Laverda liefhebbers?

ik ga morgen kijken bij/proefrijden met een 668 Diamante...met een kleine 12.500 km op de klok
Ze hebben een (hele) slechte naam wat betreft de motorblokken...wie geeft mij toch het nodige duwtje in de de rug?! :+
 
ik ga morgen kijken bij/proefrijden met een 668 Diamante...met een kleine 12.500 km op de klok
Ze hebben een (hele) slechte naam wat betreft de motorblokken...wie geeft mij toch het nodige duwtje in de de rug?! :+
Mijn werkgever is een tijd dealer geweest van Laverda,blokken vielen wel mee,het was meer wat eromheen zat wat problemen gaf,met name de elektronica.Een kennis van me heeft al jaren een 668,hij is er nog steeds tevreden over.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken het verhaal van RG-gamma Kennis van mij heeft er ook 1. Qua electra wat problemen gehad maar motorisch eigenlijk best wel in orde.
Is vooral een erg fijn sturend fietsje en eigenaar is er al jaren erg tevreden mee.

Maw kopen dat ding!! 😁😁

Heb je een plaatje van de 668?
 
Heb ooit een 668 kevlar nieuw gekocht.
Toch best wel wat terugroep acties gehad ivm het motorblok. (cilinderbussen , nokkenas en aanpassingen olietoevoer cilinderkop)
Na de terugroep acties was er eigenlijk nooit meer wat aan de hand.
En heb er toch 60000 km mee gereden.
 
Zullen er niet veel zijn,buiten die van m,n kennis heb ik er niet 1 gezien in het wild.
 
Zekers, sinds vorige jaar!
IMG_4048.jpg
IMG_4051.jpg
 
Bekijk bijlage 1764966
Ja, deze fiets was vorig jaar de aanleiding voor mijn eerste reactie in dit topic. Advertentie was toen net verlopen en ik probeerde de adverteerder te achterhalen. Inmiddels heb ik dus gekozen voor een Diamante, puur omdat het vakwerk frame daarvan zo mooi is.
 
Ja, deze fiets was vorig jaar de aanleiding voor mijn eerste reactie in dit topic. Advertentie was toen net verlopen en ik probeerde de adverteerder te achterhalen. Inmiddels heb ik dus gekozen voor een Diamante, puur omdat het vakwerk frame daarvan zo mooi is.

Je hebt hem gekocht dus? Heb je een plaatje van je fiets?
 
Zo dat is een tijd geleden dat ik hier was.Leuk om te lezen dat iemand Gerrit dus ook gekend heeft.Vond mijzelf al zo een fossiel!!Ik vond het in ieder geval een toppertje die man.Ik was met de Yota naar Brummen gebracht.Er was een lager van de middelste zuigerstang uit gelopen.Het bekende 180 en 120 graden verhaal!!!
De machine liep als vergif maar de lagers waren niet tegen het vermogen opgewassen.
Na een race bekeken te hebben waar overigens Wil Hartog zijn laatste race reed (En ten val was gekomen!)hoorde ik bij het stoplicht verontrustende geluiden in het vooronder
.Direct heb ik toen de A.N.W.B. gebeld en ben toen naar Brummen vervoerd.Gerrit heeft toen de krukas voorzien van S.K.F. race lagers en de krukpennen doorgelast.Daarna is de Krukas op de nul uitgelijnd.Heb tot mijn eerder gemelde zware val partij nooit meer last gehad van dit euvel!!!
Heb Gerrit Eekhuis ook gekend. Nouja gekend. Ben eens bij hem geweest voor onderdelen voor mijn Benelli Sei die ik begin jaren 80 had. Herinner me dat het een klere eind rijden was.
 
Ik heb wel spijt dat ik ooit die van mij heb verkocht, ze rijden toch wel erg lekker,remt en stuurt ruim beter dan
alle Japanse motoren uit dezelfde periode. Pas toen ik er zelf 1 had begreep ik waarom Laverda en andere Italiaanse motorrijders
niets met Japans spul te maken wilde hebben.
 
Ik heb wel spijt dat ik ooit die van mij heb verkocht, ze rijden toch wel erg lekker,remt en stuurt ruim beter dan
alle Japanse motoren uit dezelfde periode. Pas toen ik er zelf 1 had begreep ik waarom Laverda en andere Italiaanse motorrijders
niets met Japans spul te maken wilde hebben.

Ik heb zelf geen ervaring met Japanners uit die periode. Eigenlijk überhaupt niet veel ervaring met japans, op een rijtje crossers na dan... maar ik ben erg blij met mn Laverda

Rijdt gewoon leuk, belevenis is fantastisch en het geluid is om te smullen... 🥰🥰🥰
 
Ik heb zelf geen ervaring met Japanners uit die periode. Eigenlijk überhaupt niet veel ervaring met japans, op een rijtje crossers na dan... maar ik ben erg blij met mn Laverda

Rijdt gewoon leuk, belevenis is fantastisch en het geluid is om te smullen... 🥰🥰🥰
Ik heb ervaring met alles, en vergeleken met jaren 60/70 en zelfs een groot deel van de jaren 80 Japans spul, is zo'n
Laverda wat remmen en sturen betreft beter.
 
Juustem! Ik ben ook wel met de voorvork bezig geweest om hem zo goed mogelijk te krijgen. Wat experimenteren met veren, oliediktes en luchtkamer. Blijft natuurlijk een ouwe vork met hele dunne pootjes tov het gewicht van de fiets, maar doet het vrij aardig nu imho
De Koni schokkertjes achter doen het ook best goed. Fiets geeft geeft geen krimp bij lange, snellere bochten en geeft vertrouwen. Daar heb ik me wel eens over verbaasd over een 50 jaar ouwe brommer idd! Korte knikjes is niet zn sterkste punt, maar dat kan ook aan mij liggen.
 
Ik heb 2 jota's 120` gehad om de 3000 km carburateurs afstellen zaten nog kabbeltjes in.
Er zijn ongeveer 19 stuks op nl kenteken geweest. mijn eerste heeft gijs van dijk toen gekocht.
De tweede had lang niet dezelfde rij eigenschappen als de eerste, maar allebei een super geluid.
 

Bijlagen

  • $_84.JPG
    $_84.JPG
    39 KB · Weergaven: 19
Ja, ik ken dat gevoel, ik mis mijn 750SF ook nog steeds, maar is naar een liefhebber gegaan, dus dat is ook wel fijn.
 
Voor wie het heeft gemist, zondag 3 september waren bijna alle verschillende types driecilinder Laverda’s samen te zien bij de show Triple Treat in de Rijp.
 

Bijlagen

  • IMG_8083.jpeg
    IMG_8083.jpeg
    44,2 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan