Leipste Shit!! Tuono!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn tuono gaat zeker weten 19 liter! En bij mij gaat ie ook rond de 170 - 180km op reserve. Dat wetende, kan je zowat op de meter nauwkeurig uitrekenen wat je nog kan rijden! Wanneer lampje gaat branden gelijk tanken. Vervolgens het aantal km's dat je gereden hebt delen door het aantal liters die je hebt getankt! dan weet je je verbruik.


@zichthuis: heb je het motorwrak van de verz. gekocht? aangezien je van alles in de verkoop hebt!

Dit had ik extra........( achter de hand)

ben nog bezig met de verzekering... gaat nog niet echt vlot

motor is van bj 2004 volgens frame nr

kenteken okt 2007 , gekocht in febr 2008 met 400 km voor een dikke prijs

nu willen ze de dagwaarde uitkeren van 2004!!!
 
Ik heb mijn Tuono nog niet zo heel lang (2 weken), maar moet nu voor de 3e keer tanken en bij de km standen 140, 150, 135 ging het lampje branden... Nu moet ik toegeven dat ik het opendraaien ook wel erg verslavend vind :9 :P
 
Laatst bewerkt:
Dit had ik extra........( achter de hand)

ben nog bezig met de verzekering... gaat nog niet echt vlot

motor is van bj 2004 volgens frame nr

kenteken okt 2007 , gekocht in febr 2008 met 400 km voor een dikke prijs

nu willen ze de dagwaarde uitkeren van 2004!!!
Op zich wel logisch geredeneerd, maar emotioneel gezien niet te begrijpen.

Succes met de hele ellende!
 
1:16

Tankinhoud kan ik niet zeggen, moest al wel een keer duwen, maar kreeg van een vriendelijke Duitser waar ik aanklopte een flinke scheut benzine :}
 
Ik heb mijn Tuono nog niet zo heel lang (2 weken), maar moet nu voor de 3e keer tanken en bij de km standen 140, 150, 135 ging het lampje branden... Nu moet ik toegeven dat ik het opendraaien ook wel erg verslavend vind :9 :P

Mijn ervaring ook tot nu toe :Y, nouja, meer richting 145-160km.. en dan past er zo'n 12 liter in. Maximaal een keer 190 km gereden (20-30km op reserve), maar ik vergeet altijd te kijken hoeveel er dan nog in zit :+

Heb me gisteravond ook weer vreselijk misdragen op de T :X
 
Heeft er eigenlijk ook wel eens iemand stil gestaand, omdat het lampje niet ging branden?? :)

Op mijn vorige motor had ik nog een benzine kraan met reserve en een keer vergeten de kraan terug te zetten :+ (daarna altijd mijn trip teller gereset en dat ook een beetje aangehouden)

Met de Tuono kom ik er alleen nog niet helemaal uit hoe :? ... zo een uitgebreid dashboard ben ik niet gewend
 
Laatst bewerkt:
Heeft er eigenlijk ook wel eens iemand stil gestaand, omdat het lampje niet ging branden?? :)

Op mijn vorige motor had ik nog een benzine kraan met reserve en een keer vergeten de kraan terug te zetten :+ (daarna altijd mijn trip teller gereset en dat ook een beetje aangehouden)

Met de Tuono kom ik er alleen nog niet helemaal uit hoe :? ... zo een uitgebreid dashboard ben ik niet gewend

De middelste knop in je dashboard een paar seconden ingedrukt houden om de dagteller te resetten. Volgens mij staat er een R op?
 
Heeft er eigenlijk ook wel eens iemand stil gestaand, omdat het lampje niet ging branden?? :)

Als het goed is gaat een van de lampjes rechtsboven branden. Is een amberkleurig (geel) lampie. Ik had het gemist, waarschijnlijk omdat ik toen zo'n geel getinte zonnebril op had en de zon die avond redelijk fel was 8-)

Let nu wat beter op de tripteller, heel voorzichtig de km's tussen het tanken wat uitbreiden :) De 400 zoals bij de Pan en FZ heb ik nog niet gehaald, 200 gaat redelijk makkelijk.
 
Afgelopen TT begon mijn lampje te branden bij 165km en ik heb nog gewoon naar huis gereden (225 km totaal dus 60 km in het 'reserve', echter wel snelweg km's natuurlijk)

In totaal ging er toen 16 liter in, volgens mij is het een 17 Liter tank.
 
ben nog bezig met de verzekering... gaat nog niet echt vlot
motor is van bj 2004 volgens frame nr
kenteken okt 2007 , gekocht in febr 2008 met 400 km voor een dikke prijs
nu willen ze de dagwaarde uitkeren van 2004!!!

Een schade-expert of verzekeraar is over het algemeen gevoelig voor feiten. In hun staatje staat een dagwaarde genoemd en dat is het. Het is zaak ze te voertuigen van je gelijk, met feiten.
Het zou waarschijnlijk helpen als je een schriftelijk bevestiging krijgt van de verkoper van de motor waaruit de historie van de motor blijkt. Heeft de motor bijvoorbeeld 3 jaar in een duitse showroom gestaan o,i,d,
Zoek naar advertenties van 2004 en 2007 Tuono's met een vergelijkbare kilometerstand en probeer een gemiddelde dagwaarde vast te laten stellen.

Ze passen nu waarschijnlijk een afschrijving per maadn toe uitgaande van bouwjaar 2004. Dit komt echter niet overeen met de dagwaarde van 'jouw' Tuono.
 
Laatst bewerkt:
Ken je dat plaatje van de TT van Man, bij die bult? Met 150 + voorwiel in de lucht? Had ik vandaag bij het uitkomen van een snelle linker... vol open en hobbel in de weg. Kanonnen! En genieten maarrr.
 
Volgens het gedownloade handboek is de tankinhoud 18 liter.

Reserve lampje zou moeten gaan branden bij + 4,5 liter resterend. Kon gisteren na 240 km 15½ liter bijtanken (nokkie vol). Geen reservelampje gezien!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan