LED achterlicht trek teveel stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvD

Die hard MF'er
6 apr 2005
457
0
Breda
scroll meteen door naar beneden aub, zit nu met een gerelateerd probleem :/



Hallo even een electro-technisch vraagje ivm een LED achterlicht MET knippers:

Ik heb bij mijn weten de (bijgeleverde) weerstandjes goed aangesloten (het zijn andere weerstandjes als op deze foto, maar wel zelfde manier aangesloten)
239149221.jpg


Nog de volgende info voor ik bij het probleem kom: er zit ook een gearindicator opgebouwd en een alarm systeem (beide zijn er later opgekomen)

Het probleem (bij een niet draaiende motor, wel contact aan natuurlijk):
- zet ik mn licht uit werkt het naar behoren, knipperen op normale snelheid en gearindicator display brandt
- schakel ik dimlicht in dan gaat het display van de gearindicator uit en en brandt het achterlicht niet (voor wel) en branden de knipperlichten heel zwak.
- bij stadslicht (kleine lichtje vooraan doet t wel) en achterlicht brandt ook, maar display gearindicator flikkert en gaat uit bij inschakelen knipperlichten...

Waar ligt dit aan?? Toch ergens niet goed aangesloten? Of vragen de 3 "externe" dingen teveel stroom? Kan me voorstellen dat ik meteen mn accu leegstart... nog niet geprobeerd, beetje te laat nu met de open pijp ;)

Wie geeft is zijn of haar visie? Bvd!
 
Laatst bewerkt:
Zelf even de voltmeter erbij gepakt op de accu:
(contact aan, motor niet gestart)

- xenon uit: 12,9V
- xenon aan: 9,5V

Uit het boekje bij de Xenon haal ik dit:

- standard input voltage: 13,2V
- valtage accommondation range: 9 - 16V

Verder zit de plus van het setje op de plus van de accu en de minnen op het frame (boutjes/ringetjes/frame lichtjes opgeschuurd). Zitten 3 minnen aan, voor elke balast 1 en vanaf de electrische controller ook 1.

Wat zeg dit? :?
 
Weinig...... de Xenons zouden zelfs minder moeten verbruiken dan je oude lampen, als ze eenmaal branden.

Opnieuw is de massa je verdachte.
 
even ter correctie: er is afgelopen zomer geen nieuwe accu ingegaan maar nieuwe vulling...

Slechte massa zou kunnen, maar voor montage Xenon nergens last van... en de minnen van het Xenon setje zitten goed op een kaalgeschuurd stukje frame...

Morgen accu laten doormeten evt. vervangen schat ik.
 
Je hebt denk ik toch reeds het antwoord: bij 9,5 Volt zullen LEDs ongeveer uitfloepen.

Heb je dit allemaal geprobeerd zonder dat de motor draaide? Dat trekt je accu niet langer dan een minuutje ofzo.
 
even ter correctie: er is afgelopen zomer geen nieuwe accu ingegaan maar nieuwe vulling...

Slechte massa zou kunnen, maar voor montage Xenon nergens last van... en de minnen van het Xenon setje zitten goed op een kaalgeschuurd stukje frame...

Morgen accu laten doormeten evt. vervangen schat ik.
Minleiding/aarde "ergens op frame" is ZEER onbetrouwbaar; als direct op de minpool van de accu niet haalbaar is, aansluiten op een bestaand zwaar aardpunt in frame, van accu of startmotor of dynamo.
 
bedankt voor de reacties in ieder geval! Dit forum biedt vaak uitkomst (bij mij iig ;))

Even mijn accu laten doormeten, die was die rijp voor de sloop. Net een nieuwe erin gezet, alles weer prima :)

Zal voor de zekerheid de aarde draden doortrekken naar de MIN pool van de accu. Maar dan moet ik ze verlengen (vanaf de balasten). Kan ik gewoon willekeurige draad pakken om te verlengen? Nu zit er namelijk een soort van textiel "hoesje" om de draden van t Xenon setje. Dus zal vrij dikke draad zijn?

Bvd.
 
Inmiddels de juiste draad gevonden, de boel aangesloten...en jawel *O*

Mooie Xenon 8000K Bi-Xenon uit beide koplampen en een goed werkend achterlicht.

Bedankt en dr kan een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan