kun je met dit weer rijden?

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Ik had beter een sneeuwscooter kunnen kopen :) Maar ik mag dus morgen mijn TL gaan ophalen in Oss, maar is het eigenlijk wel verantwoord rijden met dit weer? Hier op de stoep liggen namelijk allemaal van die opgevroren stukken sneeuw, en die zijn spek-fukking-glad. Zijn de snel/grote wegen een beetje begaanbaar met de motor?
 
Ik heb net nog een stukje gereden met de motor... wegen waren droog en niet glad. hoop dat het zo blijft...
 
Toeren ==> ja
Racen ==> nee, banden worden onvoldoende warm om lekker te raggen
 
Jawel hoor, maar wel een beetje voorzichter zijn :)

en gelijk de pekel eraf wassen!!!!

[me]Fabian weigert te rijden als er pekel ligt[/me]
 
Mocht je je motor willen afspuiten/afspoelen met water, gebruik dan ALLEEN koud water. Met warm water vreet die pekel alsnog op je metalen delen in. Dan heb je komende zomer een bonk roest of verweerde delen. Het is maar een tip.
 
Mocht je je motor willen afspuiten/afspoelen met water, gebruik dan ALLEEN koud water. Met warm water vreet die pekel alsnog op je metalen delen in. Dan heb je komende zomer een bonk roest of verweerde delen. Het is maar een tip.

Goeie tip idd, vergeten veel mensen!
 
Zolang je geen op- en afritten neemt zijn de snelwegen uitstekend te berijden, wel ff koud afdouchen na thuiskomst om de pekel eraf te krijgen
 
Ik ben de hele week met de motor weg geweest behalve vanmorgen.
Het was hier een ijsbaan ;(

Morgen ff goed mijn motor poetsen al dat klote pekel eraf halen :(
 
Net ook nog lekker een stukje gereden, en ging prima hoor! Gewoon rustig met je rechterhand en zo recht mogelijk blijven in de bochten......

En hier schijnt de hele dag de zon al, dus veel opgevroren plekken heb je niet in het wegdek.....

Wel mooi om een stukje te rijden, hoor! Landschap is mooi wit door de sneeuw, zonnetje erbij, hmmmmmmm :]
 
Mocht je je motor willen afspuiten/afspoelen met water, gebruik dan ALLEEN koud water. Met warm water vreet die pekel alsnog op je metalen delen in. Dan heb je komende zomer een bonk roest of verweerde delen. Het is maar een tip.


Even een n00b vraagje tussendoor:

Zijn er plaatsen op de motor waar je niet direct de straal op moet richten, of kun je hem gewoon volledig schoonspuiten?
 
pas op voor de wiellagers, ketting en achterbrug lagers....

t\' kan goed alleen pas op de genoemde dingen
 
Even een n00b vraagje tussendoor:

Zijn er plaatsen op de motor waar je niet direct de straal op moet richten, of kun je hem gewoon volledig schoonspuiten?

Je kunt de straal overal direct op richten (van enige afstand). Ik neem aan dat je de tuinslang gebruikt ipv de hogedrukreiniger....
 
Off-topic vraagje aan De Boss... heb jij nu de SV van -ex-Svpeter?? Ik zie het icoontje, dat is zijn motor als ik me niet vergis.

On topic, als er echt sneeuw ligt rij ik niet, net als vandaag. Mij teveel opgevroren weggedeeltes, bevroren plassen en zo.. ik zou nog effe wachten als ik jou was!
Ik zal niet zeggen dat het niet kan... maar verstandig is anders. En, zoals reeds gezegd, goed schoonmaken.

Grtzz, HagaSan.
 
On topic, als er echt sneeuw ligt rij ik niet, net als vandaag. Mij teveel opgevroren weggedeeltes, bevroren plassen en zo.. ik zou nog effe wachten als ik jou was!
Ik zal niet zeggen dat het niet kan... maar verstandig is anders. En, zoals reeds gezegd, goed schoonmaken.

Grtzz, HagaSan.

Deze morgen was het echte, verse, krakende, plakkende sneeuw geen ijs te zien euuuu te voelen, en dat was mijn leukste rit van de week, en koekblikken houden dan ook hun afstand :} maar je moet geen 100m vooruitkijken, maar 500m, dan heb je alles nog redelijk in de hand, hoewel in de hand :9 , ik kan er niets aan doen, ik blijf het leuk vinden tot ik eens op mijn bek ga zeker :z

Deze morgen een foto genomen 10 minuten voor vertrek. :9~


full
 
Off-topic vraagje aan De Boss... heb jij nu de SV van -ex-Svpeter?? Ik zie het icoontje, dat is zijn motor als ik me niet vergis.

On topic, als er echt sneeuw ligt rij ik niet, net als vandaag. Mij teveel opgevroren weggedeeltes, bevroren plassen en zo.. ik zou nog effe wachten als ik jou was!
Ik zal niet zeggen dat het niet kan... maar verstandig is anders. En, zoals reeds gezegd, goed schoonmaken.

Grtzz, HagaSan.
Motor gekocht :)

ja dus :)
 
Op vrijdag 31 januari 2003 19:12 schreef Haga-San het volgende:
Off-topic vraagje aan De Boss... heb jij nu de SV van -ex-Svpeter?? Ik zie het icoontje, dat is zijn motor als ik me niet vergis............

Klopt!! Ik heb zijn motor gekocht........nog steeds tot volle tevredenheid overigens :) Moet nog even zelf een paar mooie plaatjes schieten, tot die tijd heb ik even zijn icoontje erbij opgeëist ;) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan