KTM SuperDuke 990 Deel 14

95 is geen probleem, het is de 10% ethanol die voor de ellende zorgt.
De plastic tank van de SuperDuke is daar geen fan van.
(Niet alleen die van de SuperDuke overigens. Kunststof tanks in het algemeen kunnen slecht tegen ethanol.)
Daarom bij voorkeur e5 tanken, en ik nadien mogelijk niet bij de Total.
Bij vrijwel alle andere merken is de 98 nog ethanol vrij.
(Shell, BP, Esso, Tamoil, Avia, Firezone, Texaco, Q8 en Tango zijn allemaal nog ethanolvrij)
Plus OK nu €2 ,26
 
Laatst bewerkt:
Ik tank altijd normale benzine (95) bij de pomp. Welk risico loopt m'n tank dan door die ethanol?

Octaangetal van 98 is niet nodig bij de LC8, dus beetje zonde omdat te tanken.
 
Niet alleen de tank kan er niet zo goed tegen. Ook voor het motorblok zelf is het niet zo best, ook al is die geschikt voor E10. Er zijn onderdelen zoals afdichtingen die er onder lijden blijkt uit verschillende tests. Er wordt zelfs overwogen om de E10 weer af te schaffen.

Spreek nu ff voor mezelf, wat kan mij die 20 cent per liter nou schelen, ik doe ook ieder jaar nieuwe olie en filters na 5k terwijl dat helemaal niet nodig is met de kwaliteit van de huidige oliën.8)7
 
Nu de benzine prijzen door het dak gaan, is een ritje met de 990R behoorlijk kostbaar aan het worden. Vroeg me af, is octaangehalte 95 schadelijk voor de Duke? Desnoods om en om tanken, 95 - 98 - 95 - 98. Hoe denken jullie daar over? Alvast bedankt voor de info, groet, Wibo
Mijn SDR990 van 2008 had bij verkoop 70.000 km gelopen op Euro95........ probleemloos
 
Hopelijk dit weekend de mono zit oranje spuiten :]
 

Bijlagen

  • 1A7B9AFA-693A-4FD0-A09C-AD24D3E60D1F.jpeg
    1A7B9AFA-693A-4FD0-A09C-AD24D3E60D1F.jpeg
    566 KB · Weergaven: 54
Pics or it didn't happen ;)
Teaser :] heb m nog niet naar buiten gehaald sindsdien en de schuur staat te vol met motoren voor een foto 😂

De ervaren Duker ziet misschien dat de ombouw naar eenzitter zodanig is gedaan dat alleen het zadel en de achter kap anders is. Het hele subframe en wielkap is nog van de tweezitter - dit om de kosten en moeite te besparen. De kap zit overigens nog niet vast en op z’n plek
 

Bijlagen

  • 39CBAF2D-862C-477C-8914-061A8D5467C9.jpeg
    39CBAF2D-862C-477C-8914-061A8D5467C9.jpeg
    150,9 KB · Weergaven: 42
Teaser :] heb m nog niet naar buiten gehaald sindsdien en de schuur staat te vol met motoren voor een foto 😂

De ervaren Duker ziet misschien dat de ombouw naar eenzitter zodanig is gedaan dat alleen het zadel en de achter kap anders is. Het hele subframe en wielkap is nog van de tweezitter - dit om de kosten en moeite te besparen. De kap zit overigens nog niet vast en op z’n plek
Mooi geworden :Y zelf gespoten of laten doen?
 
Spuitbus plastidip! De kleur komt niet helemaal overeen maar het valt opzich niet tegen. Ik wilde graag eerst bevestigen dat dat ik inderdaad een eenzitter zadel wil, aangezien de duozit best lekker zit voordat ik alles profi aan pak en laat spuiten.
 
Spuitbus plastidip! De kleur komt niet helemaal overeen maar het valt opzich niet tegen. Ik wilde graag eerst bevestigen dat dat ik inderdaad een eenzitter zadel wil, aangezien de duozit best lekker zit voordat ik alles profi aan pak en laat spuiten.
Dat zadel....... zit opzich niet lekker, weet ik nog :N
 
De eerste rit viel me eerlijk gezegd alles mee. Ben inmiddels afgestapt van zo’n racefiets padding / pakje, dat maakt het eigenlijk alleen maar erger - vooral bij het broodplank zadel op een EXC
 
Dat zadel is alles behalve lekker zacht, dacht dat powerparts zadel stukke beter zou zitten. Maar dan kan je beter voor een custom zadel gaan of z’n corbin ding?
 
Het kleur verschil valt erg tegen in het daglicht helaas. Maar goed geen haast mee
 

Bijlagen

  • 42294167-47D1-4DD7-BA99-1ADA7B518ACD.jpeg
    42294167-47D1-4DD7-BA99-1ADA7B518ACD.jpeg
    220,4 KB · Weergaven: 58
  • 85E6E424-A834-404D-8DE4-340823465F61.jpeg
    85E6E424-A834-404D-8DE4-340823465F61.jpeg
    438,1 KB · Weergaven: 57
  • 76EA480E-4B05-4CBF-B4CE-8485EF28707E.jpeg
    76EA480E-4B05-4CBF-B4CE-8485EF28707E.jpeg
    615,5 KB · Weergaven: 57
Ziet er super gaaf uit.

Kleuren van KTM zijn sowieso moeilijke kleuren. Het is net geen 2008 en net geen 2009. Het enige dat je kan doen is de originele kleurcode gebruiken. En die spuiten maar het oranje van jou is geloof ik ook nog eens een 2-lagen systeem helemaal drama omdat zelf goed te krijgen, mooiste is laten doen ook omdat het een matte uitstraling heeft. Scannen is ook lastig omdat de scanner dan weer moeite heeft met de matte uitstraling(dit weet ik uit ervaring, ik wilde een afdekkapje in het matte blauw hebben, laten scannen, zit er toch nog een fractie naast.
 
Ziet er super gaaf uit.

Kleuren van KTM zijn sowieso moeilijke kleuren. Het is net geen 2008 en net geen 2009. Het enige dat je kan doen is de originele kleurcode gebruiken. En die spuiten maar het oranje van jou is geloof ik ook nog eens een 2-lagen systeem helemaal drama omdat zelf goed te krijgen, mooiste is laten doen ook omdat het een matte uitstraling heeft. Scannen is ook lastig omdat de scanner dan weer moeite heeft met de matte uitstraling(dit weet ik uit ervaring, ik wilde een afdekkapje in het matte blauw hebben, laten scannen, zit er toch nog een fractie naast.
Onlangs m'n wielen in de oranje kleur laten spuiten.
De 1e keer was de kleur niet goed...... vervolgens met een scanner gedaan, nu zijn ze wel gelukt
 
Bedankt voor de bemoedigende reacties & goede tips! Weet iemand nog een goede spuiter voor deze inderdaad lastige kleur? Ik dacht zelf aan een wrap…

Ik zie idd geen andere manier dan de candy oranje kleur in scannen :]
 
Kleur bestaat idd niet, die zoektocht heb ik al gehad. Eindeloos veel samples aangevraagd niet één komt er in de buurt.
Ik denk dat een goede autospuiterij het moet kunnen spuiten, alleen wel met de kleurcode van KTM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan