KTM SuperDuke 990 Deel 14

Dat was ook mijn eerste gedachte ⬆️
Maar draait dat deel in olie? Ik dacht dat het achter het dynamo deksel droog zou moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker.
 
In dat geval zet ik mijn geld in op: de olie komt via de bedrading van de stator vanachter het dynamodeksel 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: BOTB
Ik heb er samen met een collega nog eens goed naar gekeken. Als de olie uit de stator zou komen, dan is het raar dat de olie naar voren komt. Want hij is vanaf vooraan nat.
Daar vooraan de bekabeling is het al nat en het waait altijd naar achteren door de wind lijkt me.
Ik vermoed dat het de olie druk sensor is. Deze maar besteld. Scheelt ook dat deze sensor maar 25 euro is ipv 350 voor de stator.

Ook iemand toevallig ervaring met een lekkend thermostaat huis? Is deze binnen in gewoon afgedicht met een o-ring?
Heb al wel een nieuwe besteld, maar twijfel of deze binnen is voor me vakantie.
 
Vloeistof kan raar lopen zelfs tot in de kabel isolatie .....
Zout ff heel goed schoonmaken en goed zoeken ....en wie weet .

Vb: ( had hier een lek in de gang ,bleek na lang zoeken en bijna open breken ,een kitnaadje in de douche te zijn )
 
iemand geïnteresseerd om het eenpersoons zadel, zadelkap en achterpaneel over te nemen voordat ik het op marktplaats zet? Ik blijf toch maar bij de duozit :]

Dit is dus niet de complete set met undertray en achterlicht, maar werkt alsnog aardig.
 

Bijlagen

  • D09B7D80-EF4A-4BF0-B49D-2B4DEC9D9C7C.jpeg
    D09B7D80-EF4A-4BF0-B49D-2B4DEC9D9C7C.jpeg
    141,7 KB · Weergaven: 19
Zag hem al op marktplaats staan,hoe zit het precies vast ?
Ik zoek een 1 zitter ,persoonlijk met de bijbehorende verlichting erbij.
 
Ik ben normaal een stille lezer, maar nu heb ik een lastig probleem wat ik niet 1,2,3, opgelost krijg.

Vorig jaar augustus een KTM 990 superduke R uit 2012 aangeschaft. Het uitloop modelletje met de duoseat dus.
Echter heb ik vanaf het begin al last van een olie lekkage. Lekkage is niet groot, maar wel vervelend.
De olie drupt langs de bedrading van de accu naar beneden. Komt dus net achter het kapje uit.
Dit voorjaar de motor best ver uit elkaar gehad voor onderhoud(SAS verwijderd, 2nd air valves verwijderd en filters vernieuwd), maar helemaal nergens een spoortje kunnen vinden, buiten de kabels.
Uit voorzorg nog de afdichtingen van de "pijlstok" nog vervangen, maar de druppels komen er nog steeds onder.
Lijkt wel uit de bekabeling te komen, maar dit kan natuurlijk niet.
Zit nergens op het blok een spoort of vettige vlek. Misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Heeft hier iemand ervaring mee?
Heb ik ook gehad in lichte vorm
bij mij zat er olie in de hulzen van de bekabeling
ivm met olie verversen ( vorige eigenaar)🙈
is dit gebeurt denk ik . Heb alles met remmereiniger en compressor schoolgeblazen
stekker uit elkaar gehad ( alles zat onder)
daarna geen last meer gehad

bij mij was dit de oorzaak mischien heb je er wat aan 💁
 
Gespot! Witte Superduke met originele uitlaten, bij pompstation A58 bij Moergestel. Iemand van hier?😎🌞
 
Goedeavond mede ktm fanboys.

Ik ben sinds deze week in bezit van een ktm superduke 990r uit 2014 en ik ben op zoek naar volgend kuipruitje:
83902B0C-DF8D-4363-9FB4-5D61C43DBB53.jpeg

Iemand die deze zelf bezit en niet meer gemonteerd heeft en deze wil verkopen? Op internet zijn ze allemaal out of stock

Betreft partnummer 61108065100

Foto van mijn eigen schatje voor de aandacht:
16242114-14EA-415C-8B65-FE9FCEB21EBE.jpeg
 
Gaaf ding *D
Bijna exact hetzelfde als de mijne. Zo'n kapje zat er bij mij al op bij aanschaf (2e hands).

Zojuist terug van een weekje vakantie met de superduke. 3900 km gereden in 8 dagen door o.a. Duitsland, Zwitserland en Italie.

Alleen de motor lekt nog steeds. De oliedruk sensor was het niet.
Nu alles maar weer schoonmaken en een rondje rijden zonder de kap en opsporen waar het vandaan komt.

Olieverbruik was ook fors. Hij was vol toen ik weg ging en onderweg in fases het 1L busje bijgevuld. Toen ik thuis kwam stond het peil onder het minimum. Is dit normaal?
Dit is er niet via het bovenstaande lek uit gelopen. Dat waren maar paar druppeltjes per dag. Volgens degene die mij volgde ging het er bij de uitlaat uit gezien de geur haha.
Verbruik is wel vervelend en de manier van bijvullen nog ergers, omdat die kap er steeds af moet. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Er was ooit eens een speciaal verlengstuk voor als olie dop vervanger ,
zodat de kap kon blijven zitten . En vullen van boven kon .
 
Paar jaar terug de SD verkocht voor een 525sm omdat deze in de garage van de camper pastte.. bleek alleen allemaal voor geen meter te kopen qua gewichten maar dat schijnt zo’n beetje voor elke camper te gelden afgelopen jaren alleen cbr600 voor woon-werk gehad… nu begint het toch echt wel weer te jeuken…

Zoek een SD van tussen de €4000,- en 4500,- of ergens in die buurt, liefst onder de 30.000km.

Weet er iemand wat te staan toevallig?

Alvast dank
 
Gaaf ding *D
Bijna exact hetzelfde als de mijne. Zo'n kapje zat er bij mij al op bij aanschaf (2e hands).

Zojuist terug van een weekje vakantie met de superduke. 3900 km gereden in 8 dagen door o.a. Duitsland, Zwitserland en Italie.

Alleen de motor lekt nog steeds. De oliedruk sensor was het niet.
Nu alles maar weer schoonmaken en een rondje rijden zonder de kap en opsporen waar het vandaan komt.

Olieverbruik was ook fors. Hij was vol toen ik weg ging en onderweg in fases het 1L busje bijgevuld. Toen ik thuis kwam stond het peil onder het minimum. Is dit normaal?
Dit is er niet via het bovenstaande lek uit gelopen. Dat waren maar paar druppeltjes per dag. Volgens degene die mij volgde ging het er bij de uitlaat uit gezien de geur haha.
Verbruik is wel vervelend en de manier van bijvullen nog ergers, omdat die kap er steeds af moet. Hoe gaan jullie hier mee om?

Merk olie kan nog uitmaken. Mijne verbruikte met Bel-ray het minste olie (bijna geen verbruik meer). Ik weet niet welk merk olie je er in hebt maar wellicht kan je daar nog wat winst mee halen. Verwacht geen wonderen maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
 
Ik merkte dat mijn throttle bodies en rondom de binnenkant van het luchtfilter het ook vrij vetting was… verdenk daarom ook mijn kleppen op slijtage en / of vervuiling. Maar goed, de mijne staat ook al op 65k km inmiddels..
 
Gaaf ding *D
Bijna exact hetzelfde als de mijne. Zo'n kapje zat er bij mij al op bij aanschaf (2e hands).

Zojuist terug van een weekje vakantie met de superduke. 3900 km gereden in 8 dagen door o.a. Duitsland, Zwitserland en Italie.

Alleen de motor lekt nog steeds. De oliedruk sensor was het niet.
Nu alles maar weer schoonmaken en een rondje rijden zonder de kap en opsporen waar het vandaan komt.

Olieverbruik was ook fors. Hij was vol toen ik weg ging en onderweg in fases het 1L busje bijgevuld. Toen ik thuis kwam stond het peil onder het minimum. Is dit normaal?
Dit is er niet via het bovenstaande lek uit gelopen. Dat waren maar paar druppeltjes per dag. Volgens degene die mij volgde ging het er bij de uitlaat uit gezien de geur haha.
Verbruik is wel vervelend en de manier van bijvullen nog ergers, omdat die kap er steeds af moet. Hoe gaan jullie hier mee om?
Dikkere olie erin?, voor het verbruik dan he.
 
Hallo, ik heb een setje led knippers geïnstalleerd voor en achter maar nu geven ze zowel voor als achter geen teken van leven meer. Moet hier een relais tussen en indien ja welk type en waar zit de knipper relais? :?
 

Bijlagen

  • 6F1CB255-9E06-4DB9-A301-2F686A749BEA.jpeg
    6F1CB255-9E06-4DB9-A301-2F686A749BEA.jpeg
    114,5 KB · Weergaven: 28
  • B7E088DE-06B2-4461-9461-EE939449CDDF.jpeg
    B7E088DE-06B2-4461-9461-EE939449CDDF.jpeg
    130,6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Ik heb toendertijd de originele kTm led knippers geplaatst, daar zat een relais bij, was 80 ekkies, en die zien er echt een stuk netter uit!
 
Hallo, ik heb een setje led knippers geïnstalleerd voor en achter maar nu geven ze zowel voor als achter geen teken van leven meer. Moet hier een relais tussen en indien ja welk type en waar zit de knipper relais? :?
Het relais zit als ik het mij goed herinner achter de koplamp, aan de linkerkant van de motor.
Ik vermoed dat er in die homp met tape tussen de stekkers en je knippers weerstanden zitten om te voorkomen dat ze te snel knipperen, in dat geval zou je geen ander relais nodig hebben. Zou niet weten waarom er anders zo'n brok tape rond die kabels zit.
Waarom je knippers nu helemaal niks doen is op afstand lastig te beoordelen natuurlijk.
Krijgen ze überhaupt 12v?

Zoals heipaal zegt, setje originele led knippers inclusief relais kost de wereld niet, is plug en play en ziet er netjes uit, en blijft het ook gewoon doen in tegenstelling tot dit soort geknutselde creaties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan