leuk verhaaltje over motorzaak..

Even een oude topic opratelen:

Ik was gisteren bij:
MOTOR CENTRUM EINDHOVEN (voorheen Groenen Motoren)

Was geinteresseerd in een 2001 CBR 929RR Fireblade. Motor zag er goed uit (geen zichtbare schade) en had weinig gelopen (7.555km). Prijs was ook goed: € 8.250,-.

22-11 een proefrit gemaakt. Motor voeldde goed aan (voor zover je daar kijk op kunt hebben met alleen Bandit 600 ervaring).
Bij terugkomst nog eenmaal de motor checken alvorens ik over de garantie wilde discussieren (3 maanden is te kort, zeker met de winter voor de deur). Daar viel op dat er een strookje olie over de koppelingspan liep. Vreemd en zeker al na zo weinig testkilometers (25km). Nog beter kijken en toen bleek de koppelingspan (als dat ding zo heet) eraf te zijn geweest en heel knullig (met vloeibare pakking) in elkaar te zijn gezet.

Mijn vraag was waarom een motor met zo weinig km's al de koppelingspan eraf heeft gehad? Dat wist hij ook niet. Ik heb hem aangegeven dat ik de eerste eigenaar wilde spreken om te vragen wat er is gebeurt. Dat moest te regelen zijn.

Vandaag gebeld door de zaak met de mededeling dat er geen olie lekte maar dat dat geknoeide benzine was. Ja ja, ik ben gek. Ik weet het verschil tussen olie en benzine wel. Het ene verdampt, het andere niet. Ik gaf hem aan dat dat best zo kan zijn maar die pan is er af geweest, dus ik wilde nog steeds de eerste eigenaar spreken. Dat werd geregeld. Uur later belde hij weer: hij had het nummer. De naam van de man: Ad.

Raar, die naam kwam me bekend voor. Ik tik het 06-nummer in in google en krijg 3 hits: handelaar in motoren en onderdelen. Koopt ook schadeonderdelen op.
Ik denk: die werkt óf voor die zaak of kent die mensen.

Na 18:00uur mocht ik bellen.
Ik krijg Ad aan de lijn en herkende zijn stem meteen: Adrie Groenen! Ik met hem mee gelult en het was een prima motortje. Niks mis mee. En die koppelingspan? Hij was de 2e eigenaar en de eerste eigenaar had hem verteld dat hij er zwaardere veren in had gezet. Leuk verzonnen, slecht opgevoerd.

Dat wordt dus niet mijn nieuwe motor! En als jullie slim zijn koop je daar ook niets!

HET ZIJN OPLICHTERS DIE SCHADEMOTOREN OPKNAPPEN EN VERKOPEN ALS Z.G.A.N.

Leer hiervan, koop er niets!

:) TNT :)
 
het verhaaltje die de topic starter verteld ben ik zelf bij geweest (in eerste post)

dusss duhhhhhhhh koop daar nooit iets
(misschien alleen kuipwerk maar meer niet)
 
heb zelf daar ook ooit eens een soortgelijk geintje gehad met een motorblok met uitgeslepen nummers :X


Staat ook ergens op het forum trouwens :P
 
Je kan er wel kopen, maar dan moet je handig zijn en flink kunnen afdingen :)
of er gewoon instinken :(
 
Vriendin van me had daar een '97 CBR 600 gekocht,niks op aan te merken en het gewoon goed gedaan.

Nu heeft ze echter een aanrijding gehad,gewoon verzekeringsgeld gekregen (TL) en heb wrak is weer opgekocht door Groenen!

Ben nou wel benieuwd met hoeveel km ie straks weer te koop staat en ik cruis daar wel een x langs om "te informeren" Als ze dan zeggen dat ie nooit schade heeft gehad zien ze me daar NOOOOOIT meer terug.

Maar tot nu toe mag ik er niks over zeggen omdat die CBR gewoon goed was :)

Als ik echter de ervaringen lees van anderen....... :(
 
Afgelopen voorjaar heb ik mijn vorige motor (F650)
ingeruild voor de R1100RT.
Die F650 had ik laatst mee als vervangend vervoer,
omdat de RT voor onderhoud was.
Blijkt dat de kilometerteller "stuk" is.
Snelheidsmeter doet het wel...
 
Vriendin van me had daar een '97 CBR 600 gekocht,niks op aan te merken en het gewoon goed gedaan.

Nu heeft ze echter een aanrijding gehad,gewoon verzekeringsgeld gekregen (TL) en heb wrak is weer opgekocht door Groenen!

Ben nou wel benieuwd met hoeveel km ie straks weer te koop staat en ik cruis daar wel een x langs om "te informeren" Als ze dan zeggen dat ie nooit schade heeft gehad zien ze me daar NOOOOOIT meer terug.

Maar tot nu toe mag ik er niks over zeggen omdat die CBR gewoon goed was :)

Als ik echter de ervaringen lees van anderen....... :(

Toch niet deze:
92835-1-1-2.jpg


Staat er voor 5.500 euri

:) TNT :)
 
Vriendin van me had daar een '97 CBR 600 gekocht,niks op aan te merken en het gewoon goed gedaan.

Nu heeft ze echter een aanrijding gehad,gewoon verzekeringsgeld gekregen (TL) en heb wrak is weer opgekocht door Groenen!

Ben nou wel benieuwd met hoeveel km ie straks weer te koop staat en ik cruis daar wel een x langs om "te informeren" Als ze dan zeggen dat ie nooit schade heeft gehad zien ze me daar NOOOOOIT meer terug.

Maar tot nu toe mag ik er niks over zeggen omdat die CBR gewoon goed was :)

Als ik echter de ervaringen lees van anderen....... :(

Ze kunnen ook eens af en toe per ongeluk iets goeds in-kopen/ruilen.. Kun je ze niet kwalijk nemen vind ik... :+


Maarrreh even het belangrijkste in dit topic:

Oost, zuid, noord? is toch allemaal buit'n de RANDSTAD??? })
 
trouwens wel oud topic

Maar een oude vos .......
sinds kort staat er een zwarte cbr600rr te koop met maar 10.000km,bj2003 bijna in nieuwstaat als je hun site mag geloven.......
goh....ik had toch echt 29.000km op de teller, toen ik op m'n plaat ging. Zal vast en zeker niet mijn motor zijn, die heel toevallig door groenen motoren is gekocht
 
Gaat lekker zo met Groenen... komen steeds meer verhalen bij...

Ik heb er vorig jaar een Kawa ZX9R gekocht en ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Het enige wat toen aan de motor was dat de banden kaal waren, ze hebben er toen 2 goede banden opgelegd. Verder waren de ketting en remblokken versleten maar dat zag ik al tijdens de proefrit. Ik heb gelijk na de aankoop een nieuwe ketting bij Motoport Westerhoven laten monteren en de remblokjes vervangen. Ik rij nu al anderhalf jaar zonder problemen.
 
Zoals al eerder gezegd; je kunt ze het niet kwalijk nemen als ze een keer een goeie motor verkopen :P heb jij mazzel ;)

Maar zonder gekheid, ze zullen heus wel goeie motors hebben staan.
Dit zullen voornamelijk motoren zijn die ingeruild zijn op een nieuwe denk ik.
 
Groenen motoren heeft anderhalf jaar geleden mijn zwarte falco van 2000 opgekocht.
Deze motor was totall loss en volgens de site van rdw rijdt ie weer vrolijk rond.
Dus dat zegt genoeg.

Iemand toevallig daar een aprilia falco gekocht????

nee, ik zou er nooit een motor kopen, maarja daar staan ze ook om bekend.
 
Heet groenen tegenwordig niet "motorcentrum eindhoven" :?
Misschien vonden ze 't nodig om de naam te veranderen :X
 
Groenen motoren heeft anderhalf jaar geleden mijn zwarte falco van 2000 opgekocht.
Deze motor was totall loss en volgens de site van rdw rijdt ie weer vrolijk rond.
Dus dat zegt genoeg.

Iemand toevallig daar een aprilia falco gekocht????

nee, ik zou er nooit een motor kopen, maarja daar staan ze ook om bekend.
Kan natuurlijk ook verzekeringstechnisch total loss geweest zijn ;)
 
ja heet tegenwoordig motorcentrum eindhoven. ik wist dat niet. Ben momenteel naar een nieuwe motor aan het kijken en zag een mooie staan bij motorcenter Eindhoven, ik dus een mailtje gestuurd voor info, kreeg ook een mailtje terug.
Onderaan stond mvg Adrie.
Toen begon bij mij een lampje te branden, hahaha, dus daar hoef ik niet te gaan kijken.

Het is trouwens triest gesteld met de motorzaken. Ben al bij verschillende zaken geweest voor een motor, maar keer op keer proberen ze je te bezeiken.

Joppen motoren (schademotoren)
Cabo Meerssen (schade motoren, onjuiste km standen)
HP motoren Eemnes (2 maal gebeld voor een blade en twee maal gevraagd of het geen import was, dat was het niet, dus ik er naar toe vanuit Sittard 180km, blijkt het een duitse motor te zijn, die eruit ziet als of hij al een halve ton erop heeft zitten)

Nee hier kan ik me vreselijk om ergeren.
Wordt tijd, dat motorzaken ook een soort keurmerk gaan krijgen.
Heb wel al vernomen dat ze hiermee bezig zijn.
Dus wie weet.
 
Kan natuurlijk ook verzekeringstechnisch total loss geweest zijn ;)

ja het was verzekerings technisch, maar er moest heel wat aan gebeuren ( frame en achterbrug scheef, kappen, achterwiel, stuur noem maar op.)

Nee waar ik me zo aan erger is dat deze motor gewoon wordt opgeknapt en als schadevrije motor wordt verkocht. Dit is niet juist en als het niet goed gemaakt is, ook nog eens gevaarlijk vor de nieuwe eigenaar, die denkt een perfecte motor te hebben gekocht.
 
Na deze topic doorgelezen te hebben, ben ik ook eventjes naar de website van motor centrum Einhoven gesurfd.
Tot mijn verbazing zag ik mijn oude Tuono te koop wordt aangeboden als zijnde hagelnieuw, terwijl hij echt tl was, iets over de 8000,00 euro schade.
Mijn advies begin er niet aan.

gr Frans
 
Jullie verhalen bevestigen mijn vermoedens. Ben een aantal keren binnen geweest voor een motor. In Luijksgestel hadden ze een zeer grote voorraad schademotoren achter het pand staan. Bij mij gaat er dan altijd een lichtje branden. De motoren die er staan zijn vaak niet duur en dat werkt aanlokkelijk. Hij voert ook Ducati's in uit Duitsland (waar hij de historie niet van kent). Nou ik denk dat ik die wel kan bedenken. :P Ik ga daar nooit een motor halen. Dat is iig zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan