Bij het afleveren had ik snel een conflict met de eigenaar van de zaak betreft het onderhoud en de intervallen daarvan. De linker voor kap onder het knipperlicht zit een diepe kras. Met het verplaatsen is er tegen de heftafel aan gereden.
Ik kreeg een document mee met de data's of km standen waarop onderhoud uitgevoerd dient te worden. Daar was ik het natuurlijk niet mee eens. Ik vroeg, de eerste 1000km beurt is zeker gratis. Nee meneer u moet eens weten hoeveel werk dat is. Ik zei ow wat gaan jullie dan onderhouden bij een 1000 km beurt wat zoveel werk is
Nou meneer de remklauwen moeten uit elkaar, u moet eens weten hoe deze er uit zien na 1000 km. Ik zei echt
u maakt zeker een geintje
het is geen snorscooter hahaha. Nee echt meneer. Ik zei u mag alleen bij de eerste beurt de olie en oliefilter vervangen en onder garantie de kap vervangen en voor de rest geen onnodige dingen. Het formulier mag u houden, want ik ga zeker niet elke 5000 km de scooter brengen voor onderhoud. Ik kan zeker wachten bij de eerste beurt en als de kap wordt vervangen? Nee meneer want we zijn zeker 4 uur bezig.
Ik was eigenlijk wel klaar met die tent. Jullie hebben dan wel zeker een vervangend vervoermiddel. Ja meneer maar niet gratis. Wat een drama
Okay nu dan een andere ervaring met de AK550. Alleen maar een big smile
Gekocht zonder een proef rit. Mijn eerste indruk, wat een compacte scooter klein en smal vergeleken met mijn Maxsym. Maar met meer been ruimte en de mogelijkheid om te verzitten. Na de eerste meters voelt de scooter direct goed aan en het feest kan beginnen
Iedere bocht is een genot, jammer dat de Eifel niet om de hoek is. Remt en stuurt als een dolle. Is net een S1000XR
In het begin had ik ook steeds de neiging om de linker rem te gebruiken als koppeling met het gevolg dat ik met mijn neus de futuristische cockpit in dook
Het verbruik. De meter heeft 5 blokjes waarvan de laatste rood is. De eerste twee zijn al voor de 100 km verdwenen. De derde en vierde voor de 200 km. Gisteren op de terug weg van Vlissingen op de snelweg was inmiddels het rode blokje aan het knipperen rond de 220 km. Voorlopig nog geen pomp inzicht en het rode blokje was inmiddels uit en de E van leeg ging knipperen rond de 260 km. Intussen zat ik met samen geknepen billen O nee he, zag mij al staan op de vluchtstrook zonder benzine
Inmiddels op mijn noodoe scherm kompas aan gezet met benzine stations. Deze gaf er genoeg aan maar niet op de snelweg. Dus de snelweg af en kwamen terecht in een gehucht en reden via de kompas rechtstreeks naar een pomp
De tripmeter stond op 270 km en er ging iets meer in dan 13 liter. Ongeveer 2 liter over dus de 300 km kan gehaald worden op een volle tank. De boord computer gaf een gemiddelde verbruik aan van 1 op 22.
Zodra je de scooter hebt gekoppeld aan je telefoon via de Noodoe app staat er update klaar voor de cockpit. Deze update geeft een verbetering betreft contrast en helderheid en installeert en aantal andere talen, nog geen Nederlands. Voor de update zag je geen moer met de zon direct op de cockpit. Na de update zie je wel iets, maar dan moet je wel goed kijken. Het Noodoe scherm is wel redelijk vooral als je een teller of iets anders selecteert met een groot contrast, bijvoorbeeld een zwarte achtergrond en witte cijfers.
Voorlopig even genoeg ervaringen gedeeld
Oja het geluid. Dat is een en al genot