leren racen/cup/kosten

Nou ik heb mijn keuze gemaakt het wordt een suzuki SV650
Op aanraden van SilenT aangezien ik toch op ten duur ook nog competitie wil gaan rijden. in deSv cup een goede start is!

thanks voor de hulp
als je me maar niet verantwoordelijk houd voor eventuele foute keuzes ;) :+
 
Ene SilenT, Ik stel je niet verantwoordelijk hoor:P
Ook ene meneer van het CRT heeft mij dit aangeraden.
Maar eerst ervaring op doen me rijbewijs halen en sparen:P
 
Ene SilenT, Ik stel je niet verantwoordelijk hoor:P
Ook ene meneer van het CRT heeft mij dit aangeraden.
Maar eerst ervaring op doen me rijbewijs halen en sparen:P
je rbw is niet echt nodig hoor, scheelt weer wat geld.
Als je de smaak te pakken hebt is de lol er op de weg toch wel af O-) ;)
 
haha thanks
dan is het dus sparen en rijervaring opdoen!!!
 
haha thanks
dan is het dus sparen en rijervaring opdoen!!!
Ze leren je bij zo'n circuitdag alleen niet motorrijden en vaak staat er wel ergens dat een rbw (of licentie) nodig is...

ik zou even informeren bij bijvoorbeeld CRT of dat op een of andere manier omzeilt kan worden. die zullen wel weten wat te doen als je zonder Rijbewijs wilt gaan rijden. Die hebben dat wel vaker voor handen gehad lijkt me.
 
Volgens mij eisen sommige organisaties ene rijbewijs en andere weer niet.

Maar voor het eerst een circuit op terwijl je nog geen motor kunt rijden lijkt me erg spannend hoor!
 
daarom ga ik eerst maar mijn rijbewijs halen en wat ervaring op doe.. Anders maak ik het mezelf wel heel erg moeilijk
 
Ik ga samen met een vriend racen hij heeft al veel meer ervaring dus heb ik net een kosten plaatje gemaakt, hij begint al eerder met racen:

Inschrijfgeld per race 165,-
pitbox + borg 200,-
transponder huur 10,-
Banden 2 sets
1 mee en 1 erop 120,-
Benzine rond de 100,- (per race)

Motor, olie, remmen per race?

Is dit relevant of kost het meer vergeet ik wat?
 
gewoon gebruikte waar ik nog een keer het circuit op kan?
wat kosten ze dan als je ze voor een race koopt?
 
maar eerst moneymoney sparen:P

mischien een domme vraag, maar heb je wel al eens gereden? op straat\circuit\motor?
het plan om circuit te gaan rijden is natuulijk mooi, maar het lijkt me nog al niet wat om zonder dat je maar een meter gereden te hebben. je voor te nemen om te gaan race\circuit rijden\cup rijden. ik ben er van overtuigd dat als je ieds graag wel dat je het wel kan berijken. het lijkt mij beter om eerst maar eens te leren motor rijden op straat of op het circuit. het is namelijk niet een kwestie van opstappen en hard rond rijden. ik ken zat mensen die heel graag wilde motor rijden, maar na het halen van het papiertje al gou zijn afgehaakt omdat het niet is wat ze ervan verwacht hadden. dit geld ook zeker voor circuit rijden, om hardt te gaan heb je toch een boven gemideld talent om hard te gaan nodig. niet iedereen heeft dat natuurlijk. als je je rijbewijs haald en er achter komt dat je die motor sneller dan gemiddeld onder de knie hebt en geen angst om hard te gaan hebt dan lijkt het me dat je beter kan beslissen of het ieds voor je is ja of nee.


ps. sorry kzit te slapen, lees nu je andere reactie's
 
Laatst bewerkt:
Lieve mensen!
had is me allemaal aardig duidelijk geworden!
Jullie zien me vast wel een keer of helemaal niet!
bedankt allemaal
 
SV 650 S Cupracer

Hier staat een SV te koop O-)

Banden moeten Diablo rosso zijn en zijn 285 per set.
Hier kan je dan weer wel 2 a 3 wedstrijddagen mee doen. dus zeg maar 9 sessies rijden.
Inschrijfgeld is toch wel stukje duurder ong 2 a 300 per race..
Pitbox is een luxeprobleem :P je kan netzogoed een tent pakken oid
Als je langer dan 3 seizoen wil rijden kan je beter een transponder kopen ;)
die heb je er na 3 seizoenen uit.

dus jou rijtje word:
Eenmalig motor : 4000
Inschrijfgeld per race 250,-
pitbox + borg 200,- borg krijg je sowieso terug.
transponder huur 10,- 1x 300 of elke race 10 +100 borg.
Banden 300/3 is 100 per race.
Benzine rond de 40,- (per race)

Onderhoud motor per race: 100 euro? heb je in 3 races een grote beurt. Voor een sv is dat heel netjes :)
 
Ik ga samen met een vriend racen hij heeft al veel meer ervaring dus heb ik net een kosten plaatje gemaakt, hij begint al eerder met racen:

Inschrijfgeld per race 165,-
pitbox + borg 200,-
transponder huur 10,-
Banden 2 sets
1 mee en 1 erop 120,-
Benzine rond de 100,- (per race)

Motor, olie, remmen per race?

Is dit relevant of kost het meer vergeet ik wat?
Lekkere vriend is dat, besparen met 2e hands banden...doe er dan nog maar een kuipsetje reserve bij :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan