Louis's CB350f

Koksijde ligt niet zo ver van Gent, we moeten zeker eens een toerke maken :).
En Bachus wat is er zo speciaal aan die kleur?
 
Ohja, vandaag m'n uitlaten ervan gedaan om te chroomkuisen en ik zag dat er geen pakkingen aan m'n kop zitten... kan dit kwaad? Misschien daardoor dat er condens in m'n uitlaten zit?
 
Weet je het zeker Louis, vaak zijn die pakkingen helemaal verkoolt en zie je ze niet zitten. Vaak moet je deze met een schroevendraaier er uit wrikken.
 
meer info kan je in volgend topic vinden:
klassieker verzekering belgie
zoals je kan lezen was ik bij Marsh verzekerd,
vorig jaar nog onderuit gereden door een wielerterrorist
maar ze hebben alles vlotjes afgehandeld.
Wat mij betreft geen klachten.

mooie aankoop trouwens,
is het een Belgische of Nederlandse motor?
Heb Nederland in het verleden al twee CB's lichter gemaakt.

succes ermee
 
ok, rem gedemonteerd en de cillinder in m'n rempomp bij m'n hendel zit pokke vast. Hoe the fuck moet ik dat ding daaruit zien te krijgen??
Mvg
Louis
 
Dat tractor achtige geluid moet je ff mee uitkijken.
Deze motoren hebben een (morse)ketting lopen van de krukas naar een tussen as.
Deze kettingen rekken op waardoor deze meer over toppen van de tanden heen gaat lopen.
Op de een of andere manier merk je dit het sterkst bij optrekken vanuit lage toeren.
Zelf meegemaakt (bij een Z650 en een Z750 uit de 70-tiger jaren) die ik zelf had dat de ketting zelfs over de tanden heen kan schieten.
Geeft overigens het zelfde geluid als of de ketting van je achterwiel over de tanden gaat.
Als je het blok er toch uit hebt, haal de onderzijde los, dan die je de ketting.
Meet de vrije slag op, in een handboek staat beschreven hoe groot deze mag zijn.
(ergens in de buurt van de 25 mm zou dit zijn).

Deze vervangen is een hele klus, dan moet het blok los tot de laatste bout.

Ik hoop dat het iets anders is.......
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ben eveneens begische cb liefhebber.

ik heb nog wel een werkplaatshandboek op men pc staan voor CB 35OF.
Dus stuur me maar een mailtje als je intresse hebt, is altijd handig.

Ben ondertussen door geschoven naar de zwaardere motors, maar met niet altijd het gewenste succes zoals ergens op het forum te zien is.

Gegroet
 
Hay,
Ik heb een vraagje voor de cb350f gevorderden :).
Hoever kan je gaan met de breedte van je achterband? Ik zou graag een 130 achterband steken maar ik ben bang dat m'n achterbrug te smal is. Zou het helpen om naar een 17inch achtervelg te gaan? En biedt de cb400man z'n diensten nog aan?

Kerstgroeten uit Koksijde,

Louis
 
Je kan de bandenmaat beter gewoon standaard houden,daar rijden ze het beste mee.
 
Nou ik wil het toch eens proberen met een paaar maatjes groter. Het is zo belachelijk om met een voorwiel te rijden vanachter.
 
ik heb een 130/80 achterband op mijn 400f maar dat past eigenlijk net niet, ik heb de achterbrug en de tandwielen moeten aanpassen. Dus wil je zekerheid, ga dan voor een 120 band op een 2,5 inch velg. 17 Inch velg voor en achter is een goede optie voor stuureigenschappen te verbeteren.
 
ok, rem gedemonteerd en de cillinder in m'n rempomp bij m'n hendel zit pokke vast. Hoe the fuck moet ik dat ding daaruit zien te krijgen??
Mvg
Louis

hey louis, ik ben een student uit antwerpen en ook ik heb een cb350f!
momenteel staat ze in de garage omdat ze op 2 cilinders draait en ik nu geen geld heb om haar te herstellen.
ivm de remcilinder, mijn zat ook vast, maar met een goeie portie luchtdruk kunt ge de pomp wel uiteen krijgen. als alles faalt kunt ge nog een aftermarket remcilinder kopen voor een 60-70 euro. op u remmen moogt ge kost nog moeite sparen!!
hoe zit het met uw papieren? mijn 350ske komt uit italie, en ik heb een 4 tal maanden moeten wachten voor het roze papier!
als je goedkope verzekering wilt, moet ge eens overleggen met uw ouders misschien, tenzij zij boven de 75 zijn ;)
tot 24 dacht ik zit ge in de hoogste klasse voor verzekeringen (kan me vergissen)
veel plezier alvast met uw pareltje, en ge moet u niet schamen om eens een mailtje te sturen!
 
Laatst bewerkt:
dan de achtervelg naar voren plaatsen en achterop een maat breder nemen...

Zou nog een optie zijn. Ik ben altijd fan geweest van alu velgen met een opstaande rand, zou dit lelijk zijn moest ik een alu opstaande rand achtervelg hebben en een gewone voorvelg? Meneer Haan is de beste voor dit werkje zeker :)?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan