KTM SuperDuke 990 Deel 14

Je hebt gelijk, ga het ook gewoon proberen.

Vraagje; kun je de koelvloeistof in het reservoir bijvullen zonder te ontluchten? Het reservoir staat net echt net boven het minimum.

Kan dit zo niet vinden in de manuel.

Ja dat kan prima, pas als je de radiateur en/of blok gaat drainen is ontluchten verstandig
 
Probeer anders even bij de dealer;). In Venlo zit een KTM dealer Motorcenter. Misschien hebben zij er nog een staan. Of Marktplaats;).

Bedankt! Heb ze gebeld, erg vriendelijk te woord gestaan. Binnenkort ga ik daar langs. Hebben nu een 2007 model staan.

Op welke punten moet ik speciaal letten bij een SD 990?
 
Oliedruksensor heb ik vaker voorbij zien komen, dus dat zou bij mij verdachte nummer 1 zijn als er voldoende olie in zit.
 
vorig jaar bij de grote beurt van mijn SD was ook een flikkerend oliedruk lampje geconstateerd. Bij mij was het de nokkenaskettingspanner die niet goed werkte en een tikkend geluid veroorzaakte die dan weer een pulserende werking op de oliedruksensor gaf, waardoor het lampje ging flikkeren. Nokkenaskettingspanner vervangen en toen was ook het flikkeren voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Arm ding...demonteren viel niet tegen.

Morgen haal ik de pakking op. Voor montage eerst die hele zooi maar eens prachtig oppoetsen... er is geen akra logo meer te zien :X

Heeft iemand ervaring met het oppoetsen van de uitlaatbochten? Wat gebruiken jullie? *D [afbeelding]

Leuk werkje he, ik heb ze vorig jaar gewrapped aangezien je ze toch niet echt mooi houd zonder gedoe...

540.jpg

540.jpg
 
Probeer anders even bij de dealer;). In Venlo zit een KTM dealer Motorcenter. Misschien hebben zij er nog een staan. Of Marktplaats;).

Afgelopen zaterdag langs Motorcenter Venlo gegaan en met de Superduke 990 gereden. Dacht 15 min gereden te hebben maar blijkbaar heb ik 45 min gereden, kwam met een glimlach terug.

Ik ga ervoor. Nu eerst mijn motor verkopen en dan maar eens echt gaan oriënteren op de verkoop sites.
Specifieke zaken waar ik op moet letten?
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag langs Motorcenter Venlo gegaan en met de Superduke 990 gereden. Dacht 15 min gereden te hebben maar blijkbaar heb ik 45 min gereden, kwam met een glimlach terug.

Ik ga ervoor. Nu eerst mijn motor verkopen en dan maar eens echt gaan oriënteren op de verkoop sites.
Specifieke zaken waar ik op moet letten?

Ik zou kijken dat je een 2007/2008 model koopt en niet het 2005/2006 model.
Volgens mij staat er op de eerste pagina van dit forum de kinderziektes van de machines.
Succes!
 
Daar moet je wel voor kunnen slagen, in de openingspost staan tips en aandachtspunten voor de verschillende modellen.
 
Ik heb de uitlaat uiteindelijk mooi gekregen met wc eens van de Appie. Aanbrengen met een kwast, kwartiertje in laten trekken en opschuren met een schuurspons. Vervolgens afspoelen en met rvs pannencleaner oppoetsen :)

full


Gistermiddag nog even op het politiecircuit Lelystad gereden. Was weer een geslaagde dag. Echt een kick krijg je van het circuit rijden.

Donderdag as naar Cochem met mooi weer zoals het nu lijkt

🚀💨💨
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de uitlaat uiteindelijk mooi gekregen met wc eens van de Appie. Aanbrengen met een kwast, kwartiertje in laten trekken en opschuren met een schuurspons. Vervolgens afspoelen en met rvs pannencleaner oppoetsen :)

[afbeelding]

Gistermiddag nog even op het politiecircuit Lelystad gereden. Was weer een geslaagde dag. Echt een kick krijg je van het circuit rijden.

Donderdag as naar Cochem met mooi weer zoals het nu lijkt

🚀💨💨

Netjes! En tussendoor ook nog verhuisd naar Australië? :+
 
Das wel mooi geworden zeg, waar de AH al niet goed voor is.

Heb je er nog een paar kunnen opjagen daar in Lelystad, Jens? :]

Sorry heren, krijg het niet voor elkaar via m'n telefoon.

Maar het ging voor mijn gevoel erg lekker ja. Blijft gaaf om te doen :)

Ik vind de uitlaat erg dicht tegen de brug aan zitten. Hoe zit dit bij jullie? Hij staat nu op de bok dus niet ingeveerd (dan is die vrijer)
full
 
Dat hoort zo, er is erg weinig ruimte daar, maar het spul kan geen kant op, dus het raakt niks. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan