Lorenzo [deel 1]

Wordt Lorenzo na een zware strijd in 2009 wereldkampioen?

  • Zeker!

    Stemmen: 7 6,4%
  • Ik hoop het!

    Stemmen: 22 20,0%
  • Nee!

    Stemmen: 72 65,5%
  • Nooit!

    Stemmen: 9 8,2%

  • Totaal aantal stemmers
    110
Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.839
16.578
Jorge Lorenzo
Vanaf zijn debuut, met gelijk een poleposition, een regelrechte sensatie in de MotoGP!

lorenzorainking.jpg


Vroeg in de records
Lorenzo debuteerde in de 125 cc GP racerij op zijn vijftiende verjaardag tijdens de tweede kwalificatiedag voor de Spaanse GP van 2002 in Jerez. Voor de eerste dag was hij nog te jong, en nog niet eerder was er een debutant zo vroeg bij. Lorenzo finisht in zijn eerste GP op de tweeëntwintigste plaats, bij de vierde race in Barcelona scoort hij zijn eerste punten. Op dat moment is hij de jongste coureur aller tijden die punten heeft gescoord. In 2003 wint Jorge Lorenzo de GP van Brazilië, hierbij hield hij Casey Stoner en Dani Pedrosa achter zich. Ook hierbij ging hij de boeken in door zijn buitengewone talent, als jongste winnaar ooit, slechts voorgegaan door Marco Melandri. Een jaar later volgen er drie zeges, en zeven podiumplaatsen. 2004 wordt afgesloten met een vierde plek in de eindstand.

Lorenzochampion.jpg


250 cc
In 2005 stapt hij over naar de 250 cc, waarbij Lorenzo tijdens zijn vijfde optreden in Mugello de snelste trainingstijd realiseert. Hiermee is hij de jongste coureur die in deze klasse van pole mocht vertrekken. 2006 zou echter helemaal spectaculair worden, tijdens de laatste race pakt Jorge Lorenzo zijn eerste wereldtitel. Voorafgaand door een evenaring van het -al uit 1981 stammende record van tien keer poleposition door Toni Mang- en niet minder dan acht podiumplaatsen in zestien races. Ook in 2007 domineert Jorge Lorenzo het 250 cc GP kampioenschap, en met negen zeges wordt hij de meest succesvolle Spaanse 250 cc coureur ooit.

[IMG=180]http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/20050723csrcsrdep_3_i_lco.jpg[/IMG]
282x282_JorgeLorenzo.jpg


Moto GP
Reeds bij zijn debuut in 2008 bij de MotoGP klasse weet Jorge Lorenzo de snelste trainingstijd te realiseren. De eerste overwinning kwam bij de GP van Portugal, de derde race van dat jaar. Ook hierbij werd hij bijgeschreven in de lijsten als een unieke jonge winnaar, slechts door weinigen voorafgegaan. Tijdens de Italiaanse GP had Jorge Lorenzo al honderd GP-starts op zijn naam gezet, een absoluut record. Helaas werd Jorge Lorenzo door bandenproblemen, en al dan niet in verband staande valpartijen, achteruit geworpen in de eindstand. Toch sloot hij het seizoen af als vierde en uiteraard 'Rookie of the year', de beste nieuwkomer in de MotoGP.

In 2009 startte Jorge Lorenzo wederom bij het Fiat Yamaha team als teamgenoot van Valentino Rossi, de meest succesvolle motorcoureur ooit. Voor het eerst staan alle MotoGP coureurs op dezelfde banden, en de strijd aan de top is heviger dan ooit. Jorge Lorenzo wint de tweede race van het seizoen, de GP van Japan, waarbij hij zijn directe teamgenoot verslaat in een direct gevecht. Dit was Valentino Rossi niet meer overkomen sinds 2002. Ook de vierde race wordt met overmacht gewonnen in de regen. Tot op heden is Jorge Lorenzo de belangrijkste titelkandidaat na Valentino Rossi.

Lorenzo gaat een grote toekomst tegemoet.
En de toekomst is nu. Kijk en geniet!
:Y :]
 
Laatst bewerkt:
Waarom staat er een foto van Rossi bij?
Dat is heiligschennis :]
Voor wat betreft Lorenzo word hij dit jaar geen wereldkampioen en zie ik hem pas kampioen worden nadat Rossi is gestopt.
Als Lorenzo dan nog bij Yamaha zal hij daar eerste man worden, maar daarnaast verwacht ik sterkere mannen die in de MotoGP terecht gaan komen.
Voor de rest is het een goeie coureur maar hij heeft af en toe wat narcistische trekjes die ik persoonlijk niet kan waarderen.
Voor de rest zie ik hem nog niet echt als een persoonlijkheid in de MotoGP en zijn charisma is nog minder dan van zijn chupa chups lollies.
Als ik Lorenzo zie moet ik altijd denken aan Alzamora, beetje knorrig maar wel kunnen rijden.
Enig verschil tussen deze 2 is dat Alzamora in de 125cc kampioen werd zonder ooit ook een wedstrijd te winnen en Lorenzo kon wel winnen, maar had af en toe gevaarlijke acties die in het MotoGP paddock niet gewaardeert zullen worden.
In dat opzicht is Lorenzo wel iets rustiger geworden alleen dat planten van die vlaggen kan echt niet.
 
Waarom staat er een foto van Rossi bij?
Dat is heiligschennis :]
Voor wat betreft Lorenzo word hij dit jaar geen wereldkampioen en zie ik hem pas kampioen worden nadat Rossi is gestopt.
Als Lorenzo dan nog bij Yamaha zal hij daar eerste man worden, maar daarnaast verwacht ik sterkere mannen die in de MotoGP terecht gaan komen.
Voor de rest is het een goeie coureur maar hij heeft af en toe wat narcistische trekjes die ik persoonlijk niet kan waarderen.
Voor de rest zie ik hem nog niet echt als een persoonlijkheid in de MotoGP en zijn charisma is nog minder dan van zijn chupa chups lollies.
Als ik Lorenzo zie moet ik altijd denken aan Alzamora, beetje knorrig maar wel kunnen rijden.
Enig verschil tussen deze 2 is dat Alzamora in de 125cc kampioen werd zonder ooit ook een wedstrijd te winnen en Lorenzo kon wel winnen, maar had af en toe gevaarlijke acties die in het MotoGP paddock niet gewaardeert zullen worden.
In dat opzicht is Lorenzo wel iets rustiger geworden alleen dat planten van die vlaggen kan echt niet.
Al vanaf zijn debuut in de MotoGP wist ik dat de man binnen twee jaar wereldkampioen 'moest' worden. :}
Dit jaar is close racing met vier tot vijf toppers, zoals we in jaren niet gezien hebben in de koningsklasse, dus ik weet even niet zeker of dat nu al gaat gebeuren.

Qua nieuwkomers, die moeten ook altijd even wennen, Rossi is er dan nog, dat zou in jouw verhaal dan inderdaad verkeerd uitpakken voor Lorenzo.
Simoncelli en Kalio mogen dan wat ervaring opdoen. :Y

Ik denk het echter niet, 'ons' mannetje zal het op zijn eigen talent voor elkaar boxen.
Karakter komt hij niet tekort, vele teammaten zouden met een scheidingswand gaan lopen huilen. :')
De waarop hij de regenrace dit jaar won, en het onderuit gaan in de opwarmronde afgelopen weekend maar toch doorzetten, getuigd ook van een bewonderingswaardige winnaarsmentaliteit. :9

Coureurs, mensen beoordelen op een tv scherm, zoals bijvoorbeeld Pedrosa, dat is vrij moeilijk. Het planten van een vlag kan je toch als een vette knipoog zien? _O-

Go go go Lorenzoo!! :]
 
Ik denk niet dat Lorenzo kampioen wordt, althans niet dit jaar.
Maar de strijd is nu wel spannend en de verschillen klein, zo zie ik het graag. *D
Volgend jaar zie ik Ben Spies wel in de MotoGP verschijnen en dan is er weer meer concurentie.
 
Tuurlijk is het plantten van die vlag met een knipoog, maar de streken die hij in de 250cc uithaalde horen meer in de 250cc thuis.
Nu word het tijd om volwassener te worden en het wilde wat hij had te laten gaan.
Wat betreft zijn glijpartij en doorzettingsvermogen refereer ik liever naar vorig jaar en zijn enkels.
Persoonlijk vond ik het onverantwoord en dat liet hij ook wel zien toen hij er nog eens afging en een flinke tankslapper maakte.
Dat van afgelopen weekend hoort er gewoon bij en elke andere coureur zou dit ook doen dat heeft niet zo zeer met winnarsmentaliteit te maken.
Wat beftreft dit seizoen durf ik het wel aan om te zeggen dat Lorenzo nog geen WK word, maar dat hij het ooit word staat buiten kijf.
 
Hulde voor de starter van dit topic.
Iemand met zoveel kwaliteit en doorzettingsvermogen verdiend een eigen topic :)
 
Al vanaf zijn debuut in de MotoGP wist ik dat de man binnen twee jaar wereldkampioen 'moest' worden. :}
Dit jaar is close racing met vier tot vijf toppers, zoals we in jaren niet gezien hebben in de koningsklasse, dus ik weet even niet zeker of dat nu al gaat gebeuren.

Qua nieuwkomers, die moeten ook altijd even wennen, Rossi is er dan nog, dat zou in jouw verhaal dan inderdaad verkeerd uitpakken voor Lorenzo.
Simoncelli en Kalio mogen dan wat ervaring opdoen. :Y

Ik denk het echter niet, 'ons' mannetje zal het op zijn eigen talent voor elkaar boxen.
Karakter komt hij niet tekort, vele teammaten zouden met een scheidingswand gaan lopen huilen. :')
De waarop hij de regenrace dit jaar won, en het onderuit gaan in de opwarmronde afgelopen weekend maar toch doorzetten, getuigd ook van een bewonderingswaardige winnaarsmentaliteit. :9

Coureurs, mensen beoordelen op een tv scherm, zoals bijvoorbeeld Pedrosa, dat is vrij moeilijk. Het planten van een vlag kan je toch als een vette knipoog zien? _O-

Go go go Lorenzoo!! :]

full
 
Oh yeah. Een vette pluim voor WB. En Lorenzo gaat het waarmaken dit jaar.

¡ Viva Jorge !
 
Lorenzo is een aanwinst voor de MotoGP zowel op als buiten de baan. Een leuke persoonlijkheid die de zaak een beetje opschudt en volgens mij arroganter overkomt dan hij in werkelijkheid is. Maar ik denk niet dat hij dit jaar al WK wordt, daarvoor rijdt hij nog net niet constant genoeg.
 
Voor wat betreft Lorenzo word hij dit jaar geen wereldkampioen en zie ik hem pas kampioen worden nadat Rossi is gestopt.
Ik denk dat Lorenzo best een goede kans maakt, zo lang Rossi problemen houdt met de banden. Hij heeft hem al 3 van de 5 GP's verslagen..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Lorenzo best een goede kans maakt, zo lang Rossi problemen houdt met de banden. Hij heeft hem al 3 van de 5 GP's verslagen..
Inderdaad, en Rossi is ook al een paar keer geen kampioen geworden door Nicky en Stoner.
Dus hij hoeft niet te stoppen om toch een keer tweede, derde of :? zelfs vierde te worden. :)
SportsPhotography schreef op 31 mei 2009 @ 16:41:
Voor wat betreft Lorenzo word hij dit jaar geen wereldkampioen en zie ik hem pas kampioen worden nadat Rossi is gestopt.
 
Hulde voor de starter van dit topic.
Iemand met zoveel kwaliteit en doorzettingsvermogen verdiend een eigen topic :)
Oh yeah. Een vette pluim voor WB. En Lorenzo gaat het waarmaken dit jaar.

¡ Viva Jorge !
Ik zal zeggen dat ik eerst goed via de search heb gekeken.
WB kon zich niet voorstellen dat er nog geen topic was. :} |( ;)
Maar we gaan weer lekker verder. :Y *O*

Mooie tweede plaats was het zondag. :}
Die Rossi foto is al omgetoverd in een Lorenzo foto ;)
Ja hij had gelijk, stond verkeerd op de website waar de foto even van geleend was.
En ik had wel twee keer gekeken, meende het ook te zien, maar moest snel verder vanwege een internet deadline. Zat niet op mijn eigen compie te werken ..
.. en een huisgenoot was aan het overkoken. _O-
 
Ik kan Lorenzo met zijn speelse acties wel waarderen. Niet alleen dat vlaggen planten maar bijvoorbeeld dat hij vorig jaar tijdens een van de kwalificaties op qualifying tires veel meer ronden reed dan dat het hele veld deed en ook nog eens steeds snellere rondes maakte.

Dat hij in de top behoort in de motogp heeft hij al ruimschoots bewezen. Al met al denk ik dat met de tijd zijn kansen als eindwinnaar van het hele spektakel steeds groter wordt.
 
mannetje om in de gaten te houden.
Ben alleen benieuwd (indien het gebeurd) in welke mate de relatie tussen lorenzo en rossi verslechterd. Als rossi het zou moeten afleggen tegen ze teammaat dit seizoen.
( ism met een rossi gibernau inhaal acties, maar dat dan lorenzo em der binnein duwt :P )
In eerste instantie is mr rossi in mijn mening niet gewend om in een team 2de viool te spelen.
dit zou voor wrijving en nog betere gevechten op de baan en misschien voor spektakel naast de baan kunnen zorgen.

wilde fanatasie weer maar zal wss geen werkelijkheid worden. :+
 
In welk opzicht is Lorenzo Rossi voorbij?

Je hapt op een trol.. niet doen.. ;)


Maaruh,..

Qua karakter vind ik het niks,.. die lorenzo,...

Maar rijden kan ie zeker,.. en denk zeker dat ie een kanshebber is om te winnen...
 
Laatst bewerkt:
Zie tussenstand poll ;)

Maar mag zijn rijstijl wel zien.

Knallen met die handel
86cd98392144247ac7713bb52b839f15



Maar dezelfde prestatie als Rossi kan hij nooit evenaren... dat zal nog heel lang duren. 8-) dus in dat opzicht is hij hem nog lang niet voorbij _O-
 
Waar is de tijd dat we rijders waardeerden om het rijden in plaats van alles tegen Rossi af te zetten. Rossi is de King. Zoveel talent en zoveel WK's gewonnen dat is super. Maar ik ben blij dat er naast Stoner en Pedrosa nog iemand gekomen is die ook weet wat gas geven is :)

Los van het feit dat ik Lorenzo juist kicken vind met die vlaggen. Volgde hem al voor de MotoGP. Die jongen kan sturen, gas geven en is keihard (kan best joh met twee gebroken enkels...)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan