Laverda SF2

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Ik wil -zei de gek- mijn honda CBX 750 F2 verkopen om een Laverda SF (met Trommelremmen), aan te schaffen. Natuurlijk volkomen gek geworden, maar heb nu eenmaal wat met die fiets.

Vraag is : wat kan ik voor een klerezooi verwachten ? Blok is overgezet naar loodvrij, de rest moet nog.....
 
Ik wil -zei de gek- mijn honda CBX 750 F2 verkopen om een Laverda SF (met Trommelremmen), aan te schaffen. Natuurlijk volkomen gek geworden, maar heb nu eenmaal wat met die fiets.

Vraag is : wat kan ik voor een klerezooi verwachten ? Blok is overgezet naar loodvrij, de rest moet nog.....
Pardon ??? :?
U praat over een S met Freni remmen (SF) en daarbij is het woord kl...ooi en alles wat daar mee te maken heeft niet te verwachten. Vergeet uw honda gedachtes en ga tevreden leven met een Laverda. :P

Maar gooi maar wat extra info. Wie weet kan ik je helpen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi HP,

Gij zijt een kenner ? Ik kan het beestje kopen voor 2000 EUR (prijs wordt hoger, omdat blok en ontsteking gereviseerd zijn). Rest moet nog e.e.a. aan gebeuren, geloof ik.

groet

MP
 
Is overigens het type wat ik bijgevoegd heb, incl. kontje.

De kerel waar ik hem van ga kopen wou wel, maar had de tijd niet om hem verder onder handen te nemen.

Verder weet ik nog erg weinig, dus waar moet ik op lettenm bij de aankoop ?

groets

MP

Bijlage: lav750.jpg
 
full


Tip: als je [*imgatt] (zonder *, met []) in je post zet, komt het plaatje in je post te staan. :)
 
Zit blok al weer in elkaar en loopt het weer?
Vraag even wat er nog meer vervangen is en hoeveel blok gelopen heeft.
Op loodvrij en met electronische ontsteking is al mooi.
Maar zuigerveren,kettingen lagers enz?
Frame achterbrug kan speling krijgen. Zo ja dan dit laten uitkotteren en naaldbussen erin zetten. Remschoenen nazien en liefst vervangen.
Tank voor de zekerheid met bosseal aan binnenzijde bekleden.
Zitten er RVS spaken in? Hou er dan rekening mee dat je ze regelmatig aan gort trek in het achterwiel. Oude gewone zijn beter.
Kortom kom met pic's en gegevens (kan ook mail).
Voor een al in goede staat opgeknapte is prijs niet verkeerd.
 
Zit blok al weer in elkaar en loopt het weer?
Vraag even wat er nog meer vervangen is en hoeveel blok gelopen heeft.
Op loodvrij en met electronische ontsteking is al mooi.
Maar zuigerveren,kettingen lagers enz?
Frame achterbrug kan speling krijgen. Zo ja dan dit laten uitkotteren en naaldbussen erin zetten. Remschoenen nazien en liefst vervangen.
Tank voor de zekerheid met bosseal aan binnenzijde bekleden.
Zitten er RVS spaken in? Hou er dan rekening mee dat je ze regelmatig aan gort trek in het achterwiel. Oude gewone zijn beter.
Kortom kom met pic's en gegevens (kan ook mail).
Voor een al in goede staat opgeknapte is prijs niet verkeerd.

SJeezus wat een knakenbakken zijn het toch ook... })
 
Wat ik gehoord heb :

- nieuwe klepzittingen, contactpunten...voor de rest weet ik nog niks/weinig. Wel over naar loodvrij overigens...

Weet jioj overigens van een Laverdaspecialist ergens in het oosten van het land ?

groet

Maarten
 
Noord-Oosten ook goed?
HdeB Engineering in Steenwijk.
Vroeger dealer van alle Italiaanse merken. Na failliet gaan jarne geleden is ie alleen verder gegaan en doet alleen onderhoud, revisie aan Italiaanse motoren.
Mijn Ducati f1 gaat daar ook af en toe heen. al was het maar voor de koffie.
 
Problemen met RVS-spaken.......????
Hoezo.....???
Die van mij zitten er al 4 jaar in en van problemen weet ik niets af....!!!
Ik heb al vaker van dit probleem gehoord. Het kan zijn dat zo'n wiel verkeerd gespaakt is.
Maar de Haan in Schijndel weet hoe je een wiel moet spaken en nogmaals met mijn 1000 heb ik geen spaakproblemen.









Zit blok al weer in elkaar en loopt het weer?
Vraag even wat er nog meer vervangen is en hoeveel blok gelopen heeft.
Op loodvrij en met electronische ontsteking is al mooi.
Maar zuigerveren,kettingen lagers enz?
Frame achterbrug kan speling krijgen. Zo ja dan dit laten uitkotteren en naaldbussen erin zetten. Remschoenen nazien en liefst vervangen.
Tank voor de zekerheid met bosseal aan binnenzijde bekleden.
Zitten er RVS spaken in? Hou er dan rekening mee dat je ze regelmatig aan gort trek in het achterwiel. Oude gewone zijn beter.
Kortom kom met pic's en gegevens (kan ook mail).
Voor een al in goede staat opgeknapte is prijs niet verkeerd.
 
Problemen met RVS-spaken.......????
Hoezo.....???
Die van mij zitten er al 4 jaar in en van problemen weet ik niets af....!!!
Ik heb al vaker van dit probleem gehoord. Het kan zijn dat zo'n wiel verkeerd gespaakt is.
Maar de Haan in Schijndel weet hoe je een wiel moet spaken en nogmaals met mijn 1000 heb ik geen spaakproblemen.

Je moet er ook wel iets voor doen om het voor elkaar te krijgen.
Rijden zoals er bedoeld is voor die orgels bijvoorbeeld. :X :P :+

---------
P.s de sproeiers/ en naalden willen ook wel eens uitgesleten zijn van de Delorto's als de SF te lang op trilstand afgesteld geweest is.
Voor adressen/ info in het oosten moet je even met b.v Jan Oosting van de laverdaclub contacten. zie http://home.wanadoo.nl/laverda/nl_index.html.
 
Er iets voor doen.....???
Dacht je wat...ik ben wel een oude lul maar ik weet echt nog wel waarvoor die gashendel dient.......



Je moet er ook wel iets voor doen om het voor elkaar te krijgen.
Rijden zoals er bedoeld is voor die orgels bijvoorbeeld. :X :P :+

---------
P.s de sproeiers/ en naalden willen ook wel eens uitgesleten zijn van de Delorto's als de SF te lang op trilstand afgesteld geweest is.
Voor adressen/ info in het oosten moet je even met b.v Jan Oosting van de laverdaclub contacten. zie http://home.wanadoo.nl/laverda/nl_index.html.
 
Terug
Bovenaan Onderaan