Lastige kledingmaat

Thomassino

MF'er
24 aug 2009
197
0
Beverwijk
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere die het ook lastig vonden om een goed passende leren motorpak te vinden.
Ik ben namelijk best lang, 1.88m en niet fors namelijk 72 kg. Wat ervoor zorgt dat broeken met de juiste beenlengte altijd te breed zijn en broeken die goed zitten eigenlijk te kort zijn (hetzelfde principe gaat natuurlijk ook op voor de jassen).

Ik ben in bezit van een leren Revit Apolo 46 long broek maar eigenlijk is die toch nog net te krap. Mijn bovenbenen zijn net te lang heb ik het idee. Heb de broek al enige tijd en meerdere keren aangehad om eraan te wennen maar zit echt te strak om mijn knieën wanneer ik de broek langere tijd aanheb. Zal de broek nog wel vaker gaan dragen in de hoop dat die toch beter gaat zitten maar wil toch met de tijd danwel een lederen overal danwel een bijpassende jas kopen.

Ik kan toch niet enige zijn die altijd buiten de conventionele maten valt? En zodoende ben ik nieuwsgierig naar ervaringen van andere welke merken nog meer zoal lengtematen aanbieden of iets dergelijks.
 
Ik heb/had hetzelfde. Ik ben 1.90 en woog 74 kg (nu 80 :Y), ik heb diverse pakken gehad. Maat 50 deed echt pijn aan mijn knieën. Ik heb diverse merken aangepast, en uiteindelijk een lange maat (102) van evolution gekocht icm met een jas in de maat 50. Zit prima. Van raceoverall heb ik er een van IXS, ook maat 102. Zit ook lekker. Ik heb gemerkt dat de diverse merken een andere pasvorm hebben, en dat kan dan ook nog per model van een merk verschillen. Het beste is dus om veel te passen. Een andere optie is om een pak op maat te laten maken, kost wat meer maar de heb je ook wat!
 
Hiero 1,87 en 62 kilo...het blijft kut (heb nu een jas in een maatje eigenlijk voor vrouwen :P ). Je zou eventueel voor een maatpak kunnen gaan, van goede kwaliteit. Dat kost een hoop maar gaat dan ook lang mee.
Verder zit textiel meestal sneller 'goed' dan leer, dus waarom wil je perse leer?

Bij Termaat in nijmegen hebben ze een hoop verschillende pakken, misschien daar eens langsgaan?

EDIT: hm wel redelijk ver vanaf beverwijk...
Je hebt wel broeken in andere maten, bijvoorbeeld S breed en dan L lang, misschien daar eens naar vragen bij een dichtbijzijnde motortoko?
 
Laatst bewerkt:
doe toch slim...

ga naar de eerste de beste allochtone kledingreparatiezaak..
in Utreg zitten er twee die vreselijk handig zijn met leer.
mijn lerenbroek heeft ie een stuk van 10cm in het bovenbeen gezet..hij heeft gelijk de binnenvoering ook gedaan.
jas zal wel hetzelfde probleem zijn..
ik ben in de Nobelstraat geweest.. geweldige zaak erg vriendelijk.
Croeselaan zit er ook één die met leer werkt..
 
1.98 en 80kg, heb een 2 delig pak van IXS en dat zit perfect. Het was het tweede pak dat ik aantrok bij Termaat :d
 
ik ben ook 1,88 en weeg ook 72 kg. En IXS is de enige die daar normaal in kan voorzien zonder dat het een maatpak wordt.
 
Hier hetzelfde 1,86 en 72 kilo.

Maat 46 dainese combi is het geworden. Had 1cm langere mouwen mogen hebben maar mijn handschoenen vallen er toch overheen.
 
Oké tof om merken te horen die hopelijk voldoen aan m'n eisen.
Zal zeker even zoeken naar IXS en Dainese.

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het opgegeven om een pak te zoeken:

1.95 en 95 kilo..

Broeken te kort, jas tot aan navel of schouders passen er niet in.

Dan maar een speciale spijkerbroek en losse jas van textiel..
 
Een pak op maat is een oplossing die de meeste mensen echt niet nodig hebben. Een aantal merken maakt al 'standaard uitzonderingen' die heel vaak een oplossing bieden, kijk daar eerst eens naar.
 
Ehm, vraagje over een lastige kledingmaat maar dan net even anders :)

Weet iemand bij voorkeur in het noorden (ik woon net tussen Groningen/Drenthe) een adres waar ze grote maten motorpakken (racing leathers) uit het rek verkopen? Ik wil binnenkort een nieuw pak gaan kopen, maar ik ben nogal groot, dus da's een probleem.

Met groot bedoel ik 1.98, maar ook 110kg, ik ben nogal breed.

Wie kan het zeggen?
 
Ehm, vraagje over een lastige kledingmaat maar dan net even anders :)

Weet iemand bij voorkeur in het noorden (ik woon net tussen Groningen/Drenthe) een adres waar ze grote maten motorpakken (racing leathers) uit het rek verkopen? Ik wil binnenkort een nieuw pak gaan kopen, maar ik ben nogal groot, dus da's een probleem.

Met groot bedoel ik 1.98, maar ook 110kg, ik ben nogal breed.

Wie kan het zeggen?

Damen leathers :)

Zitten onderandere ook op t TT circuit zelf :)
 
Ehm, vraagje over een lastige kledingmaat maar dan net even anders :)

Weet iemand bij voorkeur in het noorden (ik woon net tussen Groningen/Drenthe) een adres waar ze grote maten motorpakken (racing leathers) uit het rek verkopen? Ik wil binnenkort een nieuw pak gaan kopen, maar ik ben nogal groot, dus da's een probleem.

Met groot bedoel ik 1.98, maar ook 110kg, ik ben nogal breed.

Wie kan het zeggen?
iets verder doorrijden, en naar ten kate gaan

in nieuw-leusen, net boven zwolle
ruime collectie van alle merken
 
Ik heb het opgegeven om een pak te zoeken:

1.95 en 95 kilo..

Broeken te kort, jas tot aan navel of schouders passen er niet in.

Dan maar een speciale spijkerbroek en losse jas van textiel..


Ik hier ook word er zelfs een beetje moe van ;(
1.93m en 103kg ja ja ja dat is te veel, Ik weet het
 
Ik ken het, en het komt ook voor bij de kleinere en slankere (sorry :+ ) mannen als ik.
1.77m en 61kg.

Vrij weinig pakken te vinden in mijn maat en als ze al passen zijn ze vaak lelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het probleem ook :Z , vooral nu ik op zoek ben naar een leuk combi pak.
Al veel pakken aan gehad, zaterdag ga ik even langs Ten Kate motoren :Y Daar hebben ze veel keuze :) Als ik niet slaag nog de motorbeurs, en als ik daar niet slaag word het een op maat gemaakt bestaand IXS pak :Y
 
Je moet het probleem aanpakken, en niet de effecten er van :Y



patat-frikandel.jpg


Smakelijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan