Hans6274
Die hard MF'er
Ik heb een SF zadel gekocht omdat ik hoopte dat het op een GT zou passen. Lekker slim bezig
En verkocht.
En verkocht.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Word misschien eens tijd dan. Eenmaal op een 750 rijden en je bent verkocht.echter heb ik geen Laverda 750
Er is een topic over brikkers en hun modelbouw hobby. Daar zitten echte kunstenaars. Misschien vindt iemand het leuk deze twee modellen voor jou te bouwen?Iemand interesse in twee bouwdozen? Ik heb er toendertijd twee gekocht omdat ik beide uitvoeringen wilde bouwen. Heb zelf een sf750. Beide zijn helemaal compleet. Aan een ben ik begonnen maar kan ze zelf niet afbouwen.
Dat vind ik wel leuk! Miniatuur van de mijne maken! Wat kost een bouwdoos?Iemand interesse in twee bouwdozen? Ik heb er toendertijd twee gekocht omdat ik beide uitvoeringen wilde bouwen. Heb zelf een sf750. Beide zijn helemaal compleet. Aan een ben ik begonnen maar kan ze zelf niet afbouwen.
De laverda club had vroeger t-shirts met tekst "Put Something Exciting Between Your Legs: Laverda"daar krijg ik best een strakke plasser van
Zeker. Toen ik net aan m'n eerste baantje begon, had 1 van de collega's daar een 750, die als SFC was omgebouwd. Ik had toen een T500 Suzuki, maar man wat vond ik die Laverda mooi zeg.. Vandaar dat ik dus ook dat boekje wat ik hier eerder gepost heb, in een tweedehands boekenwinkeltje gekocht had. Helaas is het er nooit van gekomen er zelf 1 te hebben.De laverda club had vroeger t-shirts met tekst "Put Something Exciting Between Your Legs: Laverda"
Dat verklaart het
Goeie kabel met teflon, de verlengede mietjes-hevel dr op en geen knikken dr in. Dan gaat het nog wel vrij aardig. Maar licht zal het nooit worden idd!Tja, ik heb er 1 gehad toen ze nog betaalbaar waren, tegenwoordig doen ze bijna het dubbele.
Enigste nadeel vond ik de koppeling, die gaat erg zwaar, al is daar wel een modificatie voor.
Dat is voor de andere handAch, zo blijft het wel een ''echte'' mannenmotor.
Net zoals een Moto Guzzi met grote carbs die loeizwaar gaan.
De koppeling vond ik nog te doen, mijn probleem was dat ik telkens onderdelen verloor die los trilden tot en met een demper toe. En dat al mijn kameraden mij er met gemak uit reden. Zowel op acceleratie als sturen.Met remmen dan weer niet met die enorme trommels.Tja, ik heb er 1 gehad toen ze nog betaalbaar waren, tegenwoordig doen ze bijna het dubbele.
Enigste nadeel vond ik de koppeling, die gaat erg zwaar, al is daar wel een modificatie voor.
Er is er altijd één die het beter weet .....
Een 750 hoeft niet meer te trillen dan een andere tweecilinder. Vaak zijn de carburateurs niet perfect synchroon of de puntjes (!) niet mooi op tijd, waardoor het gaat trillen. Gelukkig zijn dat geen halsbrekende dingen om te doen.
Klopt, ook op de terugweg na een grote beurt bij Gijs overkwam me dit. Die keer verloor ik zelfs de demper.Er is er altijd één die het beter weet .....
Een 750 hoeft niet meer te trillen dan een andere tweecilinder. Vaak zijn de carburateurs niet perfect synchroon of de puntjes (!) niet mooi op tijd, waardoor het gaat trillen. Gelukkig zijn dat geen halsbrekende dingen om te doen.