Levensduur Michelin Pilot Power, ervaringen

Michelin Pilot Power is:

  • Een miskoop

    Stemmen: 3 1,5%
  • Slecht bevallen

    Stemmen: 3 1,5%
  • Niet goed, niet slecht

    Stemmen: 2 1,0%
  • Een fijne band

    Stemmen: 22 11,3%
  • Een super band

    Stemmen: 164 84,5%

  • Totaal aantal stemmers
    194
13.000KM met een Power?? Ongelofelijk, dat heb ik nog nooit gehaald.
Maximaal 4500 km, maar dan wel met een Tuono (= brute twee-cilinder).
Boven de 8.000 kom je niet vaak tegen met de Power, maar dat is ook niet de doelgroep.
Als de KM's belangrijk zijn, dan is de Road de betere keuze.

En de natte grip tussen de Road en de Power zijn zeker niet te vergelijken, de Power is de koning van de natte wegen, de Road een normale band in de regen.
 
Pilot road is een hardere tourband, pilot power een ronde,zachte,sportieve band.
Het ligt aan je rijstijl welke band je het beste kan nemen. Ook de pilot road is geen slechte band, de power stuurt wat makkelijker en geeft wat meer grip.
De natte grip is zowel voor de road als de power zeer goed.

Ik heb de powers er nu een jaar onder liggen en meer dan 10000 km gemaakt, en ik kan met de achterband nog wel een 3000 kilometer halen. De voorband ziet er nog helemaal prima uit, die gaat nog wel een jaartje mee.
Slijtage valt me 100% mee.

Moiuh,

Wat voor motor heb je? En hoe is je rijstijl?
-O-
 
4500km erop zitten, met ongeveer 2500 km snelweg, dan blijft die echt niet meer zo mooi rond.
 
Ik heb nu Dunlop Qualifiers onder mijn 2006 r6, maar de grip is tot nu toe goed. Ik had liever MPP's, want daar heb ik tot nu toe goede ervaringen mee. Ik begon pas nog wat te glijden over het voorwiel, maar ik denk eerder dat dat aan de vering ligt.

Het aantal kilometers wat je met een band haalt is, denk ik, ook veel afhankelijk van de afstelling van de vering... :?

Pilot Power ... fantastische band!
 
Moiuh,

Wat voor motor heb je? En hoe is je rijstijl?
-O-

Ik heb een Firestorm en heb een vrij vlotte tot sportieve rijstijl.
Anders gezegd ik ben niet vies van het circuit, klaverbladen, sprintjes etc.
De banden gaan zowel voor als achter kompleet tot op de rand. M'n voetsteun gaat vaak over het asfalt.

Ik moet zeggen dat de juiste veer instelling, + andere voorvering wel helpt voor de slijtage.
Ik denk dat ik een vrij soepele rijstijl heb.
 
Netjes, maar circuit gereden? VInd ik wel weinig hoor, 3700 :S
5 sessies van 20 munuutjes zandvoort en de rest gewoon op straat.
Motor is netjes met ohlins afgeveerd :Y
Banden blijven er zelfs na het circuit met 28Gr buitentemp erg mooi uitzien.
Alleen ik denk dat een 190 beter is voor een 6 inch velg dan de 180 die er nu opzit.
Band gaat namelijk over de rand ,randen vouwen dubbel.
Bandenspanning is in orde.
 
zijn pilot powers beter dan supercorsa's kwa grip?

Als je de nieuwe MPP 2CT neemt zéker. De MPP is al zeer goed en de 2CT doet er vanwege zijn dual compound er nog een goede schep bovenop qua grip. Hier http://two-wheels.michelin.com/2w/front/index.jsp?codeRubrique=2092004103725&codePage=2092004103725_07092004135921&lang=EN lees je wat info. Ongelofelijk, maar 4 graden minder dan een wasechte slick en in de regen 43 graden, wat een wereldband :} . Lees dit http://www.superbike.co.uk/products/tyres/SuperBike_on_the_launch_of_the_new_Michelin_Pilot_Power_2CT_news_80529.html stukje van Colin Edwards met de M1 maar eens. Hier http://www.michelin.de/de/news/news_detail.jsp?id=16795&codeRubrique=1083 nog wat uitleg over de compounds.
 
Heeft de MPP 2CT nu minder snel last van en vlakke kant op de band dan de gewone MPP? (door net iets te veel snelweg richting de alpen)
 
Heeft de MPP 2CT nu minder snel last van en vlakke kant op de band dan de gewone MPP? (door net iets te veel snelweg richting de alpen)

Nee, de zijkanten zijn zachter geworden, het loopvlak in rechte lijn is gelijk gebleven.
Dus daar weinig verbetering.
Wel meer grip vanaf 35 graden (hoek, niet temp)
 
Nee, de zijkanten zijn zachter geworden, het loopvlak in rechte lijn is gelijk gebleven.
Dus daar weinig verbetering.
Wel meer grip vanaf 35 graden (hoek, niet temp)
Dat vindt ik wel jammer, het is een perfect band :} ,maar net iets te veel snelweg, en er zit al zo'n vervelend vlak stuk in.
 
Dat vindt ik wel jammer, het is een perfect band :} ,maar net iets te veel snelweg, en er zit al zo'n vervelend vlak stuk in.

Is dat ook misschien niet mede veroorzaakt door onjuiste bandenspanning?

Zeker als je lange stukken met hoge snelheid rijdt wel beter om de juiste spanning te hebben.
(Voor op de snelweg en bij volle belading/met z'n tweenen wordt 2.5 v / 2.9 achter opgegeven.)
 
Laatst bewerkt:
Is dat ook misschien niet mede veroorzaakt door onjuiste bandenspanning?

Zeker als je lange stukken met hoge snelheid rijdt wel beter om de juiste spanning te hebben.
(Voor op de snelweg en bij volle belading/met z'n tweenen wordt 2.5 v / 2.9 achter opgegeven.)
Neen de bandspanning wordt altijd voor een grote trip gekontroleerd.
Maar misschien moet ik het gewoon voor lief nemen.
 
MPP achterop de ZX6R gehad; 25 km. Toen was die verkocht. Maar hoorde later van die meid die hem gekocht had, dat het superbandjes zijn en haar erg veel vertrouwen hebben gegeven in de motor en het rijgedrag.

Volgens mij en velen die er in mijn omgeving mee rijden kun je zo'n 6000 km mee doen voordat je ze moet vervangen. Afhankelijk ook weer van je rijgedrag en type motorfiets. Maar met 6000km moet je er toch echt wel komen.
 
Neen de bandspanning wordt altijd voor een grote trip gekontroleerd.
Maar misschien moet ik het gewoon voor lief nemen.

Ik kan nog niet echt vergelijken, maar ik heb de laatste vijf jaar met Pirelli Dragon Evo Corsa gereden, en die waren letterlijk na twee kleine stukken autobahn op topsnelheid, dus totaal zo'n 60 km, al zichtbaar vierkant. Daar hebben de MPPs naar mijn idee minder last van.
Op Zandvoort alleen wel gemerkt dat de opgegeven spanning achter 2.2 waarschijnlijk aan de hoge kant is, want hij begon af en toe toch een beetje te stuiteren en brak na een genomen bocht 1 keertje behoorlijk uit. Toen ben ik ook maar gelijk naar de kant gegaan.... B|
 
even een klein vraagje, wou hiervoor geen nieuw topic starten, dus hier dan maar!

ik was van plan om de MPP's te kopen maar nu kan ik goedkoper ergens pirelli supercorsa pro's kopen. ik ben nog maar een beginnend motorrijder maar ik vind dat je op banden niet hoeft te besparen, hoe meer grip hoe beter 8-)

wat zijn de bevindingen van die supercorsa's en hoe zit het bij nat weer?

heb gehoord dat her wat minder is bij nat... is het dan zoveel minder als bij de MPP?

greetz
 
Mijn pilot power ging achter 10.000km mee. Echt veel profiel zat er toen ook niet meer op.

FF wat anders: Mooie Bike heppie te koop!

Hep ik ook gehad en in april ingeruild tegen mijn 2005 1000RR-Fireblade!

full


:W :W :W :W

Pilot Powers wil ik na mijn bandjes die er nu opzitten (Diablo Corsa) wel gaan proberen! *O* *O* *O*
 
Op mijn Monster 1000 is de achterband net geen 9000km meegegaan.
Toen was er al wel een paar 100 km geen tekening meer op het loopvlak.

In die 9000km zaten ook 2 circuit sessies.

Voor mij een superband! (de 2de zit er ondertussen ook al op).
 
Terug
Bovenaan Onderaan