Lange dames & leather suits..

Rev'it heeft lengte maten, ook voor dames. De Xena 3 broek bijvoorbeeld. Maar ik durf niet te zeggen of de langere lengte lang genoeg gaat zijn. Kijk ook zeker naar de hoogte van de knieprotectie.
 
Rev'it heeft lengte maten, ook voor dames. De Xena 3 broek bijvoorbeeld. Maar ik durf niet te zeggen of de langere lengte lang genoeg gaat zijn. Kijk ook zeker naar de hoogte van de knieprotectie.
Ik ga er zeker naar kijken. Merci:}
 
Met mijn 1.78m. Ben ik niet perse super lang maar blijkbaar al lang genoeg om niet in reguliere motorpakken voor dames te passen?

Ik wil graag een mooi pak maar in de winkel in Antwerpen werd mij eigenlijk direct verteld dat het nooit gaat passen. Dit had als resultaat dat ik vandaag een herenpak aan had. Zat op zich niet verkeerd.

Struint hier wellicht nog iemand rond die hetzelfde probleem heeft en mogelijk de oplossing heeft gevonden?
Ik (man) heb mijn Stadler all wheather gekocht bij 4Bikersandbikes in Leenderstrijp, nemen eindeloos de tijd en hadden van Stadler iig tabellen met lengtematen en ze boden ook de mogelijkheid tot maatwerk. Volgens mij doet Stadler ook leer.
 
Een beetje motorkledingzaak kan toch een pak naar wens aanpassen?
Een vriendin van mij repareert en past motorkleding aan van klanten voor een filiaal
van die grote bekende keten motorzaken.
( achterhoek)
 
Een beetje motorkledingzaak kan toch een pak naar wens aanpassen?
Een vriendin van mij repareert en past motorkleding aan van klanten voor een filiaal
van die grote bekende keten motorzaken.
( achterhoek)
Het probleem zat vooral dat mijn benen en armen te lang zijn. Paar jaar terug had ik een Dianese pak geprobeerd, qua maat ivm omtrek was het prima maar ik kwam centimeterssss te kort aan armen en benen.
 
Kameraad van mij is bij Richa zelf geweest en omdat het pak vrij goed paste op de benen na,hij is 1.92 met lange benen,dus hebben ze alleen de bij de benen een stuk tussen gezet,hij is er super content van en ik dacht dat de prijs eigenlijk nie veel extra was(150 ofzo)..
kunt altijd eens informeren.
grtz
 
Kameraad van mij is bij Richa zelf geweest en omdat het pak vrij goed paste op de benen na,hij is 1.92 met lange benen,dus hebben ze alleen de bij de benen een stuk tussen gezet,hij is er super content van en ik dacht dat de prijs eigenlijk nie veel extra was(150 ofzo)..
kunt altijd eens informeren.
grtz
Valt goed mee, inderdaad!
 
Top. Ik heb Damen zojuist gemaild. Lijkt mij dat een damespak toch beter zal zitten.
Damen is absoluut een aanrader. Ik heb daar zelf in 2020 een lederen combi compleet op maat laten maken :Y
SmartSelect_20220109-072019_Office.jpg


Kleurtjes kun je zelf kiezen, heb zelfs mijn naam in mn kraag laten zetten *D
 
Het probleem zat vooral dat mijn benen en armen te lang zijn. Paar jaar terug had ik een Dianese pak geprobeerd, qua maat ivm omtrek was het prima maar ik kwam centimeterssss te kort aan armen en benen.
Ik heb het "probleem" als man dat ik vrij slank ben. Ik ben 1.78 en dan krijg je qua lengtemaat vaak L. Maar ik heb echt M of soms S nodig. Dus ik heb de laatste keer een stukje er aan laten maken, zodat de broek goed over m'n laars (en soms hoge schoen) viel.

Een stukje broek er aan vast, da's naar mijn ervaring geen probleem. Of een stukje mouw een probleem is, geen idee. Kan wellicht wat lastiger zijn.
 
De toko die echt de kroon spant wat dat betreft is "de Tijger" in den haag. Daar liet ik 40 jaar geleden mijn pakken al maken en recenter heeft een vriendinnetje een pak laten maken wat om te snoepen was...
 
En dat controleer je door op een motor/stoel te gaan zitten.
Precies, en laat het personeel mee kijken. Het moest echt langer dan ik dacht. Want toen ik m'n eerste (over)broek kocht, dacht ik dat het lang genoeg was. De verkoper keek niet mee, en toen zei m'n rij-instructeur: da's veel te kort. Toen ik terugkwam bij Restyle in Barneveld, riepen ze meteen: je hebt 'm al gedragen! Ja, om te laten zien aan m'n rij-instructeur. Het werd zo'n vervelend gesprekje, die wel is opgelost maar waar ik toch meestal weinig zin in heb.

Maar goed, de broek verlengen was (toen) gratis.
 
Revit en Macna zijn Nederlandse merken, die kun je altijd bellen voor advies.
En anders maatwerk, daar zijn al een aantal namen van genoemd.
 
Ik kan het slecht inschatten van je foto, maar als een dame een herenpak draagt ( been there done that, ben zelf 1.76) vallen de schouders in het begin misschien nog wel redelijk, maar wanneer het pak ingedragen wordt en dus groter wordt (daarom moet een nieuw pak altijd zo retestrak zitten) kan het gebeuren dat je schouderprotectie teveel over je schouders gaat zakken en dan biedt het geen volledige bescherming meer. Zoals meerdere mensen al hebben gezegd is maatwerk een zeer goede optie, maar je zou ook nog de Held Ayana II in een lengtemaat kunnen proberen, en mocht dit dan nog te kort zijn kunnen ze bij Paula’s motorkleding of de Zilveren Naald oid een offerte maken om bij de armen en benen nog een kleine verlenging te maken. Misschien dat dat dan goedkoper is dan volledig maatwerk. Zelf heb ik met Rev’it! lengtematen zoals hier al eerder genoemd ook goede ervaringen, alleen ligt het er dan aan of je lengte in je benen of in je torso zit aangezien alleen de broeken in lengtematen te krijgen zijn. Dus als je ook een bovengemiddeld lange rug hebt en je de stretch stukken van de broek al helemaal benut zit dat erg onprettig 🥴
 
Stelletje dwergen hier, kom maar terug als je 206 bent als je niet je best doet :)

Geloof het of niet, maar ben naar Motorport Goes gereden, met de bijkomende handicap dat ik na de
aanschaf van de motor zelf mezelf had beperkt met een budget van... "au ! "

Met een uurtje kwam ik met A+ merk spul naar buiten, prima in m'n maat.


Aangezien ik niet courante maten heb ( lang, dun, grote poten en een verschrikkelijk grote neus ) konden ze mooi
een hele set samenstellen uit de voorraad ( KORTINNGGGG ) wat ze niet verkocht kregen van het modeljaar ervoor.
M'n neus in een passende helm vrotten zonder dienst te doen als spoiler was nog het meeste werk voor ze.

Hun werkplaats was in die tijd om te janken zo slecht , hun verkopers van motoren waren beter in witgoed en tv's
en hadden daar nooit mee moeten stoppen.

Maar de dames van de kledingafdeling totale bazen.


en fuck ja , de titel trok de aandacht :)
 
De toko die echt de kroon spant wat dat betreft is "de Tijger" in den haag. Daar liet ik 40 jaar geleden mijn pakken al maken en recenter heeft een vriendinnetje een pak laten maken wat om te snoepen was...

Heb het hele topic doorgelezen alleen maar om te kijken of iemand De Tijger al had genoemd. Ik had het kunnen weten 👍
Tijger Leathers dus.
 
Heb je enig idee wat dit doet qua prijs t.o.v. een standaard pak?
Wel al wat jaartejs geleden, maar ooit een pak (voor de racerij) laten maken van een eigenontwerp, borduren van tekst e.d. incl. op maat gemaakte handschoenen. Dat was goedkoper dan de grote merken standaard pakken ;-) uit mijn hoofd iets van 700 euro. was bij Deroue motoren maar weet niet of ze dat nog (laten) doen.
 
Jeetje zeg, wat is het moeilijk om seksistische opmerkingen (nu grappig/serieus of niet) voor je te houden wanneer een dame een foto in motorpak hier tevoorschijn komt :Z

Ontopic: Ik snap wat je bedoelt meis. Ik heb me er zelf nog niet aan gewaagd, omdat ik denk ik binnen no time er klaar mee ben om al die pakken te passen. Toch is dat wel de enige manier, het ene merk is het andere niet, en zelfs het ene model van 1 merk is het andere model niet. Ik heb ook iets langere benen dan gemiddeld, maar ben gewoon te lui om al die zooi te passen dus heb een aparte broek en aparte jas. Hans van wijk in Zoetermeer heeft volgens mij de grootste zaak qua oppervlakte van Nederland (dacht ik) en ze hebben super veel keuze. Tegenover hun filiaal hebben ze nog een filiaal met alleen maar kleding.. ik heb daar ook mijn jas vandaan gehaald. Kijkje waard als je in de buurt bent :)
 
Was het even vergeten, maar mijn nicht (180cm) heeft bij IXS een passend leren pak gevonden.
Wel al effe geleden, maar misschien dat die nog steeds iets hebben voor langere dames.

 
:}Iedereen bedankt voor alle tips! Ik ga ze zeker bekijken en hopelijk vind ik iets wat zit als gegoten.

Top, al die respons!
 
Je kan hier eens kijken. Deze zaken verkopen doorgaans alleen motorkleding (geen motoren).

grtz,

Cees

PS: kijk net even verder. Deze zaak is voormalig Motozoom.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan