Kymco Downtown 300i

Niet om lullig te doen Rick maar ik vind je reactie een beetje lullig!

Dat is jammer, want ik laat alleen weten hoe het op mij overkomt.
***Nu lijkt het net een goedkope reclame.***

Misschien heeft hij (net als ik zelf) gewoon hele goede ervaring met zijn dealer en wil dat met iedereen delen. Echter, zoals het beschreven staat en ik mij verplaats, naar mijn eerste twee weken met een nieuwe scooter, dan mis ik een paar zaken waardoor de boodschap voor mij een andere lijkt dan beschreven is. Ik heb veel informatie van dit forum en het meeste was "nice 2 know", een aantal zaken grappig en soms verdomd interressant voor mij en de keuzes die ik maak. Maarrrrrrrrrr, het kan niet zo zijn dat alles zonder enige vorm van kritiek moet worden gelezen en worden aangenomen.

Je kan ook uit mijn reactie de vraag halen dat ik benieuwd ben naar zijn eerste ervaringen
 
Ja dat...En een servicebeurt voor 65 Euro met kleppenstellen en alles mee is ook niet verkeerd..


:) :) :)
 
Update,

Zo we zijn weer een paar weken en 1800 km verder, dus even bijpraten :)

Ik rij nog steeds met een een big smil op de downTown, zo heerlijk hoe deze scoot stuurd en comfortabel rijdt.

Maar helaas, het vertrouwen in deze scoot begint wel een beetje minder te worden. Vandaag had ik een middag vrij genomen om met dit weer een lekker stukje te toeren en gelijk even de navigatie die ik gemonteerd heb uit te proberen, maar helaas de scooter start niet meer toen ik weg wilde rijden. De start relais tikt wel maar de startmotor draait niet rond.
Balen als een stekker en gelijk maar even de binnen bak er uit gehaald en kijken of er spanning aan de startmotor wordt door gegeven. Het start relais geeft spanning door dus de startmotor is geblokkeerd of defect.

Gelijk de dealer gebeld en het eerste wat ze vroegen is de accu niet leeg :( neeeeee de startmotor is defect. Het ophalen van de scooter was ook erg moeilijk, misschien volgende week. Dat was voor mij niet acceptabel en vroeg naar Arjan. De scooter wordt vanavond of morgen opgehaald en dan wordt ook de keerring vervangen waar ik de scoot morgen voor zou brengen. De beugel voor beloofde topkoffer is er ook nog steeds niet. Daar baal ik ook van.

Ik weet niet hoelang dit weer gaat duren, maar volgens Arjan is er in Duitsland een voorraad met onderdelen van Kymco en moet de levering vlot gaan.

Iedergeval een troost als het lang mocht gaan duren, ik heb de bandit nog om mijn gemis naar de DT te troosten :)
 
Het is inderdaad zo dat de onderdelen die in Nederland lang op zich laten wachten in Duitsland zo op het schap voor het pakken liggen,
Een kennis wilde ook een beugel voor topkoffer voor een grand dink125,was is nederland niet te krijgen,in dld duurde het 2 dagen....................
toch iets voor de importeur om werk van te maken.
 
Na enkele maanden radiostilte dit topic toch maar even aangeslingerd.
Ik ben n.l benieuwd naar de verdere ervaringen van de DT rijders die destijds in dit topic hun reactie hebben gegeven.
Voel je je aangesproken en heb je nog wat te melden, positief danwel negatief, betreft de Downtown, brand los zou ik zeggen.
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de ABS uitvoering deze maand gepresenteerd gaat worden evenals de People S 300 GTI.

Promo van laatstgenoemde:


Peter
 
Na enkele maanden radiostilte dit topic toch maar even aangeslingerd.
Ik ben n.l benieuwd naar de verdere ervaringen van de DT rijders die destijds in dit topic hun reactie hebben gegeven.
Voel je je aangesproken en heb je nog wat te melden, positief danwel negatief, betreft de Downtown, brand los zou ik zeggen.
Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de ABS uitvoering deze maand gepresenteerd gaat worden evenals de People S 300 GTI.

Promo van laatstgenoemde:


Peter

Op de KymcoTourClubNederland staat het bericht DT300i niet in NL leverbaar. Vreemd dat de importeur zegt van niet, terwijl in de Kymco-pilot-store (Joop Harmans) bij het showmodel de prijzen van de DT300i en ABS-uitvoering worden vermeld..
 
Laatst bewerkt:
Het is een mooie machine! Ik rijd zelf op de Kymco new dink 200. Net wat goedkoper allemaal. Maar een volgende aanschaf zou best wel eens de Downtown 300 kunnen worden.

Wat ik wel vind, is dat bij heel veel modellen het net Gold Wing´s worden (zo breed). Ik vind er dan nog weinig scooter aan weet je. Heb de Downtown in ecchie gezien en dat ziet er nog altijd perfect uit! Mooie ranke scooter met veel allure.
 
Mooie scooter de 300 GTI maar helaas weinig ruimte. In mijn geval moet er een koffer op wat ik liever niet heb.

svnshwew0kgrhqyokkqenfg.jpg


Verder ziet het er top uit te vergelijken met een SH300 van Honda alleen zal de prijs minder pijn doen. Ik schat dat deze een 4395 euro adviesprijs meekrijgt. We zullen het even moeten afwachten.

svnswbm0kgrhqeokimerbcz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou dat valt tegen € 4.795,- gaat hij kosten.
Nou, de DT was ook €4999, amper een 1jr later is deze €4499 en de DT ABS, ook al is deze in NL kennelijk nog niet leverbaar, staat al voor €4999 in de pilot-stores van Kymco.

Dus binnen het jaar zal de People GT €4295 worden en de ABS €4795.
 
Op de Spaanse site Motos.net is de ABS uitvoering getest, de verkoop zal komende maand starten in Spanje.
Er zijn enkele cosmetische wijzigingen t.o.v. van de eerste generatie DT 300i en op het motorisch vlak is een aanpassing gedaan, namelijk het vermogen is van 29,5 Pk opgekrikt naar 32,8 Pk.

Rode afwerking in de zadel.

full


Her en der wat Titanium accenten

full


full


full


full



De ABS ECU is de 8M van Bosch.

full


full


full


Nu maar wachten wanneer de 2011 uitvoeringen in NL leverbaar worden, hopelijk dit seizoen nog.
 
Laatst bewerkt:
Uit betrouwbare bron vernomen dat deze inmiddels al op het bootje staan samen met de People S 300 GTI.
Dit is om redenen van oude voorraad bij Kybe (denk ik) zo lang mogelijk geheim gehouden.
Ik had anders 2 maanden geleden deze ook aangeschaft, het is nu de Xcting 500 geworden. :( :( :) :)
 
Naar 32,8 pk?! Jeetje zeg, dat gaat....zo maken ze een 400 haast overbodig :X

Wel slim gedaan in aanloop van de zwerm 350cc van de Piaggio groep over een tijdje.
 
Laatst bewerkt:
Naar 32,8 pk?! Jeetje zeg, dat gaat....zo maken ze een 400 haast overbodig :X

Wel slim gedaan in aanloop van de zwerm 350cc van de Piaggio groep over een tijdje.
Wordt in het verslag vermeld of dit in praktijk ook zal zijn wordt afwachten. Ik ben benieuwd wat nu aangepast is, hopelijk software-matig, dan kunnen de huidige bezitters ook mee profiteren.

Tja, met name Piaggio zal waarschijnlijk moeten besluiten de 400 de nek om te draaien, ik reken op minimaal een 32Pk van de nieuwe 350 model met 325 cc en meer als het aantal cc-tjes richting de 350cc gaat.
 
ik zie staan super dink ?
Dink is toch SYM.
Ik zie een toerenteller.
Geinig, lijkt er op dat ik even geduld moet hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan