Laatste GP van 2002 (Valencia)

Wie wint er de MotoGP van Valencia

  • Rossi

    Stemmen: 13 31,0%
  • Barros

    Stemmen: 13 31,0%
  • Biaggi

    Stemmen: 9 21,4%
  • Checa

    Stemmen: 2 4,8%
  • Gibernau

    Stemmen: 1 2,4%
  • Ukawa

    Stemmen: 1 2,4%
  • Katoh

    Stemmen: 1 2,4%
  • iemand anders

    Stemmen: 2 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    42

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
De laatste GP van het seizoen gaat Zondag alweer van start '(
En dan weer een lange pauze :Z
Wie gaat er de MotoGP winnen? de laatste races zijn erg spannend geweest sinds Barros ook een V5 heeft.
En zal Jurgen weer goed kunnen scoren of was Australië slechts een uitschieter, het baantje is wel lekker bochtig, alleen het rechte stuk is te lang.

En wie zal er wereldkampioen 125cc worden?
Ik zet m'n geld toch op Vincent, Poggiali zal alles op alles zetten om te winnen, maar de andere Aprilia rijders zullen waarschijnlijk in dien nodig Vincent voorlaten.
Misschien dat Pedrosa op z'n Honda nog roet in het eten van Vincent kan gooien, want Pedrosa wil natuurlijk gewoon zijn thuis GP winnen, en Olive ook natuurlijk.

[edit] Oja wie er tweede wordt in de MotoGp is ook nog niet duidelijk, 1 punt tussen Biaggi en Ukawa dat gaat ook nog spannend worden :} , Barros kan ook nog tweede in de stand worden, maar dan moeten Biaggi en Ukawa wel elkaar onderuit rijden of i.i.g. lager dan 11e of 12e finishen. (goed gezien Rebelske) :) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop op Biaggi -natuurlijk-.
Die zal er wel alles aan doen om Ukawa voor te blijven. Wel spannend met maar 1 punt ertussen!!

Poggiali moet nog wel veel punten. Hij kan wel eerste worden, maar dan moet hij wel zorgen dat Vincent iig derde wordt, en dat wordt wel moeilijker zonder echte teamgenoten.
Ik gun het Vincent wel, heeft er wel zijn best voor gedaan dit jaar en Poggiali is al wereldkampioen geworden, maar goed Poggiali nog een keer vind ik ook goed. Het zal iig spannend worden :)
 
Ze hebben allemaal zo hun reden om hun best te doen bij de laatste gp van dit jaar......ik gok(want dat blijft het toch een beetje) op....eehhhmmmmm........Biaggi...
 
Om Pim Fortuyn ook maar eens te quoten: 'Ik heb er zin an' :P . Hopen dat de Bridgestones weer meewerken (al is het in Valencia wellicht wat warmer) en Jurgen weer zoiets als vorige week kan laten zien.

En met pijn in ons hart een (voorlopig?) afscheid nemen van de tweetakten in de koningsklasse '(
 
Om Pim Fortuyn ook maar eens te quoten: 'Ik heb er zin an' :P . Hopen dat de Bridgestones weer meewerken (al is het in Valencia wellicht wat warmer) en Jurgen weer zoiets als vorige week kan laten zien.

En met pijn in ons hart een (voorlopig?) afscheid nemen van de tweetakten in de koningsklasse '(
Afschied nemen van de tweetakten......doet mij geen pijn....aan alles komt een eind...,tijd voor iets nieuws *D

Maar toch ook wel weer vreemd de laatste meters van die 500cc bike's.

Wat dacht je van een aantal rijders die zondag voor het laats op hun machiene/team rijden,brengt toch wat emotie mee bij zo'n rijder.(lijk mij dan)
 
Nee hoor, bij mij ook geen pijn :9

Geef mij maar die brullende viertakten :P
[nagatieve modus]
dank zij die brullende 4-takten is er straks nix meer over van de racerij.
in de MOTOGP is het Honda wat de sceptor zwaait en vanwege chronisch geldgebrek (want de MOTOGP blijkt een bodemloze put te zijn) is de concurentie niet in staat om de kloof de dichten.
Daarbij wordt het startveld steeds meer uitgedund, omdat diverse teams moeten afhaken vanwege sponsorproblemen. De MOTOGP vervalt zo langzaam in een F1 optocht maar dan op 2 wielen.

Het WSB is vervallen tot een 3e rangs Ducati-cup race, aangezien alle andere merken zich hebben teruggetrokken vanwege de gigantische kosten van de MOTOGP.

Dus brullende 4-takten? Terug naar het WSB please
[/negatieve modus]

[ontopic]
Ik denk/hoop dat Biaggi wint. Mooi afscheid van hem voor al die jaren Yamaha.
[/ontopic]
 
Jij ziet het altijd zonnig in hè Edraket ;)

Ergens heb je wel gelijk denk ik. Maar ik hoop nog wel dat in de SBK's toch andere fabriakanten mee gaan doen, maar hopen dat het wat wordt met de 1000cc 4cil en dat die restricties of weg gaan of niet zo heel veel uitmaken.
En wellicht gaan andere merken zicht toch mengen in de strijd in de MotoGP, Yamaha is goed bezig, maar is er nog niet helemaal. En 2 nieuwe merken er bij is opzich ook wel een goed teken.

Maar er is eerder geraced met 4takten in deze klasse en het is toen ook goed gekomen. Daarbij hoorde ik dat iemand een betere 2takt aan het ontwikkelen is. Zuiniger en minder emissie (dat hoort een beetje bij elkaar) en toch veel vermogen, wie weet wordt dat wat.

Ik hoop het maar. Kijk dat de MotoGP saai wordt, ach dat is natuurlijk strontvervelend, maar je hebt ook de 125 en 250 nog. Maar de SBK's en SS dat moet blijven!!!

Hé wat vind jij er eigenlijk erg aan als iedereen op Ducati's rijd? Mooi geluid toch?
En ik denk dan: zolang het maar spannend is, dat kan ook als iedereen op Ducati rijd.
 
Rossi wint de wedstrijd.
Vincent wint de 125cc wereldkampioenschap.
En Ukawa wordt 2e in de eindstand van de GP 500.

Ik hoop dat Jurgen weer in de top 5 eindigd.
Zou erg gaaf zijn :)
 
...
Maar er is eerder geraced met 4takten in deze klasse en het is toen ook goed gekomen. Daarbij hoorde ik dat iemand een betere 2takt aan het ontwikkelen is. Zuiniger en minder emissie (dat hoort een beetje bij elkaar) en toch veel vermogen, wie weet wordt dat wat.
...
Hoe bedoel je? Het kwam pas goed toen er tweetakten kwamen (dankzij de strengere geluidseisen waaraan de MV's niet konden voldoen) en er een einde kwam aan het feit dat Agostini elke race met een halve minuut voorsprong of meer won. Niet dat ik me dat kan herinneren hoor, maar da's mij altijd verteld.
 
Nou, ik weet eigenlijk helemaal niet hoe het vroeger ging hoor, maar ik dacht: ooit is er met 4takten geraced, maar dat heeft niet het einde van de spanning in de gp's gebracht en er ook niet voor gezorgd dat 1 merk alles won. OK, dat dat kwam omdat er 2takten in werden gezet, ik had geen idee. Maar hopen dan dat ze snel snellere 2takten gaan bouwen, of dat er veel 4takt fabrikanten komen die allen even competatief zijn.
 
Rossi wint de wedstrijd.
Vincent wint de 125cc wereldkampioenschap.
En Ukawa wordt 2e in de eindstand van de GP 500.

Ik hoop dat Jurgen weer in de top 5 eindigd.
Zou erg gaaf zijn :)
Jij en ik hebben heeeeeel andere meningen over gaaf. Tenzij dat gaaf alleen slaat op Jurgen in de top 5, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens!

Maar met Rossi en Ukawa dat zou wel erg vervelend zijn eigenlijk. Het klinkt nl enorm saai. Daarbij ik denk niet dat Biaggi er niet ALLES aan doet om van Ukawa te winnen en ik denk dat Ukawa wat minder van het ongeloofelijk lompe en risico's nemen is. :} Biaggi :}
Dat Vincent het wk wint, dat zou best goed kunnen, maar vlak Poggiali niet uit, en alle andere lompe 125cc rijdertjes!
 
Jij ziet het altijd zonnig in hè Edraket ;)
Zit hier niet voor niets te werken met m'n zonnebril op 8-)


maar ff serieus:
Natuurlijk vindt ik die donderklanken van een duc in het WSB geweldig. En als rasechte ducatist vindt ik het nog mooier dat ze al sinds jaar en dag heer en meester zijn in dat WSB. Waar ik echter wel eens moe van wordt is dat constante gezeur van de jappenfreaks over oneerlijke regelementen enzo en dat Ducati een streepje voor heeft bij Flaminni.
Maar het is wel Ducati die nu als enige het WSB niet de rug toe heeft gekeerd. En ik hoop dat de spanning in het WSB volgend jaar er niet minder om zal zijn en dat mijn favoriet (NEIL natuurlijk) wereldkampioen gaat worden.

En in de GP's mag Honda wel eens flink klop krijgen van de concurentie, want anders gaat het heel snel bergafwaarts met de MOTOGP (dat heeft Ferrari dit jaar in de F1 wel bewezen)
 
Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben Ed.

Als Honda daadwerkelijk met een 6 Cil uitkomt in de motogp..wie gaat hierop rijden :? ....Rossi natuurlijk weg spanning etc:
Zo maakt Honda het zeker naar de klootte voor de andere merken die houden het niet bij.
Maarre laten we het maar positief zien,het word een gaaaafff racejaar 2003.

Chili gaat waarschijnlijk naar het BSB...op Suzuki,hij zegt het wksbk is niet meer wat het geweest is...duidelijke taal van een rijder die weet waar hij over praat.....bloedarmoede..
Het is te hopen dat ding van Fogarty het een beetje doet ,word het misschien toch nog leuk ;)

In 2004 zal er nieuw bloed in het wksbk komen,Yamaha Honda Kawasaki met nieuwe 1000cc 4 cilinders... :P
 
Op woensdag 30 oktober 2002 09:04 schreef Rebelske het volgende:Jij en ik hebben heeeeeel andere meningen over gaaf. Tenzij dat gaaf alleen slaat op Jurgen in de top 5, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens!
Dat bedoel ik ook :)
 
Aan het eind een ceremonieel afscheid houden van de 500CC.

een lichtelijk aangepast gedichtje:


This is Goodbye

So this is goodbye?
Goodbye to you,
Goobye
And perhaps goodbye to happiness.
I didn't think this day would come.
I'll never be able to see that shape again,
Never again to hear
The sweetness of that sound.
Not once more,
Will I be able to gaze across te track,
And know that you're racing there.
This aching at the core of my soul;
This is goodbye?
Well, if this is goodbye, then
Goodbye to you,
Goodbye 2 stroke,
And perhaps goodbye to happiness.
;(
 
Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben Ed.

Als Honda daadwerkelijk met een 6 Cil uitkomt in de motogp..wie gaat hierop rijden :? ....Rossi natuurlijk weg spanning etc:
Zo maakt Honda het zeker naar de klootte voor de andere merken die houden het niet bij.
Maarre laten we het maar positief zien,het word een gaaaafff racejaar 2003.

Chili gaat waarschijnlijk naar het BSB...op Suzuki,hij zegt het wksbk is niet meer wat het geweest is...duidelijke taal van een rijder die weet waar hij over praat.....bloedarmoede..
Het is te hopen dat ding van Fogarty het een beetje doet ,word het misschien toch nog leuk ;)

In 2004 zal er nieuw bloed in het wksbk komen,Yamaha Honda Kawasaki met nieuwe 1000cc 4 cilinders... :P

Een opvolger voor de RC45? 1000cc V-four :9~ :9~ :9~

En over dat afscheid van de tweetakten in de MotoGP: begin jaren 70 werd er ook afscheid genomen van de viertakten.
 
Ik las laatst ergens dat iemand in Italie dit ding al kaal op een testbank had zien staan en 'm errug mooi vond.
 
Hier alweer de tijden van de 1e vrije training:

1 Barros 1:34,162
2 Kato 1:34,323
3 Rossi 1:34,439
4 Roberts 1:34,717
5 Biaggi 1:34,756
6 Nakao 1:34,827
7 Ukawa 1:34,995
8 McWilliams 1:35,084
9 Checa
10 Capirossi
11 Gibernau
12 Jacque
13 McCoy
14 Cardoso
15 Laconi
16 Hopkins
17 Aoki 1:36,430
18 Abe 1:36,475
19 Harada 1:36,618
20 Garcia 1:36,822
21 vd Goorbergh 1:36,823
22 Pitt 1:37,618
 
Laatst bewerkt:
164116.jpg


Dat scheelt je typewerk Ed 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan