Leuke bochtjes e.d. in Gelderland?

Bij Nijmegen over de waalbrug. Meteen rechts eraf en onderaan rechts.

Dan is het gewoon een kwestie van OP de dijk blijven rijden. :)

Maat van me is dat tot twee keer toe niet gelukt vorig jaar. Gheghe.
Was overigens de andere kant op, voorbij Bemmel richting Huisen.
 
Bij Nijmegen over de waalbrug. Meteen rechts eraf en onderaan rechts.

Dan is het gewoon een kwestie van OP de dijk blijven rijden. :)

Maat van me is dat tot twee keer toe niet gelukt vorig jaar. Gheghe.
Was overigens de andere kant op, voorbij Bemmel richting Huisen.

Onderaan links is ook leuk. Ijsseldijk Deventer-Zwolle ook (beide kanten). De achterhoek in en een willekeurige afslag nemen is ook verrassend. :)
 
Dat stukje van Lent binnendoor naar Bemmel geloof ik is ook lekker... zitten een paar snelle bochten in die ook nog eens overzichtelijk zijn.
En natuurlijk Nijmegen richting Tiel... dan natuurlijk helemaal door naar het westen naar daar is het off-topic :)
 
Bij Nijmegen over de waalbrug. Meteen rechts eraf en onderaan rechts.

Dan is het gewoon een kwestie van OP de dijk blijven rijden. :)

Maat van me is dat tot twee keer toe niet gelukt vorig jaar. Gheghe.
Was overigens de andere kant op, voorbij Bemmel richting Huisen.

ik woon tegenover huissen, en rij helaas niet vaak op de dijk naar nijmegen, maar ben dat wel van plan te gaan doen in de zomer, want die dijk is lekker!!!!!!!!
misschien kom ik nog wel wat van jullie tegen, lijkt me leuk!!
omdat ik ligt rijbewijs heb rij ik honda xr250r, het verrotte is dat je dan niet echt goed naar meetings kunt, een xr is niet echt om te touren....(en loopt max 120 en das niet fijn met een stukkie autobaan)
 
Onderaan links is ook leuk. Ijsseldijk Deventer-Zwolle ook (beide kanten). De achterhoek in en een willekeurige afslag nemen is ook verrassend. :)

Als je toch besluit om over deze dijk (N-337) te gaan rijden, let dan even op voor in het wild staande kliko´s
 
Zou je toch aanbevelen om eens bij onze oosterburen te rijden: mooiere wegen, niet-pittende automobilisten, weinig snelheidscontroles. :} Ik kom vaak in de omgeving van Gescher/Gronau, erg prettig daar, vooral voor de wat haastige rijders.
 
Bij Nijmegen over de waalbrug. Meteen rechts eraf en onderaan rechts.

Dan is het gewoon een kwestie van OP de dijk blijven rijden. :)

Maat van me is dat tot twee keer toe niet gelukt vorig jaar. Gheghe.
Was overigens de andere kant op, voorbij Bemmel richting Huisen.

Is dat een dijk met of zonder fietsers en omwonende met hooivorken op je
ideale lijn ? Natuurlijk heb ik daar geen ervaring mee als sociale, verantwoorde, met andere rekening houdende, niet voor andere verpestende en anticiperende motorrijder. O-)
 
Bij Nijmegen over de waalbrug. Meteen rechts eraf en onderaan rechts.

Dan is het gewoon een kwestie van OP de dijk blijven rijden. :)

Maat van me is dat tot twee keer toe niet gelukt vorig jaar. Gheghe.
Was overigens de andere kant op, voorbij Bemmel richting Huisen.

Dat is een mooie dijk, ik bewaar daar wel goede herinneringen aan: m\'n eerste Duc kilometers 8-)
 
Zou je toch aanbevelen om eens bij onze oosterburen te rijden: mooiere wegen, niet-pittende automobilisten, weinig snelheidscontroles. :} Ik kom vaak in de omgeving van Gescher/Gronau, erg prettig daar, vooral voor de wat haastige rijders.

Wat bij onze oosterburen ook een voordeel is dat de snelheidscontrole´s m.b.v. camera´s bijna altijd ( misschien wel altijd ? ) van voren wordt geflitst.
 
Wat bij onze oosterburen ook een voordeel is dat de snelheidscontrole´s m.b.v. camera´s bijna altijd ( misschien wel altijd ? ) van voren wordt geflitst.
\'Tis nog veel gekker, bij de écht haastigen flitsen ze van opzij........
scatter.gif
 
Vanuit Nijmegen over de dijk naar Arnhem, (tot Huissen dan). Je kunt een stuk niet over de dijk maar in dit stuk liggen zeker ook hele mooie bochten!!!! Ander kant op is ook mooi. Een maat van mij is daar ook een keer met zijn SM de weilanden ingereden.
Verder vind ik de wegen rond groesbeek ook heel mooi om te rijden.

Je kunt ook aan de kant van Nijmegen eens over de dijk richting Oss, Den Bosch rijden. Daar zitten ook leuke bochten. Kun je ook een bezoekje brengen aan Heusden!! Leuk terrasjes en goeie puntzakfriet!! Maareuh ut ging over bochten!

Dit zijn voor mij toch wel een beetje de leuke bochten die niet zover van huis liggen.
 
Dijk naar deventer idd mooi, alleen dat van die fietsers en hooivorkhoudende boeren is een probleem..,
en het dijkje nijmegen arnhem (huissen) is met name op de zomeravond nog wel uitkijken geblazen. Het is heel naar als je een bocht iets te hard uitkomt en je moet meteen in de ijzers omdat er zo\'n flits/laser controle staat..

verder kun je ook nog bij ressen het klaverblad op, is wel uitkijken met de vangrail, en als er een paar te veel tegelijk bochtjes aan het draaien zijn wil het wel redelijk snel voorkomen dat je verzocht wordt ergens anders te gaan rijden..
 
Omgeving Hengelo (gld uiteraard)... bij het stratencircuit... Luttenbergring? Zijn wel leuke bochten te vinden. En inderdaad in Duitsland... Gescher, Schoppingen, Ochtrup. In die omgeving... :9
 
Van Rhenen naar Amerongen. Paar lekker bochten.
Bij Amerongen de dijk op en vervolgens door tot bijna Rotterdam
 
Wat dacht je van de Kallenbroekerweg van Barnevald naar terschuur. Zat vroeger in de tulpen rally, motorrijders uit de omgeving vinden hem te bochtig, ik woon er aan, hij is echt te gek. Iedere keer weer proberen om hem sneller af te leggen.
 
Dijk van Zaltbommel naar Brakel.
Niet zo lang maar wel strak asfalt.

Bocht bij Heesbeen / Heusden (is wel net geen gelderland maar toch)
Die wegen beheerder daar heeft er een feeest van gemaakt ook aan de overkant van de maas ligt een schitterende doordraaier.
 
Tussen barneveld en stroe zitten 2 heel leuke bochten (adviessnelheid 60 km) vlak bij barneveld) helaas is daarna de bebouwde kom sterk uitgebreid (althans het bord verplaatst) dus het is maar een kort stukje :(
 
Laatst bewerkt:
Nog een mooie dijk bij nijmegen is als je vanaf de waalkade wegrijdt en dan rechtdoor ipv rechts omhoog.

Dan voorbij woonboten links, en aan het einde van die weg weer links.
Nadeel van deze dijk/landweg is dat het er stikt van de fietsers en skaters. Ik vind het een mactig mooie dijk met heel mooi asfalt maar je moet er echt op zaterdag voor 9.00 \'s-ochtends overheen gaan want na 11.00 ben je alleen maar agressieve fietsers aan\'t ontwijken.

O,ja routebeschrijving hierboven doe ik uit m\'n hoofd dus zelf ff checken offie helemaal klopt. Een Nimweger die dit misschien kan bevestigen?
 
POSBANK !!! Enig Nederlandse weg met haarspel bochten he... Van Rozendaal en De Steeg dus. (of andersom) Bij Hoenderloo ook mooi weggie. Ach overal in Gelderland weet ik ze wel te vinden. Zijn er zoveeeeeeel in Gelderland.
Dijken ook genoeg ja, Dijk bij Huissen is heerlijk asfalt, overzichtelijk ;)


Over posbank:
Ga niet op zondag daar rijden, liefst tijden etenstijd ofzo, dan kun je hard doorrijden ! })
 
Postbank is idd ok, maar wel vaak wielrenners, die zijn pas irritant als ze in een peleton rond rijden..

Gaan geen meter aan de kant en rijden met z\'n tienen naast elkaar als het even kan..
 
Postbank is idd ok, maar wel vaak wielrenners, die zijn pas irritant als ze in een peleton rond rijden..

Gaan geen meter aan de kant en rijden met z\'n tienen naast elkaar als het even kan..
Volgas geven zodat je toerental tegen de begrenzer \"klappert\", wordt zelfs de meest geharde wielrenner nerveus van. ;)
 
Jawel, is ook leuk maar je moet weer afremmen en zo :(
K\'heb niets tegen wielrennen, alleen als wij de postbank over rijden zijn we aso\'s, maar met z\'n tienen naast elkaar rijden is SPORT. dat en het feit dat je accuut een grote bek krijgt. Ik werk in Rheden en als het mooi weer is ga ik wel vaker na het werk even over de postbank en het komt niet 1 keer voor, iedere keer. En dan niet alleen tegen motorrijders maar ook voetgangers zijn hun leven niet veileig met die razende peletons..

Maar goed, op het wielren-forum zullen dit soort verhaaltjes ook wel staan maar dan hebben ze het vast over ons }) met de toerenbegrenzers en de voetgangers.

misschien moeten we een keer een peleton motorrijders samenstellen en dan zien ze het misschien ook wel als sport O-) en niet als een stel aso\'s die de postbank onveilig maken :?

Je weet het niet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan