henkpenk
Die hard MF'er
Lijkt mij beter dan 1.000 tot 1.700 euro tegen een gebruikt ABS systeem smijten dat om te beginnen in de basis niet deugt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eens, alleen vind ik ABS eigenlijk wel een must op zo'n motor en mocht je hem ooit verkopen dan krijg je er niks meer voor. Geen ramp, zonder abs kun je prima rijden en de kosten die je bespaart door het niet te fixen kan je afstrepen tegen de verminderde waarde.Lijkt mij beter dan 1.000 tot 1.700 euro tegen een gebruikt ABS systeem smijten dat om te beginnen in de basis niet deugt.
Zodra de boel gereviseerd is deugt het zeker wel weer. Het systeem werkt super op deze motoren als die het maar doet, wat hij na reviseren wel aanzienlijke tijd blijft doen.Lijkt mij beter dan 1.000 tot 1.700 euro tegen een gebruikt ABS systeem smijten dat om te beginnen in de basis niet deugt.
Met de minimumeisen knal je keihard op je voorganger als je pech hebt. Het is gewoon een slecht ontwerp. 5.8m/s² is volgens mij het minimum maar een beetje motor haalt bijna 10.Overigens is dat niet helemaal waar, ook zonder bekrachtiging voldoet de motor aan de minimum eisen voor de remkracht. Alleen moet je wel ineens veel harder knijpen (en het haalt het uiteraard niet bij bekrachtigd). Omdat je dat niet gewend bent, lijkt het net of ie helemaal niet remt.
Haal het systeem er tussenuit, en de motor remt prima, net als elke andere niet bekrachtigde motor.
ABS is zeker niet noodzakelijk om een fatsoenlijke noodstop te maken, maar je moet wel leren om niet als een blind paard meteen de remhendel tot max te trekken. Oefenen dus.
En ook afleren om je achterrem te gebruiken. Blokkeert dan je voorwiel, dan heb je nog altijd een draaiend achterwiel, en blijf je gewoon overeind (zoals ik laatst weer had toen ik wel als een blind paard op een gravelweg in mijn rem aan het knijpen was)
En ook afleren om je achterrem te gebruiken.
Met de minimumeisen knal je keihard op je voorganger als je pech hebt. Het is gewoon een slecht ontwerp. 5.8m/s² is volgens mij het minimum maar een beetje motor haalt bijna 10.
Ik ben zeker gek op dit ding. Alleen ook financieel gezien is het geen doen om hem in deze staat weg te doen.. Ik heb met mijn motorzaak gesproken en inclusief reveseren, demontage, montage etc etc ben ik c.a. 1700€ kwijt. De officiele BMW Motorrad dealer in Enschede geeft aan dat een nieuwe pomp + installatie op ongeveer 3500€ komt..En soms ben je gewoon gek op een motor, met kwaaltjes en al, en wil je er nog niet van af.
Ik vind de k1300s sowieso de meest makkelijke motor die ik ooit heb gereden bij langzame snelheid. Dat ding is belachelijk stabiel, ik kan er praktisch stil mee staan.Ik merk het vooral op lagere snelheden dat de motor stabieler is, bochten kan ik weer vloeiend nemen waar ik voorheen continu kleine correcties moest maken. Verder merk ik als ik bij een stoplicht langzaam tot stilstand kom dat ik veel minder moeite hoef te doen om het evenwicht te bewaren. Sturen gaat veel lichter.
Die stabiliteit merk je ook goed met hard remmen. Bij sommige motoren is het stukje noodremmen van 10km/u tot 0 een beetje "spannnend". Je merk dan dat de motor soms nog links of rechts wil vallen. Ik overdrijf, maar je snapt vast wat ik bedoel. De K blijft volledig stabiel, geen enkele beweging te voelen. Het is echt gewoon een heel makkelijke motor om op te rijden.Ja dat valt mij ook op. Zeker als je met een groepje rijdt zie je de verschillen goed.
Ik heb hetzelfde probleem een paar keer gehad. Soms helpt contact uit en aan wel. Wel heel vervelend als je lekker aan het optrekken bent en ineens niet kunt schakelen. Heb connectoren tussen ecu en sensor bij de pook wel eens los gehad en schoongemaakt, maar nog geen succes.Mijn shift assist is gestopt met werken halverwege de rit. Schakelen werkt prima maar de shift assist niet meer. Heel soms doet hij het nog een keertje. Lijkt erop dat er iets geen of slecht contact maakt of iets anders.
Tips? Geen foutcodes bij het uitlezen.
Vandaag weer getest. Ook gestopt en na een minuut of 10 weer gestart. Geen issues. De shift assist werkt zoals altijd. Geen idee waardoor het kwam. Misschien vocht ergens? Geen idee...Volgens werkt de koppelingschakelaar maar ik zal het morgen even testen. Geen foutcodes in iedergeval.