Hulp gevraagd ivm frame cb350f

LouisG

MF'er
29 mrt 2010
65
0
Ursel, Belgie
Hallo iedereen,

even voorstellen, mijn naam is Louis Ghijselings en ik ben al enkele jaren in de ban van restauratie van oude motorfietsen. Momenteel ben ik bezig met de restauratie van een GL1000K1 en de ombouw naar caferacer van een CB750F1.
Vorige week echter heb ik een aanbieding gekregen om een cb350f te kopen zonder documenten en in slechte staat maar compleet origineel op een polyester tank na. Het nadeel was echter dat er geen papieren meer aanwezig waren bij het voertuig (in belgie een groot probleem daar deze enkel door de laatste ingeschreven eigenaar kunnen aangevraagd worden en deze is onbekend).
Na wat opzoekwerk gedaan te hebben kwam ik er op uit dat honda4.nl een frame liggen had met kenteken dat ik zou kunnen invoeren in belgie en alles overzetten.(er staat letterlijk bij de omscrijving: "uitvoer naar Belgie mogelijk tegen meerprijs".)
Dus heb ik de stap gezet en de motor gekocht! :)
Nu heb ik gemaild naar honda4.nl en kreeg ik antwoord dat zij het frame niet willen verkopen aan mij omdat het teveel werk is deze uit te voeren :(

Echter bij mijn weten is de procedure gewoon dat de eigenaar naar de RDW gaat en de motor aangeeft voor export, hierna worden de nodige documenten verstrekt en deze worden dan met een verkoopsovereenkomst aan mij bezorgd zodat ik ermee naar de Belgische douane kan gaan voor import. Of ben ik hier nu zo fout in? :?
In alle geval ben ik dus op zoek naar iemand uit Nederland die (tegen betaling uiteraard) het frame voor mij wilt kopen van Honda4.nl en aangeeft voor export zodat ik alsnog het frame kan invoeren en mijn restauratieproject kan starten! Ik hoop dat iemand mij hierbij kan/wilt helpen.

Alvast Bedankt!

Hier nog even een foto hoe de motor er nu bijstaat zonder de lelijke polyester tank!

qqxpco.jpg


:] :] :]
 
Ligt eraan waar dat frame te halen is! Ik wil best wel helpen als het hier in de buurt is :)
 
volgens hun site:

Het bezoekadres is:

Zutphenseweg 33a

7382 AK KLARENBEEK

Iemand die wil helpen moet niet noodzakelijk in de buurt van hun wonen, ik wil gerust het frame zelf ophalen en naar iemand brengen(wel liefst ergens tussen Apeldoorn en Belgie (a) ), het enige dat ik dan nodig heb is de gegevens van de "koper" voor het verkoopsdocument.(vermoed ik dat nodig is om het kenteken door die persoon te laten schrappen voor uitvoer)

Tijmen22 waar woon jij ergens?
 
dat kan je ook gewoon zelf doen hoor
zolang jij maar een verkoopsovereenkomst hebt met honda4.nl over dat frame, dus met het chassisnummer op, datum, beide adressen namen , handtekeningen en prijs, kan je zelf met de papieren naar de nederlangse douane gaan om het frame uit te voeren.
 
Echt? Dat zou de zaak aanzienlijk makkelijker maken! Moet niet eerst een Nederlander het kenteken overschrijven op zijn naam eer het kan uitgevoerd worden?
 
Als jij als belg hier in nederland een frame koopt met bijbehorende kentekenpapieren dan moet ook de bijbehorende kentekenplaat erbij zijn.
Is dit allemaal compleet dan is uitvoer heel simpel.
Gewoon de complete papierwinkel en de kentekenplaat meenemen naar het dichtst bijzijnde rdw keuringsstation en een export verklaring invullen en de papieren plus kentekenplaat inleveren.
Zie ook http://www.rdw.nl/sites/kentekencard/Paginas/Een-voertuig-uitvoeren.aspx
 
Het is inderdaad eenvoudig echter moet de huidige eigenaar jouw alle papieren meegeven en dan hopen dat je de vrijwaarding terugbrengt. Denk dat rene van maanen daar wellicht slechte ervaringen mee heeft. Ik 'ken' hem als behulpzaam persoon. Bel hem gewoon even. Dan kom je er vast met hem uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Hagestein, 15 kilometer zuid van Utrecht. Maar ik zie dat er al handigere manieren boven water zijn gekomen! :)
 
René ziet het niet zitten van mij alle papieren te bezorgen, en ook heeft hij de kentekenplaat niet meer blijkbaar.

Dus ik denk dat volgende procedure zal moeten doorlopen worden(correct me if i am wrong):

1)René verkoopt aan een Nederlands tussenpersoon.

2)Tussenpersoon laat het kenteken op zijn naam inschrijven(met de kosten(weet niet exact wat dit juist inhoud) hier aan verbonden door mij te betalen

3)Tussenpersoon(of ik als dat gaat) regelt export en verkoopt aan mij

4)Ik importeer in België.

Enkel begrijp ik stap 2 nog niet volledig. Moet de tussenpersoon de motor ergens laten keuren om op zijn naam te kunnen inschrijven? Wat zijn de kosten hier aan verbonden en wat houd "op eigen naam zetten" juist in?
 
René ziet het niet zitten van mij alle papieren te bezorgen, en ook heeft hij de kentekenplaat niet meer blijkbaar.

Dus ik denk dat volgende procedure zal moeten doorlopen worden(correct me if i am wrong):

1)René verkoopt aan een Nederlands tussenpersoon.

2)Tussenpersoon laat het kenteken op zijn naam inschrijven(met de kosten(weet niet exact wat dit juist inhoud) hier aan verbonden door mij te betalen

3)Tussenpersoon(of ik als dat gaat) regelt export en verkoopt aan mij

4)Ik importeer in België.

Enkel begrijp ik stap 2 nog niet volledig. Moet de tussenpersoon de motor ergens laten keuren om op zijn naam te kunnen inschrijven? Wat zijn de kosten hier aan verbonden en wat houd "op eigen naam zetten" juist in?

Logisch, als jij vervolgens je niet aan je woord houdt krijgt hij alle boetes en ellende over zich heen sinds het nog op zijn naam zal staan. Meestal vraagt men dus ook eerst dat je hem overschrijft voordat je de motor / het frame zelf kan komen ophalen.

Een kenteken op iemand anders zijn naam zetten is 15 minuten werk op het postkantoor en kost volgens mij iets van 10 euro ofzo. Daarna krijg je de nieuwe papieren + oude en overschrijvingsbewijs voor de oude eigenaar.

edit; Klarenbeek is inderdaad een behoorlijk eindje hier vandaan! Helaas :(
 
Laatst bewerkt:
Dat hij die plaat niet heeft is de oorzaak van het probleem.

Je moet, hoe krom het ook is, echt eerst dan ook een kentekenplaat laten maken.
Zonder plaat krijg je geen export papieren. Ten minste, zo was het bij m een jaar geleden.
Ook oude blauwe kentekenplaten moet je inleveren. Was vroeger niet zo.

Tussen 2 en 3 komt de stap plaat maken dus. Kan alleen met de papieren op de naam van een nederlander

3 kun je zelf doen.

Het wordt dan wel complex allemaal. Nergens anders eens frame te krijgen?
In belgie een oproep op kapaza doen? In nl op marktplaats
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al even aan het kijken voor een alternatief frame maar ze lijken vrij schaars te zijn. Een alternatief is een cb400f frame daar de motorophanging enzo allemaal dezelfde zijn (enkel tank en zadel zijn anders maar dat is snel aangepast).

Even een bijkomende vraag:
Ik heb een vriend (Belg) die 3 jaar geleden is verhuisd naar Nederland en dus bijgevolg in Nederland gedomicillieerd is. Kan hij een kentekenplaat aanvragen indien hij het frame zou kopen?
Indien ja zou ik met hem alles kunnen regelen, en wat zijn de vereisten om een kentekenplaat te bemachtigen?(moet de motor ergens gekeurd worden ofzo of hoe gaat dat in zijn werk?)
 
Ik weet niet of hij het kenteken op zijn naam kan schrijven. Rijdt hij nu met een nl kenteken rond?
Als dat kan is dat wellicht de oplossing. Een kentekenplaat kun je gewoon laten maken als je de papieren op jouw naam mee neemt. Bij blauwe platen (oude motoren) ging dat voorheen eenvoudiger. Weet niet of dat nog zo is.
 
Er zijn on-lijne sets waar je platen gewoon kan bestellen en worden na betaling opgestuurd dus je hoeft de motor niet te keuren daarvoor wel op naam van aanvrager staan .
Kleur van de plaat maakt nu niets meer uit je moet hem toch inleveren en alle motoren moeten een Gak plaat hebben alleen die van voor 1974 mogen bij uitzondering met een blauwe plaat rijden maar is dat niet verplicht
 
404 | RDW kentekenplaat/Kwijt of gestolen

Jij kan ook zelf een vervangende kentekenplaat aanvragen bij een bedrijf in nederland die kentekenplaten maakt. Bovenstaande link even kopieeren in je browserbalk want MF doet raar wil geen hyperlinks maken.
Maar alles valt of staat met de medewerking van de huidige eigenaar van het frame en kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn on-lijne sets waar je platen gewoon kan bestellen en worden na betaling opgestuurd dus je hoeft de motor niet te keuren daarvoor wel op naam van aanvrager staan .
Kleur van de plaat maakt nu niets meer uit je moet hem toch inleveren en alle motoren moeten een Gak plaat hebben alleen die van voor 1974 mogen bij uitzondering met een blauwe plaat rijden maar is dat niet verplicht

Volgens mij kan dat online niet met een gaik plaat.
Heb bij een aanbieder van platen gekeken en daar kon dat ook niet. waar kan dat wel?
Legitimatie en papieren schijnen nodig te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan