Honda CB250rs uit het Hulp, weggeef en kringlooptopic

Ondertussen weer een paar dingetjes gedaan aan de Honda.
Heb de delen voor tussen pookje en blok binnengekregen. Uiteindelijk gevonden via zoeken naar FT500 onderdelen:

20220119_163745.jpg


Verder is het hele voorrem systeem ultrasoon gereinigd en teruggezet op zn plek, dus heb eindelijk een werkende voorrem.

Verder nog van die glasvezelband gescoort voor om de uitlaatbochten. Heb het puur voor de looks besteld. Alleen nog even slangklemmen scoren om het echt goed vast te kunnen zetten, ik vind deze metalen tywraps niet lekker strak te krijgen:

20220119_164137.jpg


Next: koppelingskabel scoren, alles terugbouwen, en 1e rondje erop rijden*O*
 
Er moet idd nog het nodige gebeuren. Maar het begin is er :Y
Elektra doet nog niks,
Mis nog wat delen hier en daar,
Blok moet nog een keer open om hier en daar wat helicoils te zetten enzo,
En de voorvorkkeeringen, en gelijk verse olie.

Ik verwacht dat dit ergens dit voorjaar nog wel gaat gebeuren.
 
Elektra heb ik ondertussen aan de praat. Was gelukkig makkelijk op te lossen door het contactslot door te verbinden.

Een knipperlicht deed het niet. Na openen bleek het hele ding vol met roest te zitten. Even in de ultraschoon en alles werkt weer zoals het hoort.

Koplamp komt vandaag als het goed is binnen, en dan zou hij compleet genoeg moeten zijn om er roadlegal mee te mogen rijden :]

Vanavond of morgen nog ff wat fotos schieten met de nieuwe koplamp er in
 

Vraag even bij hun een offerte aan. Ik heb er een verzamelpolis voor m'n 3 oldtimers. Lekker goedkoop, en ze denken echt met je mee.
En, omdat ik er wel meerdere verzekerd heb gehad bij ze, doen ze echt niet moeilijk. ook toen ik er net een polis aan vroeg was het prima daar. En dat was voor slechts 1 motor, maar aangezien ik er later meer kocht werd er niet gezeurd. Polis werd gewoon een verzamelpolis, zonder gedoe. Bel ze gewoon op, leuke gasten daar.
 
Ik ben wat ruzie aan het maken met het rechter carterdeel waar de kickstarter doorheen loopt. Heb alle schroeven los, kan hem aan de voorkant bewegen, maar aan de achterkant bij de kickstart as lijkt hij vast te blijven zitten. Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon nog ff blijven wiebelen tot hij los komt?

Edit: probleem gevonden, een pasbus die niet los wou laten

20220415_174058.jpg
 
Laatst bewerkt:
Blokje heb ik ondertussen wat verder opengehaald vanwege het zoeken naar een rammel die bij het laatste ritje tevoorschijn kwam.

Ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb en dat ik heel erg geluk gehad heb. Dit had helemaal anders af kunnen lopen:

20220415_183542.jpg


20220415_183531.jpg


Nu dus op zoek naar 2 nieuwe schroefjes, want deze ga ik niet meer gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Hmm gezien de kleur van die troep die als pakking is gebruikt zou ik verwachten dat ze gewoon niet volgens fabrieks opgave zijn vast gezet en daardoor zijn los gekomen .
En voor dat tientje de twee met verzenden dat ze kosten zou ik ze ook vervangen .
 
Vanmiddag even naar Divmo geweest, die hadden ze gelukkig liggen.
Vanavond eens erop schroeven.
 
Ondertussen alles weer op zijn plek zitten en testritje gedaan.
Rijd weer heerlijk zonder rare bijgeluiden :]
 
Heb ik aan gedacht, maar locktite begint vanaf +-100 graden zacht te worden, dus dat lijkt me niet echt handig. Heb ze nu gewoon goed ontvet en op 25nm gezet, zou voldoende moeten zijn
 
Heb ik aan gedacht, maar locktite begint vanaf +-100 graden zacht te worden, dus dat lijkt me niet echt handig. Heb ze nu gewoon goed ontvet en op 25nm gezet, zou voldoende moeten zijn
Loctite 243
Medium sterkte

Geschikt voor alle metalen schroefdraadborgingen
loctite_243_300x150_2.jpg

Boutmaat
Tot M36
Temperatuurbelasting continu
180 °C
Frequentie van demontage
Normaal
 
Die boutjes zitten origineel ook niet gelijmd. Er komt ook vrijwel geen belasting op. Je zou er hoogstens een borgplaatje verwachten.
 
Ik merkte laatst tijdens een wat langere rit dat er toch wat remvloeistof tussen het reservoir en het metalen deel er onder uit komt.
Reservoirtje zit schijnbaar met een O-ring vast. Maar dat zit ook echt vast. Met schoonmaken kreeg ik het niet uit elkaar zo vast zit het.
Zijn er nog trucjes waarmee je zon reservoirtje toch los kan krijgen zonder de boel te slopen?

20220503_091356.jpg
 
Reservoir zit er al tig jaar in,grote kans dat er corrosie rond de o ring zit,enigste optie is dan proberen met een schroevendraaier het
er uit te drukken,ik heb het zelf ooit gedaan ,kreeg het uiteindelijk er uit maar daar zat zoveel corrosie dat ik maar een andere 2e hands pomp
heb gekocht.
 
Zo'n 13mm pomp koop je hier in Nederland voor nog geen 3 tientjes nieuw
Ziet er dan wat moderner uit dan dit plastiek ding datdanweerwel

Linkje?

Edit, waar vind ik die 13mm terug op de rempomp zelf? Heb misschien nog wel een kandidaat liggen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan