LED richting aanwijzers GSXR

Yolo

Die hard MF'er
17 jan 2012
276
0
Alphen aan den rijn
Hoi !

een vraagje aan de technische mensen hier, ik heb een gsxr 1000 k4 , met orginele richtaanwijzers, alleen nu wil ik transparante met oranje ledjes .
nu weet ik dat ledjes veel minder spanning nodig hebben dan gewone gloeilampjes
is het dan niet zo dat ze de 1ste beste keer direct doorfikken ?

als iemand van jullie mij hier mee kan helpen zou dat heel fijn zijn ! :}

Groetjes
 
Je zult of je knipperrelais moeten vervangen of weerstanden moeten plaatsen.

Anders knipperen ze sneller dan normaal maar van doorfikken heb ik nog niet gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

een vraagje aan de technische mensen hier, ik heb een gsxr 1000 k4 , met orginele richtaanwijzers, alleen nu wil ik transparante met oranje ledjes .
nu weet ik dat ledjes veel minder spanning nodig hebben dan gewone gloeilampjes
is het dan niet zo dat ze de 1ste beste keer direct doorfikken ?

als iemand van jullie mij hier mee kan helpen zou dat heel fijn zijn ! :}

Groetjes

Die richtingaanwijzers werken niet op netstroom maar op een accu. Deze levert enkel wat er gevraagd wordt aan stroom.
 
Betreffende de spanning: Daarom worden er meerdere LED's in serie aangesloten (voorbeeld: 12v/6=2Volt per LED; prima te doen).

Vaak gaat het fout bij de factor stroom: Omdat de LED's veel minder vermogen afnemen, gedraagt het knipperrelais zich alsof er een lamp stuk is (sneller knipperen). Remedie is
1: weerstandjes in je bedrading, of:
2: een knipperrelais met printplaat i.p.v. bimetaal, die dus belastingonafhankelijk is (mijn voorkeur)

dat relais heeft o.a. Hella in zijn assortiment, het grote voordeel van deze oplossing is dat het je 4 verbruikers scheelt (minder kans op storingen) , en het grootste nadeel is dat je het niet door zult hebben als een knipperlicht aan de achterkant er mee kapt (tot je volgende onderhoudsbeurt althans)
 
Betreffende de spanning: Daarom worden er meerdere LED's in serie aangesloten (voorbeeld: 12v/6=2Volt per LED; prima te doen).

Vaak gaat het fout bij de factor stroom: Omdat de LED's veel minder vermogen afnemen, gedraagt het knipperrelais zich alsof er een lamp stuk is (sneller knipperen). Remedie is
1: weerstandjes in je bedrading, of:
2: een knipperrelais met printplaat i.p.v. bimetaal, die dus belastingonafhankelijk is (mijn voorkeur)

dat relais heeft o.a. Hella in zijn assortiment, het grote voordeel van deze oplossing is dat het je 4 verbruikers scheelt (minder kans op storingen) , en het grootste nadeel is dat je het niet door zult hebben als een knipperlicht aan de achterkant er mee kapt (tot je volgende onderhoudsbeurt althans)

Aan de andere kant gaat een LED weer veel langer mee. :)
 
Als je een controlelampje voor je richtingaanwijzers hebt,gebruik dan weerstanden.
Massa loopt via zijde die niet knippert,gevolg alles knippert!!,omdat er geen weerstand meer is.

Heb je voor beide kanten een controlelampje ,is een belastingsonafhankelijk knipperrelais het makkelijkst. Twee of drie-polig ,ff checken,is plug&play.
 
Als je een controlelampje voor je richtingaanwijzers hebt,gebruik dan weerstanden.
Massa loopt via zijde die niet knippert,gevolg alles knippert!!,omdat er geen weerstand meer is.

Heb je voor beide kanten een controlelampje ,is een belastingsonafhankelijk knipperrelais het makkelijkst. Twee of drie-polig ,ff checken,is plug&play.
Er schijnen nieuwere knipper-units te bestaan die de "koude" pinkers kortsluiten om het probleem "zwevend controle-lampje" uit te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan