LED puzzel

Knetterbak

MF'er
31 okt 2012
45
7
In de zijkoffers van mijn ST1100 heb ik, om beter op te vallen, universele led rem/achterlichten (12V/2W) ingebouwd.

Universeel LED mini rearlight.jpg


Uiteraard eerst beide leds met een losse accu getest en werken zoals ze moeten werken. Echter, na aansluiten op de ST gaat e.e.a. niet goed.

< Ter info: het originele achterlicht is nog voorzien van de standaard gloeilampen. Dit blijft ook zo.>

Wanneer de leds zijn aangesloten, branden bij licht ingeschakeld de beide leds niet. Het originele achterlicht brand wel gewoon. Bij remmen branden zowel beide leds (rem deel) en het originele remlicht. Als ik de kabels van de led remlichten loskoppel, gaan beide leds (achterlicht) wél branden. Ook het originele achterlicht blijft netjes branden. Bij gewoon licht branden de leds dus niet, maar wel het originele achterlicht.

Gecontroleerd en getest:
  • Bekabeling vanaf leds naar aansluiting bij achterlichtunit: is oké
  • Juiste aftakking achterlicht (kleurcode conform schema): is oké
  • Juiste aftakking remlicht (kleurcode conform schema): is oké
  • Alle verbindingen zijn gesoldeerd en gecontroleerd
  • Accu is goed
  • Origineel rem/achterlicht werkt naar behoren
Het lijkt er op dat wanneer de rem wordt gebruikt het led achterlicht geen stroom krijgt… Waar moet het ik het probleem zoeken?
 
Laatst bewerkt:
In afwachting van de diode (besteld) heb ik vandaag toch een 2e relais geprobeerd. En jawel, dat werkt dus. Echter, wanneer ik rem lichten m’n verstralers ook op. Deze zitten op de zelfde schakelaar als de led achterlichten. Ik heb het ‘signaaldraad’ van het 2e relais even afgetakt van die van het 1e relais.

Uiteindelijk ga ik het toch met de diode doen. Die zit woensdag bij de post...als het mee zit.
 
Vandaag de diodes (moest er min 10 afnemen....een rip uit mijn lijf) ontvangen en er gelijk maar even tussen gesoldeerd. Resultaat: 100% werken zoals gewenst. I’m happy!:Y

Mannen, bedankt voor het meedenken, jullie adviezen én de oplossing!:}:t

Hier mag wat mij betreft een slotje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan