Dat klopt !! , maar de ervaring leert dat bij een dikke 2 cilinder en bij bepaalde type's het verschil in A/F bij individuele cilinders vaak zeer groot is, dit in tegenstelling van de meeste 4 cilinders japanse motoren, waarbij (vooral bij de nieuwere motoren) af fabriek al een verschillende mapping per cilinder is doorgevoerd.Ik zie hier ook maar 1 afr lijn , zouden er 4 moeten zijn ,niet?
Toch is er ook winst te behalen bij een meer dan 2 cilinder motor bij individueel mappen, maar het verschil per cilinder is bijna altijd zo klein, dat er van een echt grove fout bij het niet afstellen op die manier (dit in tegenstelling van veel dikke twee cilinders) vrijwel geen sprake is.
Maar natuurlijk zal ik het allemaal wel niet begrijpen, en heb ik ook niet zoveel ervaring in deze zaken..
Wat mij opvalt is dat mensen zó gewend raken aan een goedkope oplossing dat ze nog geeneens meer weten wat gewoon goed betekent, ze maken goedkope producten en minder accuraat werk tot een standaard, en verdedigen dat dan ook nog...