Lopen met motor tijdens winterstop

Steffie1990

MF'er
11 apr 2013
136
0
Kortgene
Beste forumleden.

Ik heb verschillende topics doorgelezen opzoek naar antwoord op mijn vraag. Helaas geen antwoord kunnen vinden dus vraag hier maar even raak.

Binnenkort ga ik verhuizen, van de ene naar de andere kant van de stad. Helaas is op 1 december bij mijn verzekering de winterstop ingegaan en kan ik er nu niet meer op rijden.

Aangezien de nieuwe woning maar ongeveer 4 km verderop is, vroeg ik me af: Is het legaal om met de motor aan de hand naar de nieuwe woning te lopen, tijdens een winterstop?

Volgensmij ben je dan in princiepe toch onverzekerd?
 
Laatst bewerkt:
Was wel wat regelgeving over, ik weet niet of 'nieuwe woning' daar ook onder valt eigenlijk..
Oude garage mocht wel, dacht ik..

Maar goed, hoe staat dat in je polis?
Het lijkt mij dat het mag, of je t moet willen is een tweede.. Geen aanhanger die je kunt lenen?
 
Beste forumleden.

Ik heb verschillende topics doorgelezen opzoek naar antwoord op mijn vraag. Helaas geen antwoord kunnen vinden dus vraag hier maar even raak.

Binnenkort ga ik verhuizen, van de ene naar de andere kant van de stad. Helaas is op 1 december bij mijn verzekering de winterstop ingegaan en kan ik er nu niet meer op rijden.

Aangezien de nieuwe woning maar ongeveer 4 km verderop is, vroeg ik me af: Is het legaal om met de motor aan de hand naar de nieuwe woning te lopen, tijdens een winterstop?

Volgensmij ben je dan in princiepe toch onverzekerd?
Onverzekerd.

Maar: bel je verzekeraar eens op.
 
ik zou ook verzekeraar even bellen, wellicht is het uit coulance wel toegestaan om in ieder geval te lopen met je motor
 
Of dat ze een verzekering voor een dag willen afsluiten... of een andere verzekeraar.
 
Lees net in me polis dat de motor onverzekerd is, alleen nog verzekerd tegen diefstal.

Inieder geval goed om te weten dat de motor dan niet verzekerd is. Dan gewoon een aanhanger huren.

Leek mij wel grappig om ermee te lopen (wel eenmalig denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Onverzekerd, zodra de banden de openbare weg "raken" is er sprake van rijden.
Motor aan of uit maakt geen verschil. Dus dit is niet toegestaan.

De motor moet gewoon vervoerd worden als verhuisgoed, dus in een busje of aanhanger.

Wat je wel kan doen is overleggen met de verzekeraar, zij zullen ongetwijfeld een toestemming verlenen om de motor eenmalig te verhuizen/verrijden als duidelijk is op welke dag en via welke route dit gaat plaatsvinden. Gewoon ff bellen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het straks ook in januari. Bij KNMV was de enige optie de winterstop eraf te halen.
Ik moet ~ 15km verderop zijn, dus ga wel over de snelweg e.d.
 
Volgens mij moet jij je motor via de openbare weg op die aanhanger krijgen..
En om dat te doen moet de motor dus even via de stoep de straat op naar de aanhanger...

En dat mag dus ook niet :+













Vrijdag :W
 
Zolang de motor niet geschorst is en er wordt dus belasting betaald.. dan mag jij gewoon over straat lopen.
Je bent dan immers een voetganger (met de motor aan de hand). Verzekering maakt niet uit.. je rijdt er niet op.
Is die geschorst, dan mag de motor niet op de openbare weg. Makkelijk verhaal toch.

edit. maar een motor die geen verzekering heeft zal dan hoogstwaarschijnlijk ook geschorst zijn. Want anders kan je je motor niet onverzekerd laten.. (immers moet ieder voertuig die op naam gesteld staat verzekerd zijn).
Dus nee dan mag je niet over straat lopen.
 
Laatst bewerkt:
Fiets is niet verzekerd dus mag niet op de openbare weg komen. Zet 't ding op een aanhanger en er is niks aan de hand zolang de aanhanger maar verzekerd is ;)
 
Ik heb de eerste twee jaar ook een winterstop in mijn verzekering gehad. Beide jaren werd het ineens al mooi weer voor het einde van die stop en zag ik motoren buiten spelen. Het is mij de ergernis niet meer waard. Zodra het zout weg is rij ik weer.
 
@Jacobse: Kijk het nog even na. Je bent namelijk bestuurder maar moet je houden aan de regels van de voetganger. Overigens is dat verder niet relevant. Het gaat niet om de bestuurder maar om de motor zoals jezelf ook concludeerde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan