Hoi allemaal,
Vandaag eens test gereden met de AK550.
Ze hebben het bij Kymco goed voor elkaar, rijwielgedeelte is volgens mij goed tot zeer goed bevonden, stuurt neutraal en vloeiend door de bochten, geen instabiliteit te bespeuren.
Het gewicht was toch een verrassing, naar mijn gevoel heel licht (t.o.v. een X-adv, integra, Tmax), ze hebben het gewicht heel goed verdeelt over het chassis.
Het opbokken is gemakkelijk zonder enige moeite.
De modes voor de motor zijn verschillend naar mijn mening niet zo super veel, op de blauwe modus is de motor heel soepel en niet agressief maar toch krachtig, op de oranje modus is hij iets agressiever in het optrekken en gasrespons. Top snelheid niet getest want je moet goed op je meter letten want je rijdt overal te snel
Het scherm vond ik eigenlijk redelijk, niet altijd goed leesbaar daar kan ik me bij aansluiten.
Maar het is goed ingedeeld en heel veel informatie voor de bestuurder.
Remmen zijn krachtig en super doseer baar met veel gevoel.
Opbergruimte heb ik niet naar gekeken, niet nodig gehad voor een testritje van ongeveer 30km
De minpuntjes voor mij waren:
Het stuur was voor mijn handen iets te veel gebogen richting bestuurder (recht stuur zou mss beter zijn), trillingen in het stuur (na 30km slapende handen.)
Iets te hard zadel
Spiegels zouden voor mijn part op het stuur mogen staan.
Voor de prijs dat ze aanrekenen heb ze volgens mij een goed product op de markt gezet.
Zelf rij ik met de X adv en Kawasaki Z 1000 (2004), de scooters die bij mij de revue al gepasseerd zijn waren: Yamaha Xcity, Vespa GTS 300SS, Honda NC750 Integra, de laatste is heen gegaan tegen een 4x4 eind 2016.
Haar tegenstanders zijn volgens mij de Honda Integra, als het iets meer mag kosten de Honda Xadv.
Met de Yamaha T-max heb ik ook eens test gereden en die beviel me niet, veel te duur voor wat je krijgt, over de Suzuki burgman 650 en de BMW C scooter reeks kan ik niks zeggen wegens niet mee gereden.
Tot zover mijn indruk