Lopen met motor tijdens winterstop

Bel inderdaad even je verzekering, want volgens mij ben je namelijk WEL verzekerd, maar dan erg beperkt (lees: enkel WA). Volgens mij is het namelijk verplicht om in NL een voertuig te verzekeren die op een niet geschorst kenteken staat...

Maar goed, ik ben geen assurantie knakkerT ;)
 
Als je gaat lopen met je motor, waar wil je dan tegen verzekerd zijn (overstekende stoeptegels?)

Ik zou wel even je kentekenplaat afplakken (voor alle zekerheid)
 
motor uit je handen laten vallen omdat 4km toch wel erg ver is?

iets te dicht langs een auto lopen en de boel aan gort schrapen?

aangereden worden terwijl je oversteekt?

overigens krijg je juist politie op je dak als je je kentekenplaat afplakt, daarmee maak je jezelf alleen maar verdacht. Snap trouwens ook niet wat het nut is?
 
Jij gaat niet 4km drukken. Ik moest eerder dit jaar mijn Blackbird 2 kilometer drukken, inclusief een grote brug, en dat was geen pretje. Ik was zelfs zover dat als deze brug geen balustrade had ik de fiets in de plomp gooide. Dat het 25 graden plus was en dat ik ook nog een motorpak aanhad is verhaal nummer 2 O-)
 
Je mag wel even oefenen met duwen op mijn brommertje, kijken of het wat voor je is..

240kg , remmen zitten goed los.. krijg je na terugkomst ook wel een glaasje fristie ;p


( lees... k zou het niét doen ... dat duwen gaat je erg... ERG tegenvallen )
 
Als je gaat lopen, doe dat dan samen met een maat (of 2, of 3).
Loop samen en wissel elkaar af. Anders moet je een érg sportieve bui hebben ;)
Ow, en pomp je bandjes goed hard op (kan ook met fietspomp!), dat scheelt stukken.
 
Moest eens een RD80LC2 douwen van Hoogvliet naar Spijkenisse.
Zaten alleen duitse papieren bij, maar man wat was ik verrot zeg.
Pijn in me rug van het contineu gebogen lopen, pijn in me polsen van het continue duwen.

Niet aan te raden voor een tweede keer, gelukkig woog dit brommertje maar 120kg en de gemiddelde motor rond de 200.
 
Jij gaat niet 4km drukken. Ik moest eerder dit jaar mijn Blackbird 2 kilometer drukken, inclusief een grote brug, en dat was geen pretje. Ik was zelfs zover dat als deze brug geen balustrade had ik de fiets in de plomp gooide. Dat het 25 graden plus was en dat ik ook nog een motorpak aanhad is verhaal nummer 2 O-)
Zwaar wordt zo'n ding dan, nietwaar?
Ik heb ooit met de voorganger van mijn Blackbird (CBR1000F) onderin de Zeeburgertunnel gehad dat hij begon te stotteren. Ik dacht hem op reserve te zetten, maar daar stond hij dus nog op..... |(
Dan is 200 meter omhoog duwen met een tunnel vol met ongeduldige automobilisten achter je wel een aansporing om er vaart achter te zetten. Even later hing ik kotsend over de vangrail, zo moe was ik........
 
Als je gaat lopen met je motor, waar wil je dan tegen verzekerd zijn (overstekende stoeptegels?)

Ik zou wel even je kentekenplaat afplakken (voor alle zekerheid)


heel simpel;



als de Politie je ziet lopen met motor aan de hand dan houden ze je juist [sneller] staande.
hij zou natuurlijk gestolen kunnen zijn?


en dan de kentekenplaat afplakken maakt het alleen nog verdachter.
het maakt niet uit of je rijdt of niet; je bent een bestuurder OOK als je het voertuig duwt/trekt, verplaatst met de motor uit op de openbare weg.

dus heb je RBW nodig en moet ie verzekerd zijn.







[of je gaat stiekum ff die 4 km snel knallen, >> maar ik zou het niet [meer] doen.
vroeger wel. }) O-) ]

ff je verzekering op de hoogte stellen lijkt me het best.

;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga je alles verhuizen? op de fiets? bankstel en kasten enz.?
Ik neem aan dat je er een auto met aanhanger bij hebt, motor erop en wegbrengen.
 
Het enige probleem wat je onderweg kan krijgen is dat de politie controleert of je verzekerd bent en volgens mij staat hij geregistreerd als verzekerd (brand/diefstal ff Apeldoorn bellen en je weet het ;) ), alleen met een "geschorst" kenteken mag niet op de weg komen.
Gewoon douwen met dat ding en... inderdaad, paar maten meenemen.
 
Laatst bewerkt:
ik denk ook dat het niet mag.

klein beetje afwijkend:
er is ooit eens een rechtzaak geweest van een man die teveel gedronken had en zijn motor naar huis duwde. hij werd staande gehouden en bekeurd voor rijden onder invloed.
die man spande dus een rechtzaak aan tegen de politie.

de rechter stelde de politie in het gelijk, en motiveerde dat de duwer het voertuig kon besturen, hij kon immers rechts/links afbuigen rijden en stoppen..... dus besturen.
 
Ik persoonlijk had de gok genomen. Mijn vertrouwen in de menselijkheid van wie dan ook die het gezag heeft de wet te handhaven is nog steeds dusdanig groot dat ik verwacht dat ze het zullen begrijpen.

Al moet ik wel toegeven dat, na ooit eens zonder benzine gestaan te hebben en 3 kilometer gelopen met de motor (een relatief lichte gs500), ik nooit niet ooit nog eens dergelijke afstanden zal gaan lopen.
 
Ik heb ooit ook zoiets gelopen .. met een Aprilia AF1 125 racertje.. Nou echt, dat is NIET leuk... met een racer loop je ook nog als een idioot voorover gebogen.
 
Ik zou het stukje rijden 4km is ongeveer 4000 meter dus niet echt ver, ik weet het het mag niet en je bent niet verzekerd enz enz het is een klein stukje en ik zou werkelijk als een bejaarde rijden om er te komen
 
Als je gaat duwen valt het net extra op als hij niet verzekerd is.... ik zou die 4km gewoon lekker rijden.
 
Mijn laatste wandeling met de motor (wegens vervuilde brandstof :( ) was drie kilometer en toen pikte de dealer (die godzijdank toevallig langskwam) mij op. Ik heb de man haast op mijn knieën bedankt. Dat feestje nooit weer!

Maar onverzekerd toeren is voor mij absoluut not done!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet jij je motor via de openbare weg op die aanhanger krijgen..
En om dat te doen moet de motor dus even via de stoep de straat op naar de aanhanger...

En dat mag dus ook niet :+

Vrijdag :W

Tenzij de motor ondersteboven op een Dolly wordt gezet, 😝 uber freitag
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het stukje rijden 4km is ongeveer 4000 meter dus niet echt ver, ik weet het het mag niet en je bent niet verzekerd enz enz het is een klein stukje en ik zou werkelijk als een bejaarde rijden om er te komen
Niet ongeveer, dat is precies 4000 meter.

Overigens is het niet verstandig om onverzekerd te gaan rijden.
 
Niet rijden en/of duwen als je niet verzekerd bent. Zelfs als je de motor duwt moet hij verzekerd zijn, ben jij de bestuurder van het voertuig, bijgevolg dus verantwoordelijk.

Als jij een "winterstop" op je verzekering hebt, ben je misschien wel verzekerd tegen brand en diefstal, maar is je motor niet verzekerd als rijdend object, zoals je zelf ook al aangaf. Bij schade aan een ander zal jouw verzekering wel aan de andere partij uitkeren, maar zullen ze het uitbetaalde bedrag op jou terugvorderen.

Vervolgens loop je ook nog eens een risico op het krijgen van een boete wegens onverzekerd rijden.

Als je mazzel hebt, krijg je alleen een bekeuring. Als je pech hebt blijf je de rest van je leven betalen voor schade die je een ander hebt aangericht en heb je bij verzekeringsmaatschappijen een sterretje achter je naam staan (waardoor je ook nog eens meer premie mag gaan betalen).

Zet je je motor als inboedel op je aanhangwagen, is er niks aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan