Laverda liefhebbers?

Fotos gemaakt op Spa 2011

full
 
Die Laverda's op de foto's met het nummer 6 lijken verdacht veel op de Laverda's die Gijs van Dijk afgelopen maandag in z'n showroompje in Driebergen had staan. Nummer klopt in iedergeval en ook de twee verstralers op de kuip.
Ook het opgelaste ontstekings huis is identiek.
 
Dat is een s of niet?
4000km? Klasse man. Alles goed verlopen? Verslagje zou leuk zijn. 8-)

idd een GT uit 69/70
helaas ging niet alles goed, de ontstekings grondplaat was losgetrild.
heb deze met bisonkit op de boutjes weer vastgezet, op aanraden van een laverda kenner alhier.

ben nu trouwens op zoek naar een elektronische ontsteking.




mijn voorraadje olie was ook op een gegeven moment op (zat in de zijkoffer, die niet is losgetrild :P ).
enige wat ik toen kon vinden was 15w50 shell volsynth (met jaso MA, voor ducati's).
zat enorm te twijfelen maar kon niet anders. dus een halve liter erin gegooid.



al met al was het hard werken (het rijden natuurlijk ook), maar toch heb ik de anwb niet nodig gehad (mede met dank aan boutje). de SS12 in italie was genieten, men stond verbaasd over hoe plat ik hem legde.
deze weg moet je gereden hebben!


kruisde op de snelweg veelal 120/130 (4500/5000 tpm).

ben ondermeer bij het comomeer en in firenze geweest.
al met al was zwitserland toch wel het mooiste stuk, over de maloja kol.
 
Laatst bewerkt:
idd een GT uit 69/70
helaas ging niet alles goed, de ontstekings grondplaat was losgetrild.
heb deze met bisonkit op de boutjes weer vastgezet, op aanraden van een laverda kenner alhier.

ben nu trouwens op zoek naar een elektronische ontsteking.


ook wilde hij op een gegeven moment niet meer stationair lopen.
de rechter uitlaatklep had geen speling meer, zo bleek.

ik vermoed dat de ontsteking die te vroeg heeft gestaan en het warme weer hem het moeilijk gemaakt hebben. heb er ook 2 liter olie in moeten gooien.
En natuurlijk is rijden op ron95 zonder loodvervanger ook niet goed geweest. maar ze hadden niet allemaal 98 of 100.
mijn olie was op een gegeven moment op (zat in de zijkoffer, die niet is losgetrild :P ).
enige wat ik toen kon vinden was 15w50 shell volsynth (met jaso MA, voor ducati's).
zat enorm te twijfelen maar kon niet anders. dus een halve liter erin gegooid.

nu gaf hij (toen alles weer goed stond) af en toe een misslagje uit de rechterkant.

al met al was het hard werken (het rijden natuurlijk ook), maar toch heb ik de anwb niet nodig gehad (mede met dank aan boutje). de SS12 in italie was genieten, men stond verbaasd over hoe plat ik hem legde.
deze weg moet je gereden hebben!


kruisde op de snelweg veelal 120/130 (4500/5000 tpm).

ben ondermeer bij het comomeer en in firenze geweest.
al met al was zwitserland toch wel het mooiste stuk, over de kols


Prachtig avontuur! En dat kleine-werk sleutelen maakt het juist compleet. Tenminste, als je het ter plekke kunt fiksen.
Neem aan dat je nu een hele dikke linker spierbal hebt van het (ont)koppelen.
 
dankje allemaal

doet me denken aan de reacties nadat ik op de xt door tsjechie was gereden :$
 
hier aan de voet van een beruchte klim in kochel am see

full



niet normaal hoeveel motorrijders hier continu met vonkenregens door de bochten trekken.
in het weekend mag je er als motorrijder niet op.
ook weer zo'n aanrader ;)
 
op welke brandstof rijden ze dan?

volgens mij gebruiken de meeste BP ult. op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan