Fear
MF'er
Na verschillende dealers uitgehoord te hebben, Kawasaki Nederland gebeld te hebben en zelf natuurlijk ook wat onderzoek gedaan te hebben ben ik er nog steeds niet uit hoe het nu zit met het op 25Kw zetten van bepaalde Zx6R-en.
Naar mijn weten kan elke Kawasaki ZX6R, welk bouwjaar dan ook, op 25Kw gezet worden. Dit werd ook bevestigd door erkende dealers. En dat het op 25kw zetten bij oudere modellen gebeurd door middel van het plaatsen van rubbers of iets dergelijks voor de carburateur en bij jonge modellen gebeurd het door middel van een nieuwe CDI ivm injectiemotoren was ook al snel duidelijk.
Maar waar ik dus nog steeds niet uit ben en waar ik verschillende verhalen over hoor is het volgende:
Vanaf 2000 hebben de ZX6R-en een mooie dubbele koplamp gekregen qua uiterlijk verschil. Maar sommigen zeggen dat er tot 2002 de motor teruggevoerd kan worden door de goedkope manier met rubbers rond de carburateur. En dat vanaf 2002 de 636 kwam met de injectiemotor die via de dure CDI-manier teruggevoerd moet worden.
Maar de andere kant van het verhaal is dat de motor vanaf 2000 al injectie gekregen heeft en dat er vanaf 2002 de 36cc is bijgekomen.
Dus in het kort mijn vraag:
Tot welk bouwjaar (2000 of 2002 voor zover ik weet) worden Kawasaki ZX6R motoren met een "oudere" motor met carburateurs geleverd. Dit ivm het goedkoper kunnen ombouwen naar 25Kw, want ik vind een dikke €800 voor een CDI wel erg duur
Edit:
Op de site van Kawasaki staat de volgende informatie over het op 25Kw zetten van een ZX6R.
Model 1995-1998 - Inlaatringen
Model 2000-2002 - Gasschuig aanpassing + O-ring
Model 2003 - Gasklepaanslag + kabelbrandstofpomp
Er is dus wel een wezenlijk verschil in de modellen voor en na 2000 maar hoe zit het nu met injectie en dergelijke?
Naar mijn weten kan elke Kawasaki ZX6R, welk bouwjaar dan ook, op 25Kw gezet worden. Dit werd ook bevestigd door erkende dealers. En dat het op 25kw zetten bij oudere modellen gebeurd door middel van het plaatsen van rubbers of iets dergelijks voor de carburateur en bij jonge modellen gebeurd het door middel van een nieuwe CDI ivm injectiemotoren was ook al snel duidelijk.
Maar waar ik dus nog steeds niet uit ben en waar ik verschillende verhalen over hoor is het volgende:
Vanaf 2000 hebben de ZX6R-en een mooie dubbele koplamp gekregen qua uiterlijk verschil. Maar sommigen zeggen dat er tot 2002 de motor teruggevoerd kan worden door de goedkope manier met rubbers rond de carburateur. En dat vanaf 2002 de 636 kwam met de injectiemotor die via de dure CDI-manier teruggevoerd moet worden.
Maar de andere kant van het verhaal is dat de motor vanaf 2000 al injectie gekregen heeft en dat er vanaf 2002 de 36cc is bijgekomen.
Dus in het kort mijn vraag:
Tot welk bouwjaar (2000 of 2002 voor zover ik weet) worden Kawasaki ZX6R motoren met een "oudere" motor met carburateurs geleverd. Dit ivm het goedkoper kunnen ombouwen naar 25Kw, want ik vind een dikke €800 voor een CDI wel erg duur
Edit:
Op de site van Kawasaki staat de volgende informatie over het op 25Kw zetten van een ZX6R.
Model 1995-1998 - Inlaatringen
Model 2000-2002 - Gasschuig aanpassing + O-ring
Model 2003 - Gasklepaanslag + kabelbrandstofpomp
Er is dus wel een wezenlijk verschil in de modellen voor en na 2000 maar hoe zit het nu met injectie en dergelijke?
Laatst bewerkt: