Leuk motorrestaurantje in de Perigord.

Laat dan maar zitten, nu al last van maagzuur.
download (2).jpeg
 
Wat jammer, de Perigord is een centrum voor fijnproevers. Het afschuwelijke broodje Bal zul je daar niet tegenkomen, en slappe koffie met appelgebak ook niet ! Maar wel een vers stokbroodje met brie of een stukje Tome d' AudriX.
 
Wat een schitterende website.
De eerste foto's zijn eigenlijk al genoeg, uitgebreide vlees/worst en kaas planken , zo te zien, heerlijk .
Daarna een mevrouw die met een pul bier door wat frames op het scherm zweeft.
Jammer genoeg geen friet met kroket.
ik moet even gaan liggen.
 
Zo zijn er duizenden tentjes in Frankrijk... TS woont er 15 km vandaan...
Daarnaast zie ik voornamelijk Belgische bieren dat terwijl Frankrijk zelf ook heel veel erg leuke lokale brouwerijtjes heeft. Maar ach... we moeten toch rijden dus gedronken wordt er niet. Dat Relais Motards bordje dat zie je overigens ook overal in Frankrijk. Iedereen heeft inmiddels door dat Motorrijders een goede doelgroep zijn.
 
Zo zijn er duizenden tentjes in Frankrijk... TS woont er 15 km vandaan...
Daarnaast zie ik voornamelijk Belgische bieren dat terwijl Frankrijk zelf ook heel veel erg leuke lokale brouwerijtjes heeft. Maar ach... we moeten toch rijden dus gedronken wordt er niet. Dat Relais Motards bordje dat zie je overigens ook overal in Frankrijk. Iedereen heeft inmiddels door dat Motorrijders een goede doelgroep zijn.
https://www.mcdonalds.fr/
 
Heerlijke airco, snelle suikers die er snel inklappen, koude cola en snel weer weg.
Voor elk wat wils. Btw in vgl met de Belgische biercultuur stelt de Franse niet veel voor. Er zijn ook wijngaarden in België..... ;)
 
Klopt helemaal daarom is het des te leuker om bier van juist de kleine brouwerijtjes in Frankrijk te drinken. Op Moto Dordogne hebben ze ook een aantal van dit soort biertjes staan.
 
Klopt helemaal daarom is het des te leuker om bier van juist de kleine brouwerijtjes in Frankrijk te drinken. Op Moto Dordogne hebben ze ook een aantal van dit soort biertjes staan.
Misschien nutteloze discussie met een liefhebber van Amerikaanse delicatessen maar toevallig ken ik zelfs een paar eigenaren van die micro brouwerijtjes. Verdienstige pogingen maar.... De mens is nu dood maar ik heb vroeger nog gesprekken gehad met een Brugse brouwer vijfde generatie.

Straffe Hendrik | The art of brewing
 
Ik zeg zeker niet dat ik daar een liefhebber van ben. Wilde meer aangeven dat je als motorrijder overal welkom bent. Ik kom er ook alleen als het ergens heel erg heet is. En ja ik ben zelf ook bij de Halve Maan op bezoek geweest in Brugge en ben een zeer fanatiek speciaalbierliefhebber. Vandaar dat ik graag de lokale biertjes wil drinken welke in Nederland niette krijgen zijn.
 
Ik zeg zeker niet dat ik daar een liefhebber van ben. Wilde meer aangeven dat je als motorrijder overal welkom bent. Ik kom er ook alleen als het ergens heel erg heet is. En ja ik ben zelf ook bij de Halve Maan op bezoek geweest in Brugge en ben een zeer fanatiek speciaalbierliefhebber. Vandaar dat ik graag de lokale biertjes wil drinken welke in Nederland niette krijgen zijn.
Brasserie Artisanale Bio La Lutine propose des bières bio blonde, blanche, brune, ambrée, aux noix, à la spiruline, de noël, elles sont brassées en dordogne à Limeuil depuis 2001
 
Terug
Bovenaan Onderaan