Linker handvat verwijderen..

rjeggens

MF veteraan
14 jul 2003
1.554
0
Eelde
Ik moet dus een nieuw stuur op mijn Div zetten. Heb besloten er gewoon 1tje van de sloop te halen. Nou ben ik aan het prutsen om mijn huidige kromme stuur te demonteren, alleen het lijkt wel of ze het rubber van het linker handvat eromheen gelijmd hebben. Geen gang in te krijgen. Open snijden wil ik niet, want ik wil hem weer om het nieuwe stuur doen. Hoe krijg ik dit in godsnaam los.
 
Heb je een compressor?

Blaas er met lucht tussen en tegelijkertijd trekken/draaien.
Trek je em erzo af ;)

Gelijk een tip voor op je nieuwe stuur:
Laat wat thinner in je handvat lopen,zodat ie goed nat is.
Dan over je stuur schuiven,na 2 minuten is de thinner verdampt.
Dan zit je handvat goed vast *D

Succes
 
Als het goed is zit het inderdaad gelijmd...........weleens tijdens het rijden een los handvatrubber in je hand gehad ipv een stuur?
Ik zou gewoon voor een paar euro's een nieuw setje kopen of anders kun je het eens proberen door er met een luchtpistoolt onder te blazen en het er zo vanaf te blazen.
 
bij Roukema een schitterend setje handvaten voor 6 euries,maar je kunt nog proberen met een schroevendraaier/pladbed rondom naar binnen te steken en er gelijk wat benzine ingieten als je tot het eind komt doet de rest :}
 
Ok.. nieuw setje 6 euri, dan doe ik niet moeilijk.. gewoon nieuw setje halen dus. Compressor heb ik niet, dus da's niet echt een optie. Met de schroevendraaier of de gasbrander kan ik het idd altijd nog proberen. Morgen gaat het spul over, kan ik weer recht sturen :)
 
Gewoon een dunne schroevendraaier er tussen prikken (uiteraard niet in het rubber...) en rond het stuur draaien. Daarmee "breek" je de lijmlaag. Meestal gaat het handvat er dan met wat draaien en trekken zo af.
 
Op donderdag 20 mei 2004 20:45 schreef De Sprinkhaan het volgende:

Gelijk een tip voor op je nieuwe stuur:
Laat wat thinner in je handvat lopen,zodat ie goed nat is.
Dan over je stuur schuiven,na 2 minuten is de thinner verdampt.
Dan zit je handvat goed vast *D

Succes

Goed idee,ff een uurtje wachten en je handvat valt er vanzelf weer in stukjes af.
Probleem lost zichzelf op. :+
Sommige rubbersoorten houden niet zo van die agressieve vloeistoffen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan