Laverda liefhebbers?

Ik heb een SF zadel gekocht omdat ik hoopte dat het op een GT zou passen. Lekker slim bezig 😭
En verkocht.
 
Laatst bewerkt:
En als iemand een subframe zoekt om een zijspan aan een GT of SF te bouwen heb ik dat ook liggen.
Mag weg voor klein prijsje.

IMG_5882.jpegIMG_5881.jpeg
 
Iemand interesse in twee bouwdozen? Ik heb er toendertijd twee gekocht omdat ik beide uitvoeringen wilde bouwen. Heb zelf een sf750. Beide zijn helemaal compleet. Aan een ben ik begonnen maar kan ze zelf niet afbouwen.
 

Bijlagen

  • IMG20240419100619.jpg
    IMG20240419100619.jpg
    568,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240419100653.jpg
    IMG20240419100653.jpg
    484,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240419100731.jpg
    IMG20240419100731.jpg
    537,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG20240419100738.jpg
    IMG20240419100738.jpg
    542,2 KB · Weergaven: 0
Iemand interesse in twee bouwdozen? Ik heb er toendertijd twee gekocht omdat ik beide uitvoeringen wilde bouwen. Heb zelf een sf750. Beide zijn helemaal compleet. Aan een ben ik begonnen maar kan ze zelf niet afbouwen.
Er is een topic over brikkers en hun modelbouw hobby. Daar zitten echte kunstenaars. Misschien vindt iemand het leuk deze twee modellen voor jou te bouwen?
 
De laverda club had vroeger t-shirts met tekst "Put Something Exciting Between Your Legs: Laverda"
Dat verklaart het 😜
Zeker. Toen ik net aan m'n eerste baantje begon, had 1 van de collega's daar een 750, die als SFC was omgebouwd. Ik had toen een T500 Suzuki, maar man wat vond ik die Laverda mooi zeg.. Vandaar dat ik dus ook dat boekje wat ik hier eerder gepost heb, in een tweedehands boekenwinkeltje gekocht had. Helaas is het er nooit van gekomen er zelf 1 te hebben.
Maar mooi vind ik ze nog steeds.
 
Tja, ik heb er 1 gehad toen ze nog betaalbaar waren, tegenwoordig doen ze bijna het dubbele.
Enigste nadeel vond ik de koppeling, die gaat erg zwaar, al is daar wel een modificatie voor.
Goeie kabel met teflon, de verlengede mietjes-hevel dr op en geen knikken dr in. Dan gaat het nog wel vrij aardig. Maar licht zal het nooit worden idd!
 
Tja, ik heb er 1 gehad toen ze nog betaalbaar waren, tegenwoordig doen ze bijna het dubbele.
Enigste nadeel vond ik de koppeling, die gaat erg zwaar, al is daar wel een modificatie voor.
De koppeling vond ik nog te doen, mijn probleem was dat ik telkens onderdelen verloor die los trilden tot en met een demper toe. En dat al mijn kameraden mij er met gemak uit reden. Zowel op acceleratie als sturen.Met remmen dan weer niet met die enorme trommels. :)
 
Ja dat lostrillen was wel een dingetje, maar sturen doen ze gewoon heel goed, heb je toch niet genoeg je best gedaan. :]
Mij is iedergeval niemand voorbij gekomen, maar dat kan ook komen door de onderdelen die eraf vlogen. ;) Laverda heeft niet voor niets vele wedstrijden gewonnen.
De trommelremmen zijn inderdaad super, beter dan schijfremmen van Japanse motoren uit die tijd.
Mijn voormalig gele Italiaanse kanariepiet;
1713809430320.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Er is er altijd één die het beter weet .....

Een 750 hoeft niet meer te trillen dan een andere tweecilinder. Vaak zijn de carburateurs niet perfect synchroon of de puntjes (!) niet mooi op tijd, waardoor het gaat trillen. Gelukkig zijn dat geen halsbrekende dingen om te doen.
 
Er is er altijd één die het beter weet .....

Een 750 hoeft niet meer te trillen dan een andere tweecilinder. Vaak zijn de carburateurs niet perfect synchroon of de puntjes (!) niet mooi op tijd, waardoor het gaat trillen. Gelukkig zijn dat geen halsbrekende dingen om te doen.

Helemaal mee eens. Mijn Laverda trilt ook niet als een malle. Ja, hij trilt wel, maar niet meer als mijn Ducati's of de Guzzi V700 van mn pa. Laverda is technisch wel compleet nieuw opgebouwd. En dat kost knaken...
Krukas revisie incl nieuwe bigend pennen, drijfstangen, lagers en balanceren bij Gijs kostte me 6 jaar geleden 1600 euro. Verder een setje nieuwe zuigers, lagers etc.
Blok zelf opgebouwd. Bij aanschaf van de Laverda's zat er een splinternieuw setje carbs bij. NOS originele Dellortos. Ik ben inmiddels dikke 10k km verder en nog nooit wat losgetrild of verloren.
En het is altijd starten en lopen. Ook na maanden stilstand. Super betrouwbaar ding die ook niet meer weggaat.
 
Er is er altijd één die het beter weet .....

Een 750 hoeft niet meer te trillen dan een andere tweecilinder. Vaak zijn de carburateurs niet perfect synchroon of de puntjes (!) niet mooi op tijd, waardoor het gaat trillen. Gelukkig zijn dat geen halsbrekende dingen om te doen.
Klopt, ook op de terugweg na een grote beurt bij Gijs overkwam me dit. Die keer verloor ik zelfs de demper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan