Layout voor kleine schermen

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
Ik kom al lange tijd met veel plezier op dit forum, maar er is toch een ding wat anno 2015 echt wel beter moet: Het forum op je telefoon (of bijvoorbeeld een tablet) gebruiken.

Met wat beperkte kennis van de technische stack van dit forum heb ik het een en ander geoptimaliseerd en voor de kleinere schermen overruled. Ik ben er hierbij vanuit gegaan dat de banners een serieuze bron van inkomsten zijn voor MF, dus heb die niet verborgen, maar je kunt er wel voorbij scrollen zodat je de content beter kunt lezen. Dit zonder dat je eerst moet pinch-to-zoomen enzo (diegene die dit wel eens mobiel gebruikt weet wel hoe irritant dit kan zijn) en de breedte van de topics/posts/etc passen zich aan aan de breedte van je scherm.

Het is nog niet ideaal, maar ik denk dat het wel een stap in de goede richting is. Zijn de beheerders geinteresseerd om dit op de een of andere manier te integreren? Wellicht dmv een tijdelijk ontwikkel-theme, zodat het eerst goed getest kan worden? Of worden dit soort initiatieven uberhaupt niet getolereerd? :P

mf-1.png

mf-2.png

mf-3.png


:]
 
Wij zijn supertolerant ;) Interessante ontwikkeling, en mooi dat je ook inziet dat banners idd een essentiële inkomstenbron voor ons zijn :)

Achter de schermen zijn wij op dit moment druk bezig met de implementatie van een nieuw design (dus echt een ander uiterlijk voor MF), dat tot op zekere hoogte ook responsive is (geschikt voor kleine schermen dus). Dat zal naar verwachting dit jaar nog live gaan.
 
Alright! Goed om te lezen, carry on, dan laat ik het weer vallen verder :)

Ter info: ik doe dit soort dingen de hele dag voor m'n werk, laat maar even van je horen als ik ergens mee kan helpen.
 
Goede initiatieven moet je nooit laten vallen :)

En goed om te weten dat je dit dagelijks dit, mogelijk dat we hierop terugkomen, want we hebben zeker behoefte aan ontwikkelcapaciteit. Dank voor je aanbod alvast!
 
Als jullie het daar toch over hebben, ik ben ook full strack developer, dus kan ook helpen indien nodig *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan