Lopen met motor tijdens winterstop

Ik heb ooit met de voorganger van mijn Blackbird (CBR1000F) onderin de Zeeburgertunnel gehad dat hij begon te stotteren. Ik dacht hem op reserve te zetten, maar daar stond hij dus nog op..... |(
Dan is 200 meter omhoog duwen met een tunnel vol met ongeduldige automobilisten achter je wel een aansporing om er vaart achter te zetten. Even later hing ik kotsend over de vangrail, zo moe was ik........
Dat kan ik mij voorstellen. Ik heb een maatje gehad die bij zijn CBR1000F ook een beurtje uitvoerde. Hij reed Nunspeet uit het bos in en het was over en uit. Hij terug met dat monster terug duwen, bleek de benzinekraan nog dicht te staan _O-
 
Beste forumleden.

Ik heb verschillende topics doorgelezen opzoek naar antwoord op mijn vraag. Helaas geen antwoord kunnen vinden dus vraag hier maar even raak.

Binnenkort ga ik verhuizen, van de ene naar de andere kant van de stad. Helaas is op 1 december bij mijn verzekering de winterstop ingegaan en kan ik er nu niet meer op rijden.

Aangezien de nieuwe woning maar ongeveer 4 km verderop is, vroeg ik me af: Is het legaal om met de motor aan de hand naar de nieuwe woning te lopen, tijdens een winterstop?

Volgensmij ben je dan in princiepe toch onverzekerd?

Nee, je mag er de straat niet mee op.
 
4km duwen... Jij liever dan ik, gaat je tegenvallen.



That said, ik zou gewoon ff rijden. Hoeveel pech moet je dan hebben :+
 
Laatst bewerkt:
Je kan de motor ook helemaal strippen en de onderdelen vervoeren in je bakfiets.

Op je nieuwe adres weer in elkaar zetten en klaar is kees!
 
Jezus zoveel gezeik voor 4km. Vergeet je niet je kniebeschermers en helm als je morgen de deur uit gaat, kan gaan sneeuwen namelijk...

Er kan zoveel gebeuren in het leven, gebruik je gezonde verstand en maak je wat minder druk om de kleine dingen, scheelt je veel stress.
Als je hem die 4km perse 100% legaal wilt oversteken, dan verzeker je hem toch lekker een maandje WA.
Ga je je nou echt druk maken om die paar euro?
 
Jezus zoveel gezeik voor 4km. Vergeet je niet je kniebeschermers en helm als je morgen de deur uit gaat, kan gaan sneeuwen namelijk...

Er kan zoveel gebeuren in het leven, gebruik je gezonde verstand en maak je wat minder druk om de kleine dingen, scheelt je veel stress.
Als je hem die 4km perse 100% legaal wilt oversteken, dan verzeker je hem toch lekker een maandje WA.
Ga je je nou echt druk maken om die paar euro?


:^ :^ :^ :^
 
4km duwen... Jij liever dan ik, gaat je tegenvallen.



That said, ik zou gewoon ff rijden. Hoeveel pech moet je dan hebben :+
:^
Ding staat ook gewoon als verzekerd geregistreerd, hij is namelijk niet eens geschorst, dus zelfs als je aangehouden zou worden heb je nog geen probleem.
 
:^
Ding staat ook gewoon als verzekerd geregistreerd, hij is namelijk niet eens geschorst, dus zelfs als je aangehouden zou worden heb je nog geen probleem.

Inderdaad de winterstop geldt vast alleen voor de AllRisk? het kan toch niet dat de motor helemaal niet verzekerd is? Immers als het kenteken niet geschorst is, zou je al lang een vette boete hebben gehad! Hij zal dus wel WA verzekerd zijn. Anders voor de zekerheid even navragen bij je verzekeraar. In dat geval: gewoon rijden!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even een aanhangwagentje huren om je motor op te kunnen vervoeren. Zelf zou ik er gerust mee gaan lopen. De kans dat je met 5 km/h iemand aan rijdt is wel heel erg klein en ik zou dat risico wel nemen. Oom agent zal je ook echt niet aanspreken. Eerder of je hem gejat hebt of zo :).

4 km lopen met de motor is niet te doen joh.
 
Laatst bewerkt:
Jezus zoveel gezeik voor 4km. Vergeet je niet je kniebeschermers en helm als je morgen de deur uit gaat, kan gaan sneeuwen namelijk...

Er kan zoveel gebeuren in het leven, gebruik je gezonde verstand en maak je wat minder druk om de kleine dingen, scheelt je veel stress.
Als je hem die 4km perse 100% legaal wilt oversteken, dan verzeker je hem toch lekker een maandje WA.
Ga je je nou echt druk maken om die paar euro?

Ben het hier wel mee eens :)
 
Inderdaad de winterstop geldt vast alleen voor de AllRisk? het kan toch niet dat de motor helemaal niet verzekerd is? Immers als het kenteken niet geschorst is, zou je al lang een vette boete hebben gehad! Hij zal dus wel WA verzekerd zijn. Anders voor de zekerheid even navragen bij je verzekeraar. In dat geval: gewoon rijden!
Nee, dat zei ik niet, ik denk dat je niet gedekt bent, ook niet voor WA. Ik denk alleen dat dat onderscheid niet door een controlerend agent gemaakt kan worden.
Als een gieter doodrijdt heb je nog steeds een probleem.
 
Je motor is gewoon WA verzekerd, dat is namelijk wettelijk verplicht. Anders zou je ook moeten schorsen. Gewoon die 4km gaan rijden dus.
 
Je motor is gewoon WA verzekerd, dat is namelijk wettelijk verplicht. Anders zou je ook moeten schorsen. Gewoon die 4km gaan rijden dus.
Dus ik kan als winterrijder gewoon mijn motor in de winterstop gooien en er is niks aan de hand?

RELAXED!!! :Y
 
Je kan ook gewoon niet verhuizen en blijven wonen waar je zit, probleem opgelost.
 
Dus ik kan als winterrijder gewoon mijn motor in de winterstop gooien en er is niks aan de hand?

RELAXED!!! :Y

Combi Motors:

"Wanneer u kiest voor de winterstop, dan kiest u ervoor om in de wintermaanden niet te rijden. De winterstop loopt, afhankelijk bij welke maatschappij uw motor verzekerd is, van 15 december tot 1 maart of van 1 december tot 1 maart.

Tijdens de winterstop blijft de normale dekking van kracht, alleen de schade die is ontstaan doordat u bent gaan rijden is niet gedekt. Bijvoorbeeld: heeft u diefstal meeverzekerd, dan is dit tijdens de winterstop gewoon verzekerd.

Aan de winterstop hangt een extra korting van 10% tot 15%"
 
Inderdaad de winterstop geldt vast alleen voor de AllRisk? het kan toch niet dat de motor helemaal niet verzekerd is? Immers als het kenteken niet geschorst is, zou je al lang een vette boete hebben gehad! Hij zal dus wel WA verzekerd zijn. Anders voor de zekerheid even navragen bij je verzekeraar. In dat geval: gewoon rijden!

Hij is WA verzekerd in de zin dat als je een ongeluk veroorzaakt de tegenpartij schadeloos wordt gesteld. Maar vervolgens gaat de verzekeraar die schade vrolijk bij jou verhalen. Per saldo ben je dus eigenlijk niet verzekerd.
 
Van het voorjaar eens een 200 kg zware motor naar huis geduwd omdat hij ineens olie spoot uit een defect oliefilter.
Het was iets van 3 km lopen maar ik was me een partij gesloopt!!
Ik was minstens 4 liter zweet armer.
 
Hij is WA verzekerd in de zin dat als je een ongeluk veroorzaakt de tegenpartij schadeloos wordt gesteld. Maar vervolgens gaat de verzekeraar die schade vrolijk bij jou verhalen. Per saldo ben je dus eigenlijk niet verzekerd.
Dat heb ik onder aan pagina 2 ook geprobeerd uit te leggen. Toch zijn er blijkbaar nog genoeg mensen die denken dat het niet zo is en gewoon zouden gaan rijden. TS heeft zelf ook al aangegeven dat de motor wél tegen diefstal, maar niet als rijdend voertuig verzekerd is:

Lees net in me polis dat de motor onverzekerd is, alleen nog verzekerd tegen diefstal.

Inieder geval goed om te weten dat de motor dan niet verzekerd is. Dan gewoon een aanhanger huren.

Leek mij wel grappig om ermee te lopen (wel eenmalig denk ik)
 
Moest eens een RD80LC2 douwen van Hoogvliet naar Spijkenisse.
Zaten alleen duitse papieren bij, maar man wat was ik verrot zeg.
Pijn in me rug van het contineu gebogen lopen, pijn in me polsen van het continue duwen.

Niet aan te raden voor een tweede keer, gelukkig woog dit brommertje maar 120kg en de gemiddelde motor rond de 200.

Niet zo gek ook, met die rode brug ertussen :+
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik weer!

Sorry voor de late update (bezig met de verhuizing)

Me vader heeft een klein busje gehuurd (aangezien we samen verhuizen) dat is er een met klapdeuren, zo neem ik mijn inboedel mee.

Maargoed over de motor, verzekering gebeld, mijn enigste optie was de winterstop eraf halen. Wat blijkt nou het scheelt een hele euro! Had ik dat geweten had ik die hele winterstop er nooit bij laten zetten.

Dus ik ga morgen verzekerd de weg op en deze naar het nieuwe adres brengen. (misschien met een omweg als het weer het toelaat)

Nu ik die reacties lees dat 2 a 3 km lopen al een hel is ben ik blij dat ik het zelf hopelijk niet hoef mee te maken!
 
En voor die ene euro worden hier 3 pagina,s vol gekletst....

Hahahaha _O-

Succes met de verhuizing !

Gr Magnamannetje
 
Daar ben ik weer!

Sorry voor de late update (bezig met de verhuizing)

Me vader heeft een klein busje gehuurd (aangezien we samen verhuizen) dat is er een met klapdeuren, zo neem ik mijn inboedel mee.

Maargoed over de motor, verzekering gebeld, mijn enigste optie was de winterstop eraf halen. Wat blijkt nou het scheelt een hele euro! Had ik dat geweten had ik die hele winterstop er nooit bij laten zetten.

Dus ik ga morgen verzekerd de weg op en deze naar het nieuwe adres brengen. (misschien met een omweg als het weer het toelaat)

Nu ik die reacties lees dat 2 a 3 km lopen al een hel is ben ik blij dat ik het zelf hopelijk niet hoef mee te maken!

Mooi geregeld! Mooi topic ook :) Ennnn we hebben er weer een "doorrijder"/"winterrijder" bij! *O* :] :] :] Join the club.

Wat het duwen betreft: ook ik ben blij dat dit je nu bespaard blijft.

Heb je wel eens een motor ge-duwstart? Een paar pogingen en je druipt van het zweet. Geen kattenpis. Kijk, het duwen zelf is zo moeilijk nog niet, zeker als je een beetje stevig bent, maar vooral het rechtop houden terwijl je er zelf niet op zit is funest. Zeker als het een wat zwaardere fiets is. Die corrigerende bewegingen die je elke seconde onbewust loopt te maken om al die balancerende kilo's rechtop te houden, echt de pest voor je rug. En zeker als je armen en knieën moe worden, steeds die angst-flash omdat hij bijna om gaat vallen.

En dán moet je 't een keer met een lekke band proberen :) Dat is met een scootertje van 90kg al een ramp. Maar dat kun je nog als workout zien :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan