vind het eigenlijk wel makkelijk zo)
 
Iemand al eens zijn versleten handvatten (2017 GT, Gen.1) vervangen ?

ik wil de handvatverwarming gewoon laten zitten en alleen het rubber voor Progrip's (type weet ik nog niet) vervangen als dat mogelijk is.
 
Ik denk datndat niet gaat...zover ik weet is e.e.a. volledig verlijmd...althans op een standaard handvat van ktm
 
Hoi, ik loop al een tijdje met de gedachte om eens zo'n action cam te gaan proberen.
Ik ga vrij regelmatig een weekendje of langer naar het buitenland en ik zou best wel wat meer beeldmateriaal willen hebben.

Zijn er mensen die een action cam op hun GT hebben gemonteerd?
Zo ja:
Hoe en waar heb je deze bevestigd en hoe bevalt het
 
Hoi, ik loop al een tijdje met de gedachte om eens zo'n action cam te gaan proberen.
Ik ga vrij regelmatig een weekendje of langer naar het buitenland en ik zou best wel wat meer beeldmateriaal willen hebben.

Zijn er mensen die een action cam op hun GT hebben gemonteerd?
Zo ja:
Hoe en waar heb je deze bevestigd en hoe bevalt het
Op m'n GT vind ik helemaal nergens een fatsoenlijke plek. Daarom heb ik m'n GoPro aan de kin van m'n helm gemonteerd, dat geeft vind ik ook veel leukere dynamischere beelden dan op de motor zelf.
Op de borst zou ook kunnen met zo'n tuigje.

Een Insta360 op de motor gemonteerd lijkt me dan nog wel gaaf, maar de vraag blijft, waar ga je 'm aan vastmaken en dan ook nog zo, dat ie niet teveel trilt. Erg lastig op de SDGT.

Op de kin gemonteerd ziet er zo uit:

 
En weg is de rust in ,t bos .....:$
Die Duc reed vorig jaar (ook in dat filmpje) zonder dBkillers, volledig open. Afgezien van dat het ontzettend stonk als je erachter reed, vond ik de herrie ook te overdreven. Afgelopen zomer met de dBkillers erin was een stuk aangenamer :)

Maar goed, Staller Sattel ga je ook niet voor je rust heen, aangezien het een éénrichtingsweg "racebaan" is ;)
 
Op Staller Sattel ben ik wel degelijk tegenliggers tegengekomen, van die automobilisten die onderweg "even" moesten pauzeren voor een foto of plaspauze en buiten hun tijdslot gewoon verder reden.
 
Vanmiddag de fuel dongles laten monteren. Lamba-sondes eruit.

Het resultaat: Wow! *O*

Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ik was al aardig gewend aan het V-twin-karakter en begon zelfs te twijfelen of de vorige eigenaar toch niet al de aanpassing had gedaan, maar niet dus. Het kon nog heel veel beter. Ik herken hem niet meer terug in de lage regionen. Zo soepel als wat! Echt een aanrader als je het nog niet gedaan hebt. :Y

Verder ook de zadelverwarming laten activeren in het menu. Over zadelverwarming heb ik hier eerder wat schampere opmerkingen gelezen, maar ik vond het erg fijn tegen het einde van de middag. Na Rockanje even naar Zeeland gereden en er stond een kille wind bij al dat open water. Lekker de handvatverwarming en zadelverwarming aan. Wat een luxe! Heerlijk :t

Kwam onderweg nog een straaljager tegen.

B9BCC72A-552F-434E-AD94-E224431F0E1C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan