Druppellader is niet heilig. Kan zelfs eerder schadelijk zijn als je die er continu aan hangt. Ik gebruik druppellader meestal de nacht voordat ik ga rijden..
He daar is het Laverda topic weer. Gisteren toevallig nog een flinke stuk op een 750SF gereden. Nog verdwaald ook:
[afbeelding]
@ bmwrijder: Gaat de startmotor moeizaam rond of slaat hij lastig aan? Als je weinig rijdt met de RGS kan het nog wel eens aan de oude benzine liggen.
Hoe het bij RGS precies zit weet ik niet maar een SF heeft een zwaar overgemeten startmotor en daardoor slaat hij wel heel makkelijk aan. En de accu is toch berekend op de startmotor zou je zeggen. Als je een nieuwe accu koopt van de juiste specificaties zou dat gewoon goed moeten zijn. Of zo'n speciale odyssey accu dan nodig is?
Terugvallen naar 9,8V is volgens mij ook net teveel.
Ik heb wel heel erg wisselende ervaringen met accu's. De een gaat 8 jaar zonder problemen mee en sommigen zijn na 3 jaar inderdaad al halfdood. Ondanks druppellader en vorstvrij opslaan etc.
ik zie niet in , waarom een druppel-lader slecht zou zijn ,....als een gewone dynamo al geen lieverdje voor een accu is
Bij de Aldi / Action / dumpzaak , liggen vaak die kleine ladertjes , ter grootte van een klein vuistje ,....en kosten een drol ...
Deze automatische ladertjes kunnen hooguit 300mA leveren , en "vereffenen" hierdoor dus die afzonderlijke cellen in de accu .
Ik vergeet 'm wel 'ns in de winterperiode ,....staat ie zomaar weer 'ns 3 weken ( of langer ) te laden
De nieuwe accu (Odyssey 925) is gemonteerd.
Wat aanpassingen moeten doen aan het kabelwerk omdat de accu op z'n zij in de accubak zit waardoor de -pool aan de onderkant zit. Hiervoor een koperen strip gebruikt om de -pool aansluiting naar boven te brengen.
Het kost wat maar dan heb je ook wat.
De RGS start nu weer perfect.
Groeten
Ton
Laverda rijders, ik heb pas een Laverda 750 SF uit 1972 gekocht,
De motor is volgens mij gebruikt voor klassieker races vandaar deze banden vermoed ik, de velgen zijn Akront Morad TC mocht deze info ook nodig zijn.
Voorband: Avon Roadrunner AM20 Maat: 90/90-18
Achterband: Avon Super Venom AM18 Maat: 120/80-18
De voorband moet vernieuwd deze heeft helaas droogtescheuren welke raden jullie aan of welke komt overeen met de AM20 aangezien deze niet meer in deze maat gemaakt wordt...?
Edit:Ik had de Roadrider AM26 gezien alleen hier lopen de meningen nogal over uiteen...
Super gaaf ding! Ben benieuwd hoe die uitlaten klinken.
Er zijn regelmatig toertochten van de Laverda club, die zijn vrij laagdrempelig en je kunt er ook vanalles te weten komen. Ik ben wel eens op een moderne Ducati met die gasten meegereden naar het Laverda museum in Lisse, doen ze helemaal niet moeilijk over dat je op een andere motor rijd en niet lid bent. Gewoon lekker knallen en verder leuke sfeer. Binnenkort is er ook Ital dag in Beusichem. Zie je gegarandeerd ook veel Laverda's.
Denk trouwens wel dat je een v/d jongste 750SF eigenaren van NL bent
Mooie fiets, alleen nog even een mooie kleur geven. Als je hem weg doet, ben ik de eerste, okay?Nou, dat is het aparte bij deze hij heeft maar een uitlaat.
Onder het blok verspringt hij van 2 naar 1, dit is vermoed ik ook weer gedaan om gewicht te besparen i.v.m. racen want de diameter is wel behoorlijk fors.
Het geluid is mooi, zeker niet aso maar ik denk teveel voor legaal op de openbare weg.
Mijn KTM's hebben allemaal veel meer kabaal gemaakt.
Misschien een leuk dingetje hij weegt 199kg zoals hij er nu bij staat 99 op het voorwiel en 100 op het achterwiel.
[afbeelding]
Dit is hij, er is een hoop aan veranderd en ben uit aan het pluizen wat allemaal.
Ik loop nu nog vast bij de achterbrug.
Weet iemand welke stroomlijn of voorkap dit is en waar eventueel te koop?