kut aprilia

Buitenkennis

MF'er
6 apr 2003
60
0
Ooy
Ik rij op een RS en nu had ik mijn big end lager aan gort gereden, de krukas lagers waren ook wel gaar. nu ben ik 6 weken op zoek geweest naar 1 krukas lager, 1 was op vooraad andere moest besteld worden. 10 x bellen en elke x beloven ze dat het lager aan het eind van de week binnen is. Nu regent het weer en nu is mijn lager er. :( alle mooie dagen zitten balen dat heel nederland aan het scheuren was behalve ik! :X Ben ik nu de enige die pech heeft of is dit puur Aprilia.
 
Puur aprilia! :P
Maar uhm... echt k.u.t. voor je.
Hoop dat je snel weer kan rijden. :]
 
ren met je lagers naar een lagerboer, zijn gewoon std. dingen die ze hebben liggen als het goed is :)

ook niet altijd, mercedes gebruikt gewoon skf, maar dan niet een lager van bv 50mm maar een hoeremaat als 51 mm....
oftewel speciaal mercedes en 4X zo duur......

Als voorbeeld afdichtringen voorwielaandrijfing

maar Jasper heeft gelijk, ga bij skf langs of een andere lager boer. Het is een twee-takt die Aprilla en het zijn waarschijnlijk gewone naaldlagers... Bedenk, Aprilla maakt motoren, maar de lagers maakt skf, Aprilla koopt die ook gewoon in.
 
of een hoe verneuk ik zelf mijn fiets of waar laat ik mij 't best in't zak zetten en steek 't dan op de degelijkheid van een fiets,waarom heb ik dit nooit aan de hand gehad?raar toch
 
of een hoe verneuk ik zelf mijn fiets of waar laat ik mij 't best in't zak zetten en steek 't dan op de degelijkheid van een fiets,waarom heb ik dit nooit aan de hand gehad?raar toch
Nee hoor, dat is op zich niet raar aangezien het allemaal 125'jes zijn :X

Het viel me zomaar op dat er zoveel topics over kapotte 125's zijn, als je ziet hoe weinig er rondrijden.
 


Op vrijdag 25 april 2003 18:26 schreef aprilia2000 het volgende:
En de 2-takters gaan weer 's in de aanval.

Laat ze toch lekker, jij vind je eigen motor toch goed genoeg? Dat iemand anders dat niet vind moet hij weten.
Ga nou 's een keer niet in discussie over het brommergehalte van een 2-takt motor |( |( |(


:X
jij pakt zelf ook elke gelegenheid de RS125 af te kraken...
kon je er niet mee overweg ofzo, dat je erzo'n trauma aan over hebt gehouden?
 
Vergeef me als ik het verkeerd heb (heb het ook maar ooit een keer gehoord van een dealer), maar kreeg je vroeger op de RS125 niet alleen maar garantie voor de eerste 3000 kilometer, terwijl je op de gemiddelde motor een paar jaar garantie krijgt? Dat zou ook al een teken aan de muur moeten zijn toch?
 
krijg je op een crossmotor garantie?dat is toch normaal,die motortjes zijn oerdegelijk,een betere motorblok als een rotax is er gewoon niet,maar omdat ze zo piekerig zijn afgesteld en er constant mee op de limiet wordt gereden vergt veel onderhoud.tja als je er van in't begin niet bij bent met alles o tijd een beurt te geven dan zit je naderhand met de stukken.ik heb ook wel van die stomme prullen aan mijn rs'sen gehad(rs125)en nu een rs250 maar dat zijn dingen zoals een lostrillende beschermplaat van de oliepomp enz en je krijgt overal ferm speling op(handels,voetsteunen e.d.)maar dat is echt normaal bij elke 2takt hoor.
 
Het is en blijft 2takt hé...ik denk dat je nooit problemen hebt als je de mtor maar goed en veel onderhoudt.
Zie 'm als een Duc..ook goed onderhouden, dan is er ook niks aan de hand! :)
 
Op mijn RS250 had ik 2 jaar garantie en ik heb er tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad.
 
:X
jij pakt zelf ook elke gelegenheid de RS125 af te kraken...
kon je er niet mee overweg ofzo, dat je erzo'n trauma aan over hebt gehouden?
Af kraken? Ik constanteer een feit.
Ik had overigens vrijwel nooit iets met m'n 125.

[offtopic]
En Aniki, heb je trouwens mijn reply wel gelezen in het topic RS125 Powervalve... hoe om?
Volgens m'n Aprilia Spares Catalogue heb je namelijk je powerklep er op z'n kop ingedaan.
[/offtopic]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan