Leovince demper goedkeuring?

Eric4stroke

MF'er
31 jan 2010
226
0
jongens kan iemand mij vertellen of dit een goedkeuring is?
pict0072e.jpg

ik ga namelijk een weekje naar onze oosterburen met Pegmerza pegsperma
en wil geen geouwehoer krijgen met de politie

er zit btw wel een DB killer in ;-)

mvg eric
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat tie goed klinkt dus istie goedgekeurd! :)
Verder zou ik niet weten hoe die duitsers daar over denkent daarom vroeg je 't waarschijnlijk hier!
En het is pezmerga
 
je weet niet eens hoe die klinkt ei :P

maar ik dacht dat je een E keur oid moest hebben in het buitenland?
 
je E-keur is E-13 (als ik dat zo goed zie)

als het goed is heb je ook een boekje erbij met een certificaat van goedkeuring
 
midden op de foto, op de rand van de demper staat (heb ik de goede bril op?) e13

das een E keur geloof ik

edit: ik lees te poko poko en type te langzaam :)
 
Laatst bewerkt:
Volgens dit artikel is in NL het keurmerk niet verplicht. Hoe het in Duitsland is (en dan ook nog motor met niet-Duits kenteken) weet ik niet. Denk dat ze hooguit op uitlaatgeluid controleren.

pegsperma, zijn dat die zwemmertjes met weinig geluk?
 
E-Keur zegt niet zo heel veel.

Op mijn Soes had ik een Remus demper met e-keur (logo). De vlammen en knallen kwamen eruit en over het geluid begin dan wel niet.

Ik denk dat het de Duitse oom agent werkelijk geen bal kon schelen dat het e-keur logo'tje erop stond.....

De geluidseisen haalde die bij lange na niet en als die ook maar 1 keer die knal met vlam had gezien dan had die direct dat ding onder mijn motor vandaan geschopt. Cat ontbrak ook, maar wél het e-keur logo op de demper. :Y

Ik zou dus niet blind staren op dat e-keur logo.
 
Laatst bewerkt:
En dat doen de Duitsers dus juist wél. In NL mag je een bepaald aantal Db produceren. De overschrijding moet worden vastgesteld door een meting. Uiteraard is ook weer vastgelegd hoe zo een meting moet worden uitgevoerd. Met een geijkt meetapparaat, bij een zeker toerental op een bepaalde afstand van je uitlaat. Bovendien mogen zich binnen een straal van een X-aantal meters geen voorwerpen bevinden die de geluidsgolven weerkaatsen (zelfs geen stoeprand) omdat dit de meting kan beïnvloeden. Dat doe je dus niet zo maar even langs de kant van de weg. De Duitsers zijn daar redelijk simpel in: kein E-keur, kein auspuff! Kun je terug naar NL om je originele te gaan halen.

Daarnaast vrees ik, dat als de polizei je E-keur wel ziet, maar overduidelijk blijkt dat je originele uitlaat is "gemodificeerd", er ook gewoon een meting gaat volgen en je dus je hele motor mag afstaan. Dat laatste weet ik niet zeker, maar het lijkt mij wel logisch.
 
Sorry hoor, maar je maakt mij niet wijs dat ik met die herrie op mijn vorige motor door Duitsland mocht rijden....

Een GSX-R 750 met Remus demper is vergelijkbaar met Yoshimura herrie. Dat komt ver boven die 103db die de motor mag produceren.

En die duitsers meten gewoon langs de kant van de weg je geluid. Dus klopt niet helemaal wat je zegt. Bomen en alles staan er gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Een E-keurmerk is toch met een kapitaal?
Volgens mij heeft een 'e' te maken met productie- of invoer-normen voor producten die buiten de EU zijn gemaakt.
Heb effe gegoogeld maar kan het zo vlug niet vinden. (klepel, klok, ik weet het, sorry)
 
Ik heb een uitlaat uit Duitsland (Duitse fabrikant) met e-keur uit Duitsland, ook al maakt hij herrie, met de db-killer erin, kan ik veilig door Duitsland touren :] hij is immers in Duitsland goedgekeurd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan