KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Recent is één van mijn kinderen mee geweest achterop de GT. Was erg leuk. Nu lijkt een topkoffer me handig als je er met 2 personen een lang weekend op uit trekt. Maar ik zag dat je dan de handgreep achterop moet verwijderen en dat daarvoor in de plaats de topkofferhouder komt. Maar hoe hou je je achterop dan goed vast zonder handgreep? Iemand ervaring mee?
Misschien mijn rijstijl, maar met een koffer achterop heb ik ernstig moeite het voorwiel aan de grond te houden. Zou persoonlijk mijn kinderen niet snel achterop de sdgt meenemen.

Voordeel van een koffer is wel dat ze een steuntje hebben en er niet meteen af zullen glijden.
 
Recent is één van mijn kinderen mee geweest achterop de GT. Was erg leuk. Nu lijkt een topkoffer me handig als je er met 2 personen een lang weekend op uit trekt. Maar ik zag dat je dan de handgreep achterop moet verwijderen en dat daarvoor in de plaats de topkofferhouder komt. Maar hoe hou je je achterop dan goed vast zonder handgreep? Iemand ervaring mee?
Gewoon aan de bestuurder vasthouden :)
 
Er zijn wel niergordels met handgrepen voor je achterpassagiers (kinderen)
Zoiets zou ik denk ik doen als mn dochter in de toekomst mee wil. Zo hou je mooi contact met je kind
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240409_131920_Chrome.jpg
    Screenshot_20240409_131920_Chrome.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 0
Ben benieuwd wat ik voor mijn GT van 4/2021 met nog een jaar garantie kan krijgen.

Ze willen de GT eventueel voor mij verkopen voor 19.500 EURIES ....

Kopen van mij dan willen ze gaan naar de 17.500.

Als ik een nieuwe koop ben ik ongeveer met alle extra's 29.5000 kwijt..
HHC, MSR, Quickshifter +/-, Alarm, Tankstickers, Osco, Navigatie aansluitkabel xt2, kabel optimate.
Comfortzadel en zij koffers.

Iemand van hier interesse?
 
Ze willen de GT eventueel voor mij verkopen voor 19.500 EURIES ....

Kopen van mij dan willen ze gaan naar de 17.500.

Als ik een nieuwe koop ben ik ongeveer met alle extra's 29.5000 kwijt..
HHC, MSR, Quickshifter +/-, Alarm, Tankstickers, Osco, Navigatie aansluitkabel xt2, kabel optimate.
Comfortzadel en zij koffers.

Iemand van hier interesse?
Voor 17,5k?
 
Heb 'm gezien op de site van etsy. Vond hem nogal prullig uitzien. Kan misschien toch best werken, kost maar 25€ dus veel riskeer je niet.
Ik heb de Moto Mate besteld, kost omgerekend van pond naar euro wel 137€ incl. leveringskost.
Heb jij de moto mate navigatiesteun al ontvangen en geïnstalleerd? Bij mij kwam hij gebroken aan in de verpakking. Wat is jouw beeld van de kwaliteit?
 
Ze willen de GT eventueel voor mij verkopen voor 19.500 EURIES ....

Kopen van mij dan willen ze gaan naar de 17.500.

Als ik een nieuwe koop ben ik ongeveer met alle extra's 29.5000 kwijt..
HHC, MSR, Quickshifter +/-, Alarm, Tankstickers, Osco, Navigatie aansluitkabel xt2, kabel optimate.
Comfortzadel en zij koffers.

Iemand van hier interesse?
Kun je dan niet beter een nieuwe van 2023 zoeken? Kan zomaar 9k€ goedkoper zijn.
 
Heb jij de moto mate navigatiesteun al ontvangen en geïnstalleerd? Bij mij kwam hij gebroken aan in de verpakking. Wat is jouw beeld van de kwaliteit?
Helaas, hier dus ook. Heb mail en foto naar motomate gestuurd. Benieuwd naar hun reactie.
Had wel netjes van hun de btw terug gekregen nadat ik ze gemaild had dat ik hier nog eens invoerrechten en btw moest betalen.
 

Bijlagen

  • mini_20240409_120105.jpg
    mini_20240409_120105.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 0
Helaas, hier dus ook. Heb mail en foto naar motomate gestuurd. Benieuwd naar hun reactie.
Had wel netjes van hun de btw terug gekregen nadat ik ze gemaild had dat ik hier nog eens invoerrechten en btw moest betalen.

Dit lijkt mij iets solider:
 
Ik heb gewoon een Quadlock op m'n stuur en gebruik m'n smartphone als navi. Zou echt niet weten waarom ik nog een aparte navi zou kopen eerlijk gezegd. Zoveel apps te krijgen tegenwoordig die super werken, ook specifiek voor motorrijders.
 
Ik heb het ook op m'n stuur maar boven het dashboard zou voor mij een veel betere positie zijn. Het is nu toch telkens even de blik van de weg om de route te bekijken.
Op de gen.1 had KTM er wel aan gedacht om daarvoor iets te voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, ik ben benieuwd hoe jij het gebrek aan motorrem ervaart.
Heb er nu weer 1000 km meer op zitten en eens extra op gelet:
Hij heeft inderdaad minder motorrem.
( zal wellicht ook deels met de,vanaf 2019 model al, zwaardere krukas te maken kunnen hebben )
 
Met ai wat kleine wijzigingen gemaakt in de kleurstelling van mijn gen1, best geslaagd al zeg ik het zelf.

Eerdaags even wat onderdelen naar de spuiten brengen.
 

Bijlagen

  • Ontwerp zonder titel (1).jpg
    Ontwerp zonder titel (1).jpg
    383,2 KB · Weergaven: 0
Ook zwarte cowls en kap naar koplamp zie ik 👍

Ik heb 3 complete ringen zichtbaar op de voorvork (stukje laten doorsteken) stuurt net wat scherper met vering op 1 poppetje+bagage.
 
Tip:
Ik heb onderstaande ooit in 2018 via het Duitse KTM forum besteld voor mij en nog 2 KTM vrienden en na 10 duizenden Km's nooit meer lekke voorvorkeringen gehad, raad ze aan voor iedere GT/SuperDuke rijder.

Kijk maar eens op je hurken recht van voren tussen je spatbord naar je voorvorkpoten, bloot en onbeschermd, deze kapjes houden steenslag, vuil, insecten van je voorvorkpoten tegen.

Nobrainer voor dat geld en in een paar minuten geplaatst (komt tussen je spatbordbevestiging in).

 
Laatst bewerkt:
Heb jij de moto mate navigatiesteun al ontvangen en geïnstalleerd? Bij mij kwam hij gebroken aan in de verpakking. Wat is jouw beeld van de kwaliteit?
Ik had 'n mail gestuurd naar motomate met foto's van kapotte item.
Kreeg vandaag deze reactie :
Hi Rud,
What on earth did they do to it?

The package is insured so I will get a new one out to you asap, I am really sorry that this happened.
Regards

Phil Nichols
 
Terug
Bovenaan Onderaan