KTM SuperDuke 990 Deel 14

[afbeelding]
Happy Bar end spiegels :)

Netjes! Rizoma?

Dikke tip: (heb het de afgelopen jaren al vaak gezegd, maar blijf het zeggen)
Bestel even deze 2:
50313005000
61002044100
50313005000_large.jpg

61002044100.jpg



En in jouw geval:
rammount-powersports-handlebar-clamp-base-with-m8-screws.jpg

Staat veel netter dan die losse klem rond het stuur.
 
Heel erg mooi maar in mijn ogen “zit” het niet lekker, zit toch vaak ongemerkt met je handen over het stuurgewichtje...

[me="Annanas"]heeft de originele spiegels er maar weer op gezet :Y[/me]

Dan moet je de rechter op links zetten en links op rechts, en dan een slag naar beneden draaien;). Dan heb je ze aan de onderkant vh stuur.
 
Sorry heren, krijg het niet voor elkaar via m'n telefoon.

Maar het ging voor mijn gevoel erg lekker ja. Blijft gaaf om te doen :)

Ik vind de uitlaat erg dicht tegen de brug aan zitten. Hoe zit dit bij jullie? Hij staat nu op de bok dus niet ingeveerd (dan is die vrijer)[afbeelding]

Rijd je veel in de regen? Zoja, elke keer als je gereden hebt je uitlaatbochten droog maken... Je hebt nu je uitlaat kaal geschuurd en zo te lezen niet verder behandeld. Dat betekent dus roest in no time! Wat je kan doen is spuiten met hittebestendige lak. Heb er zelf niet zulke goede ervaringen mee overigens en zou m'n uitlaat daarom nooit schuren. Je blijft namelijk aan het kutten nu om die roest tegen te gaan. Wat ik ook altijd minder mooi vind zijn die lasnaden die weg zijn qua kleur. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Tip is dus om even een spuitbus van motip te halen of te kwasten met (hittebestendige kachel) lak. Paar laagjes moet voor even goed zijn.
 
Lees wel even hoe je het moet behandelen. Alleen inspuiten is niet genoeg. Op de achterkant van je spuitbus staat hoe. Meestal is het inspuiten, laten drogen, verhitten tot bijv 400graden en dan is het pas hittebestendig. Vroeg me vroeger altijd af waarom de lak op mijn uitlaat van mijn brommertjes nooit bleef itten;).
 
Volgens mij zijn de bochten van de SD/SDR van rvs en zullen ze niet gaan "roesten".
Waarschijnlijk "bakt" vuil er op vast door de hitte van de bochten waardoor je het minder makkelijk schoon kan krijgen.

rvs wordt ook vaak geborsteld om een mooie matte uitstraling (keukens) te krijgen en dan roesten ze ook niet. Het is wel afhankelijk natuurlijk van de kwaliteit van het rvs.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn de bochten van de SD/SDR van rvs en zullen ze niet gaan "roesten".
Waarschijnlijk "bakt" vuil er op vast door de hitte van de bochten waardoor je het minder makkelijk schoon kan krijgen, maar.

rvs wordt ook vaak geborsteld om een mooie matte uitstraling (keukens) te krijgen en dan roesten ze ook niet. Het is wel afhankelijk natuurlijk van de kwaliteit van het rvs.

Dit idd!
Beetje vliegroest in het eerste geval. Maar normaal gesproken worden ze alleen maar bruin door aangekoekt vuil icm de hitte.
 
Ik zou kijken dat je een 2007/2008 model koopt en niet het 2005/2006 model.
Volgens mij staat er op de eerste pagina van dit forum de kinderziektes van de machines.
Succes!
waarom niet? de 05 ziet er iets minder uit (koplampunit), maar heeft mss zelf minder problemen, en als die er al waren (bijv waterpompkeerring) dan zijn die al gefixt.
Ik heb zelf een probleemloze 06
 
Laatst bewerkt:
btw rvs roest niet, die bruine aanslag komt altijd terug na verhitting icm verbrande koolwaterstoffen
ik poets af en toe met autosol anti blue, maar na een ritje komt de bruine aanslag weer een beetje terug
 
waarom niet? de 05 ziet er iets minder uit (koplampunit), maar heeft mss zelf minder problemen, en als die er al waren (bijv waterpompkeerring) dan zijn die al gefixt.
Ik heb zelf een probleemloze 06

Ik rij zelf ook een (nog) probleemloze 06! Zéér over te spreken hoor! Maar ik denk als ik van te voren wat meer research had gedaan naar de modellen, dan ik idd voor het uitzien voor een 07 was gegaan. (Tellerunit, koplamp)
Sorry ik wou niemand op de tenen trappen }) 8-)

En btw, RVS kan zeker roesten! Helemaal afhankelijk van de samenstelling van het rvs, of hoe het gelast is. Het is fabrieksaf natuurlijk niet de bedoeling, maar als jij er bijvoorbeeld aan gaat schuren waarmee je ook normaal ijzer heb geschuurd kan het zo gedaan zijn.
Het is roest vast staal he geen roest vrij staal.
 
Rijd je veel in de regen? Zoja, elke keer als je gereden hebt je uitlaatbochten droog maken... Je hebt nu je uitlaat kaal geschuurd en zo te lezen niet verder behandeld. Dat betekent dus roest in no time! Wat je kan doen is spuiten met hittebestendige lak. Heb er zelf niet zulke goede ervaringen mee overigens en zou m'n uitlaat daarom nooit schuren. Je blijft namelijk aan het kutten nu om die roest tegen te gaan. Wat ik ook altijd minder mooi vind zijn die lasnaden die weg zijn qua kleur. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Tip is dus om even een spuitbus van motip te halen of te kwasten met (hittebestendige kachel) lak. Paar laagjes moet voor even goed zijn.

Maak me er niet zo druk om, is RVS. Daarnaast wordt die uitlaat zo warm door het rijden dat de regen direct verdampt. Staat ook nog eens in een warme schuur.

:)
 
1290 duke, 1100 tuono,

Of misschien terug naar supersport. Vind z'n r1 bigbang ook wel dik.

Hmmmm... na m'n SDR990 heb ik een nieuwe Tuono V4 1000 gekocht.... 44.000 tevreden km's opgezet.
M'n maat kocht een SDR 1290...…. dat kon het Appie niet bijhouden.
Qua comfort …… ook niet... zithouding , maar ook windbescherming op de Tuono is stukken minder dan de SDR1290.
Nu zal de 1100 wel wat sterker zijn...…. maar ik zou voor geen goud willen ruilen. O-)
 
Iemand hier nog belang bij een rizoma stuurtje?


Ik heb de originele er weer op zitten. Is dus over.
 
Het is 1:1 gelijk eigenlijk, voor mijn gevoel(vandaag weer met ori stuur gereden) en ook nadat ik ze naast elkaar heb gelegd geen verschil. Het is de Rizoma MA011 in het zwart.
Alle afmetingen vind u hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan