BenFJR
Die hard MF'er
Klopt, DCBS heet het.
De linker voorremklauw hangt in een soort hefboompje met een zuiger eraan die de achterrem aanstuurt.
Als je de achterrem bedient gaat voor ook meedoen en dit alles geregeld door een PCV klep die achter het rechter kuipdeel zit.
Daarbij moet je de voorste klauwen onder een bepaalde hoek houden met ontluchten en dus ook die PCV niet vergeten!
De dealer waar ik hem toen kocht had het niet zo netjes gedaan waardoor er onlangs bij het verversen echt smerige vloeistof uit het laatste stukje kwam.
Ook nog last gehad van een rammelende DCBS klauw/hefboom, Honda monteerde af-fabriek een te zwak veertje waardoor ie na verloop van tijd gaat rammelen alsof je balhoofdlagers ver heen zijn, héél irritant.
Vorige maand vervangen door een sterkere veer, ontworpen door een van de Pan-forumleden, geen rammeltje meer gehoord
De linker voorremklauw hangt in een soort hefboompje met een zuiger eraan die de achterrem aanstuurt.
Als je de achterrem bedient gaat voor ook meedoen en dit alles geregeld door een PCV klep die achter het rechter kuipdeel zit.
Daarbij moet je de voorste klauwen onder een bepaalde hoek houden met ontluchten en dus ook die PCV niet vergeten!
De dealer waar ik hem toen kocht had het niet zo netjes gedaan waardoor er onlangs bij het verversen echt smerige vloeistof uit het laatste stukje kwam.
Ook nog last gehad van een rammelende DCBS klauw/hefboom, Honda monteerde af-fabriek een te zwak veertje waardoor ie na verloop van tijd gaat rammelen alsof je balhoofdlagers ver heen zijn, héél irritant.
Vorige maand vervangen door een sterkere veer, ontworpen door een van de Pan-forumleden, geen rammeltje meer gehoord