KTM SuperDuke 990 Deel 14

Mooie route! Veel plezier mannen! Ik ga toch ff wat anders doen. Volgende keer ben ik er weer bij.
 
zag er leuk uit :]
heeft er iemand ervaring met een koppeling die aan het slijten is, het word blijkbaar moeilijker om hem in zijn neutraal te zetten als hij stilstaat, soms stroef op of neer schakelen ook, maar niet altijd, als het is, is het precies wel altijd met lage snelheid, niveau van de hydralische olie in het reservoir is goed, de verstelbare koppelingshendel aan het stuur staat al op de maximum stand, tijd om hem weer binnen te doen? |(
 
zag er leuk uit :]
heeft er iemand ervaring met een koppeling die aan het slijten is, het word blijkbaar moeilijker om hem in zijn neutraal te zetten als hij stilstaat, soms stroef op of neer schakelen ook, maar niet altijd, als het is, is het precies wel altijd met lage snelheid, niveau van de hydralische olie in het reservoir is goed, de verstelbare koppelingshendel aan het stuur staat al op de maximum stand, tijd om hem weer binnen te doen? |(
Misschien even de boel ontluchten? Of heb je wel fatsoenlijk druk?
Je zou de oliesproeier van de koppeling schoon kunnen maken.
En even je slave cilinder van het blok schroeven en even checken of die er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet.
 
Misschien even de boel ontluchten? Of heb je wel fatsoenlijk druk?
Je zou de oliesproeier van de koppeling schoon kunnen maken.
En even je slave cilinder van het blok schroeven en even checken of die er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet.


bedankt voor de uitleg al, ik heb wel de indruk dat er niet veel druk op het systeem staat, als er lucht inzit , zou hij het dan niet constant moeten hebben?
als ik de slave cilinder eraf zou halen, dit zou een droog werkje moeten zijn, normaal, he? probleem is dat ik dit enkel op mijn werk kan doen nu, wegens toekomstige verhuis is al mijn werkgerief ingepakt op de moment, als het enkel de druk zou zijn, kan dit opgelost worden met meer olie in het systeem te doen, of op een andere manier?
 
bedankt voor de uitleg al, ik heb wel de indruk dat er niet veel druk op het systeem staat, als er lucht inzit , zou hij het dan niet constant moeten hebben?
als ik de slave cilinder eraf zou halen, dit zou een droog werkje moeten zijn, normaal, he? probleem is dat ik dit enkel op mijn werk kan doen nu, wegens toekomstige verhuis is al mijn werkgerief ingepakt op de moment, als het enkel de druk zou zijn, kan dit opgelost worden met meer olie in het systeem te doen, of op een andere manier?
Slave cylinder even van het blok afhalen is normaal gesproken een droog werkje idd. Hij zit met 2 boutjes vast. Het makkelijkste is even het tandwielkapje eraf halen, en dan de slave cilinder. Kan je daar direct de boel schoon maken.
Als je het gevoel hebt dat je weinig druk hebt, klinkt dat wat mij betreft als lucht in het systeem, dat los je op door te ontluchten, niet door enkel bij te vullen.
 
Slave cylinder even van het blok afhalen is normaal gesproken een droog werkje idd. Hij zit met 2 boutjes vast. Het makkelijkste is even het tandwielkapje eraf halen, en dan de slave cilinder. Kan je daar direct de boel schoon maken.
Als je het gevoel hebt dat je weinig druk hebt, klinkt dat wat mij betreft als lucht in het systeem, dat los je op door te ontluchten, niet door enkel bij te vullen.


aangezien al mijn werkgerief ingepakt is gisteren maar even langs de dealer gereden, systeem ontlucht, schakelt weer als een zonnetje 8-), hij heeft me wel verteld dat de kans groot is dat het probleem terugkomt omdat de (verstelbare) hendel versleten zou zijn :?
misschien omdat er dan speling op de scharnierpunten komt? snap niet goed waarom, maar om zeker te zijn gisteren maar ineens nieuwe set besteld, op de geplaatste stonden toch al wat krasjes en ze zijn niet helemaal zwart, de nieuwe wel :Y
bedankt voor de raad :t
 
Misschien bedoelt je dealer dat de koppelingspomp aan het stuur wat aan het slijten is, daar zijn vast revisie setjes voor te krijgen :+

nee, heb het zelfs gevraagd, je bedoelt setjes voor de master cilinder te reviseren? Hij bedoelde echt de hendels zelf, hij heeft zelfs gezegd dat dit, volgens hem redelijk veel voorvalt, met de verstelbare hendels, snap zelf ook niet goed hoe, maar volgens hem ook de reden dat ktm ze zelf niet meer zou verkopen
 
nee, heb het zelfs gevraagd, je bedoelt setjes voor de master cilinder te reviseren? Hij bedoelde echt de hendels zelf, hij heeft zelfs gezegd dat dit, volgens hem redelijk veel voorvalt, met de verstelbare hendels, snap zelf ook niet goed hoe, maar volgens hem ook de reden dat ktm ze zelf niet meer zou verkopen
:?
 
Goeie tip. Waar vind je die sproeier in het KTM blok?
Screenshot_20181018-194402.png
 
iemand die mij kan zeggen of de superduke 990 geschikt is voor 2 personen ? of helemaal niet ?

rij redelijk regelmatig met 2 personen en ondervind daar totaal geen problemen mee, enigste nadeel is dat het zadel een beetje glad is, schuift een beetje voor de passagier, geen idee of dit met elk motozadel zo is, maar buiten dit heb ik nog geen nadeel ondervonden
 
Nampus: Bedankt!! :t

Zijn er mensen met ervaring in sproeier variatie voor de koppeling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan