lichten uit

kawajunk

Die hard MF'er
8 jun 2006
432
0
Hilversum
raar maar waar.
vaak genoeg kom ik nog motorrijders tegen die hun lichten nog uit hebben staan |( , om dat ik hier geen voorstander van ben vroeg ik me eigen af of er niet een of ander algemeen gebaar of teken is om ze dit duidelijk te maken.
ik heb het al eens geprobeerd door zelf met me lichten aan uit te gaan knipperen of me snelheid terug te laten vallen om ze erop te attenderen maar dit word meestal niet begrepen B|
hoe doen jullie dit en misschien is er al een algemeen teken voor alleen ken ik hem nog niet
 
dat is net als met motorkleding... dat moet iedereen zelf weten.
Bij nieuwere motoren kan vaak het licht niet meer uit
 
Gewoon tot stoppen dwingen door de motor er dwars voor te gooien en zelf hun lamp aan doen.... zeer effectief.

Nee, maar zonder dollen. Is heel moeilijk om mensen iets duidelijk te maken tijdens het rijden. Één keer iemand proberen te attenderen waarbij de onderplaten van de auto half los hingen en over het wegdek schuurde. Knipperen, noodsignalen de hele rambam. Maar dat hebben mensen gewoon niet door.
 
Laatst bewerkt:
JoooowH het is vrijdag *O* *O* , algemeen gebaar _O- _O-
Nah als we overal een algemeen gebaar(en) voor zouden hebben voor alle dingen waar we geen voorstander voor zouden zijn , dan kwam er van dat rijden geen flikker meer _O- _O-

Dus is er een algemeen gebaar voor al die algemene gebaren . :? :? :?

homer_kiss_my_ass-t.jpg
_O-
 
Niets... lekker laten rijden. Wat ik gevaarlijker vind zijn auto's waarvan beide remlichten stuk zijn... heb het 1x aan iemand kunnen zeggen, maar zo vaak krijg je die kans niet. En dan rijd jij er eventueel achterop of een ander en is de persoon met kapotte verlichting niet de schuldige (als je 'm goed genoeg hebt aangereden).

Maar zonder verlichting gewoon door laten rijden, gewoon hopen dat ze een nieuwere motor kopen waar de verlichtingsknop weg is en hij altijd aan staat :+
 
iemand kan het natuurlijk ook per ongeluk vergeten zijn hé .. bijv. omdat accu leeg was of wat dan ook

maar goed een keer met je lichten seinen of uit doen lijkt me de beste oplossing
 
Niets... lekker laten rijden. Wat ik gevaarlijker vind zijn auto's waarvan beide remlichten stuk zijn... heb het 1x aan iemand kunnen zeggen, maar zo vaak krijg je die kans niet. En dan rijd jij er eventueel achterop of een ander en is de persoon met kapotte verlichting niet de schuldige (als je 'm goed genoeg hebt aangereden).

Maar zonder verlichting gewoon door laten rijden, gewoon hopen dat ze een nieuwere motor kopen waar de verlichtingsknop weg is en hij altijd aan staat :+
Die waarschuw ik meestal ook ff bij het stoplicht, moet je soms die gezichtuitdrukking zien... vooral als er kinderen achterin zitten.

Ooit eens een gewaarschuwd dat er helemaal niks brandde qua remlichten, 3 weken later reed ie nog zo rond.... toch maar ff via andere wegen gemeldt.


En die motorrijders zonder licht? Apart he dat je dat pas sinds de eerste mooie dagen weer ziet. Meestal met bruine veterschoenen en gewone jassen aan en geen handschoenen en zachte banden.
 
Ja lekker laten we nog wat verplichten en ze politie iets geven waar ze in het kader van veiligheid voor kunnen bekeuren...

dit geld voornamelijk voor de koekblikker, hoeveel er wel niet rondrijden met schemer of slecht weer zonder licht is echt ongelooflijk. ook wij willen kunnen zien wat eraan komt.
en ik denk dat de meeste motorrijders zonder licht dit perongeluk doen vanwege startproblemen, dus hier zou ik ze graag voor willen waarschuwen.

de automobilist blijft toch eigenwijs
 
dit geld voornamelijk voor de koekblikker, hoeveel er wel niet rondrijden met schemer of slecht weer zonder licht is echt ongelooflijk. ook wij willen kunnen zien wat eraan komt.
en ik denk dat de meeste motorrijders zonder licht dit perongeluk doen vanwege startproblemen, dus hier zou ik ze graag voor willen waarschuwen.

de automobilist blijft toch eigenwijs

De meeste motorrijders hebben idd hun verlichting al aan. Maar ik wijs ze hier alleen op als ze ook slecht zichtbaar zijn, schemer, regen ed. Zelfde bij automobilisten.

Ik doe dit door mijn verlichting even helemaal uit en weer aan te doen eventueel vooraf een korte knipper met grootlicht.
Degene die het snappen doen gelijk hun licht aan en andere rijden stug door.
 
Ik vind het ook stom, maar het overkomt mij ook wel eens. Het is dan niet bewust. :?
Ja, en dan ben ik blij als iemand mij daar op attendeert. :}

Met de lichten seinen is meestal wel voldoende. :+
 
De meeste motorrijders hebben idd hun verlichting al aan. Maar ik wijs ze hier alleen op als ze ook slecht zichtbaar zijn, schemer, regen ed. Zelfde bij automobilisten.

Ik doe dit door mijn verlichting even helemaal uit en weer aan te doen eventueel vooraf een korte knipper met grootlicht.
Degene die het snappen doen gelijk hun licht aan en andere rijden stug door.
Dan denk ik: wat een mafketel. En uiteraard rijd ik stug verder })
 
Laatst bewerkt:
Tsja, altijd lichten aan is mijns inziens een beetje overdreven. Kijk, met overhangende bomen, slecht zicht of andere redenen waarin je je licht beter kan voeren, heel goed! Maar altijd je lampen aan zorgt er ook voor dat ze sneller stuk gaan, en dat er dus mensen rondrijden met maar 1 licht of geen enkel, en dat is volgens mij nog veel gevaarlijker dan je lichten uitdoen waar het écht niet nodig is ze aan te hebben, zoals op klaarlichte dag op de snelweg... Dan spaar ik mn lampen toch liever tot het moment dat ik ze echt nodig heb...
 
Laatst bewerkt:
dit geld voornamelijk voor de koekblikker, hoeveel er wel niet rondrijden met schemer of slecht weer zonder licht is echt ongelooflijk. ook wij willen kunnen zien wat eraan komt.
en ik denk dat de meeste motorrijders zonder licht dit perongeluk doen vanwege startproblemen, dus hier zou ik ze graag voor willen waarschuwen.

de automobilist blijft toch eigenwijs
Nu heeft de automobilist het gedaan _O- _O-
De meeste klooijoo's hiero hebben naast hun motor ook een koekblik .
Dus als ze op de brommer zitten dan is het ok... zo gauw ze in hun koekblik springen en hun verlichting vergeten zijn ze eigenwijs :/
 
Mijn motor komt uit Canada, heb geen lichtschakelaar voor gewoon licht, altijd aan, daarnaast ook mijn voorste knippers altijd aan :)

met de auto heb ik ook altijd tijdens het rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan