Lampen vraagje

RedP

MF veteraan
26 jul 2006
1.876
603
nvt
Ik heb even een vraagje;
weet iemand of het toegestaan is om op je zijspanbak/frame een kleine koplamp te monteren,
zodat je buiten het gewone licht ook een stadslichtje en grootlicht mag voeren.
Of mag je alleen een breedte licht op je zijspanbak/frame hebben ?
 
Euhm… volgens mij niet.
Maar ik had op mijn vorige spam wel een lampje om tegenliggers de breedte aan te geven.
Daar zat ook mijn knipperlicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
Ik denk dat grootlicht in de vorm van een schijnwerper wel mag.
Een dimlicht denk ik niet.

Ik weet niet wat je precies met een breedtelicht bedoeld. Bij mijn weten mag/ moet je 1 witte lamp aan de voorkant hebben.
Ik noem dat een stadslicht, in feite zou je het ook een breedtelicht kunnen noemen.
 
Ik reed met mijn span met een tractorkoplampje en ik kan gerust met grootlicht aan rijden er was niemand die er last van had. Op mijn spanframe had ik een klein 5 watt lampje van een leger DAF 4 tonner.
Er komt nu een andere koplamp op iets groter 17 cm met een halogeenlamp en voor het span heb ik een kleine Bates lamp van ongeveer 13 cm met ook een halogeen lamp dusz het zal wel iets beter licht geven straks
 
Ik had op het k1100 span naast de bak een kleinere lamp dan op de motor, maar ook met dim en grootlicht. Ik vond het erg prettig. Stond mooi en bult licht.
Screenshot_20190614-092918.jpg
 
20220226_112644.jpg
van links naar rechts gezien: paar reflectors op de wielkast, knipperlicht en breedtelicht, 2x verstralers voor in de polder of om irritante weggebruikers een x-ray te geven en dan de normale verlichting van de motor zelf.
Heb oom agent er nog nooit over gehoord en ben al door heel wat controlefuiken gekomen. Was vaak verwonderend om t span heen lopen en de L3e/L4e op t kenteken bekijken en verders wisten ze t nie meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
Bekijk bijlage 1978969van links naar rechts gezien: paar reflectors op de wielkast, knipperlicht en breedtelicht, 2x verstralers voor in de polder of om irritante weggebruikers een x-ray te geven en dan de normale verlichting van de motor zelf.
Heb oom agent er nog nooit over gehoord en ben al door heel wat controlefuiken gekomen. Was vaak verwonderend om t span heen lopen en de L3e/L4e op t kenteken bekijken en verders wisten ze t nie meer.
Aan die verstralers heb ik ook gedacht maar wil dan wel wat old skool gebruiken misschien .
 
Ideaal. Als je licht uitgaat pis je weer wat in het bakje op het steentje en je kan hem weer aansteken
 
Terug
Bovenaan Onderaan