lekkere Uitlaat voor R1

R1CV

MF veteraan
21 feb 2009
1.407
0
Arnhem
Ik ben op zoek naar een uitlaat voor mijn R1 uit 2006.

Ik wil een lekker diep geluid, maar hij mag ook wel een beetje blijven schreeuwen!

Ik dacht zelf aan: leovince evo II, two brothers of yoshimura

Heeft iemand ervaringen / geluiden van die dingen ?

Ik heb al op youtube gekeken, maar geluid ligt vaak aan camera die gebruikt wordt
 
Is puur kijken wat je mooi vind... Two Bros klinkt lekker... Akrapovic ook... Yoshimura ook wel... het klinkt allemaal wel lekker :+

Gewoon eens naar een R1 meeting gaan :9 staan er genoeg met andere pijpjes en dan eens luisteren wat jou goed ligt ;)
 
Ik ben op zoek naar een uitlaat voor mijn R1 uit 2006.

Ik wil een lekker diep geluid, maar hij mag ook wel een beetje blijven schreeuwen!

Ik dacht zelf aan: leovince evo II, two brothers of yoshimura

Heeft iemand ervaringen / geluiden van die dingen ?

Ik heb al op youtube gekeken, maar geluid ligt vaak aan camera die gebruikt wordt

Gaat niet. Met diep bedoel je lage tonen neem ik aan, dan kan je niet ook nog een krijser hebben. Simpel. Het een of het ander. Of je krijgt iets in het midden, dus net geen diepe brom en net geen schreeuwen.

Bovendien heeft een R1 standaard met vervangingsdemper nog geen mooi (lees hard) geluid door de exup-kleppen.
 
Gaat niet. Met diep bedoel je lage tonen neem ik aan, dan kan je niet ook nog een krijser hebben. Simpel. Het een of het ander. Of je krijgt iets in het midden, dus net geen diepe brom en net geen schreeuwen.

Bovendien heeft een R1 standaard met vervangingsdemper nog geen mooi (lees hard) geluid door de exup-kleppen.

das klinklare onzin....

ik heb een 98 gehad met een bos superbike en ik kan je zeggen wat daar een teringherrie uitkwam!!!!
 
Ik ben op zoek naar een uitlaat voor mijn R1 uit 2006.

Ik wil een lekker diep geluid, maar hij mag ook wel een beetje blijven schreeuwen!

Ik dacht zelf aan: leovince evo II, two brothers of yoshimura

Heeft iemand ervaringen / geluiden van die dingen ?

Ik heb al op youtube gekeken, maar geluid ligt vaak aan camera die gebruikt wordt

ikzelf heb een akrapovic uitlaat eronder zitten (compleet systeem) erg mooi geluid.

Maar ik moet zeggen dat G&G ook een erg mooi geluid heeft en doordat de uitlaten in een punt uitlopen vallen ze ook erg mooi in de lijn van de motor. Alleen heeft G&G geen e-keur op zijn uitlaten.....Maar ik weet niet of dit voor jou belangrijk is...
 
das klinklare onzin....

ik heb een 98 gehad met een bos superbike en ik kan je zeggen wat daar een teringherrie uitkwam!!!!

Das geen klinklare onzin....

Dan heb jij OF de exupkleppen constant open staan (wat makkelijk kan)
OF
Jij vindt iets een herrie wat helemaal geen herrie is
OF
je hebt nog nooit bij een motor gestaan van een ander merk met dezelfde uitlaat.

Feit: exupkleppen dempen heel veel geluid.

edit: zie dat je een Bos superbike hebt. Nu noem je ook wel een dempertje op kerel...
De gemiddelde vervangingsdemper (dus ook gewoon een akra, yoshi of noem ze maar op) laten een R1 niet heel luid klinken
 
Laatst bewerkt:
het klopt, exup kleppen zorgen ook voor een demping van het geluid, elke weerstand die drukgolven tegen komen dempen het geluid, en een exup klep is een weerstand in de luchtstroom.
Je hoort ook wel degelijk verschil tussen een motor met of zonder exup klep, en een demper die piep klinkt maar ook krijst is al moeilijk.
Diepe tonen hebben grote kamers nodig, hoge tonen kleine kamers, en de slag van de motor is daarvoor ook bepalend icm het toerental....
Een harley kun je nooit laten krijsen, en een 250 4 cil nooit een diep geluid meegeven
 
Ik zeg 2 Brothers :9~ :9~ })

Die maken toch een bak geluid
Een lekkere donkere brul :Y

Heb ze zelf ook onder mijn R1 gehad maar ben overgestapt naar Akra
vanwege geen E-keur.
 
Das geen klinklare onzin....

Dan heb jij OF de exupkleppen constant open staan (wat makkelijk kan)
OF
Jij vindt iets een herrie wat helemaal geen herrie is
OF
je hebt nog nooit bij een motor gestaan van een ander merk met dezelfde uitlaat.

Feit: exupkleppen dempen heel veel geluid.

edit: zie dat je een Bos superbike hebt. Nu noem je ook wel een dempertje op kerel...
De gemiddelde vervangingsdemper (dus ook gewoon een akra, yoshi of noem ze maar op) laten een R1 niet heel luid klinken

Ben het ook niet met je eens. Heb een MIVV demper op de originele bochten gehad en daar kwam echt wel een diepere brom uit.

Dat het een schreeuwer is klopt maar dat je met een exup klep geen dieper geluid kan creeren vind ik onzin. kan wel.

Wat weer wel van belang is, is wat versta je onder een dieper geluid.




:+
 
Ben het ook niet met je eens. Heb een MIVV demper op de originele bochten gehad en daar kwam echt wel een diepere brom uit.

Dat het een schreeuwer is klopt maar dat je met een exup klep geen dieper geluid kan creeren vind ik onzin. kan wel.

Wat weer wel van belang is, is wat versta je onder een dieper geluid.




:+

Heb het ook nergens over exup-kleppen en diep geluid.

Ik heb het over exup-kleppen en LUID geluid
 
ikzelf heb een akrapovic uitlaat eronder zitten (compleet systeem) erg mooi geluid.

Maar ik moet zeggen dat G&G ook een erg mooi geluid heeft en doordat de uitlaten in een punt uitlopen vallen ze ook erg mooi in de lijn van de motor. Alleen heeft G&G geen e-keur op zijn uitlaten.....Maar ik weet niet of dit voor jou belangrijk is...

deze G&G uitlaten zijn wel voorzien van E-keur! Kijk maar op www.gegbike.nl ;) de versie zonder E-keur, die jij bedoelt, is voor de 07-08 modellen.

www.gegbike.nl -> modellen -> Yamaha -> R1 '04-'06

R1 04-06 filmpje:

R1 07-08 filmpje:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik voor de two brothers ga! staat ook mooi onder mijn zwarte R1.
Ja E keur. In Nederland is het niet echt een probleem voor weggebruik toch ?
Ik bedoel let politie daar erg op ? volgens mij niet

in duitsland is het wel een probleem, maar dan kan ik er DB-killers instoppen.

Ik zal eerst nog ff de bos uitlaat bekijken klinkt ook wel interessant
 
deze G&G uitlaten zijn wel voorzien van E-keur! Kijk maar op www.gegbike.nl ;) de versie zonder E-keur, die jij bedoelt, is voor de 07-08 modellen.

www.gegbike.nl -> modellen -> Yamaha -> R1 '04-'06

R1 04-06 filmpje:

R1 07-08 filmpje:


Oke....Ik heb ze een tijdje terug voor een maatje onder een ducati gezet hier zat geen ekeur op dus dacht dat ze geen van alle e-keur hadden....Foutje :$
 
Oke....Ik heb ze een tijdje terug voor een maatje onder een ducati gezet hier zat geen ekeur op dus dacht dat ze geen van alle e-keur hadden....Foutje :$

ja klopt, dat is de 848/1098 versie, helaas ook geen E-keur. Bijna alle uitlaten van G&G hebben E-keur, op een paar modellen na. Erg jammer van de R1 07-08 en 848/1098 uitlaat inderdaad.
 
ja klopt, dat is de 848/1098 versie, helaas ook geen E-keur. Bijna alle uitlaten van G&G hebben E-keur, op een paar modellen na. Erg jammer van de R1 07-08 en 848/1098 uitlaat inderdaad.

ff off topic:

Ze staan wel heel erg mooi onder die 848 :9~ (normaal heb ik helemaal niets met duc's maar dit zag er echt super uit)

Geluid vond ik persoonlijk iets te hard maar was ook erg goed.... :9~
 
IK heb gekozen voor de twobrothers carbon fiber slip-ons! Dat wordt echt lekker. ze gaan er volgende week vrijdag onder

thnx voor de support
 
Terug
Bovenaan Onderaan